Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Skoda Fabia 3

Ciekawe informacje, nie tylko ze świata motoryzacji
Awatar użytkownika
grzesk
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 30 października 2008, 17:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: grzesk » 20 lutego 2015, 10:43

@warzo Z tym stwierdzeniem sprzedawco ASO na temat F1 też się zgodzę. Mając u siebie w domu F1 z 2006 r. i nowego Rapida oraz jak sobie przypominam swoje oględziny F3 mogę też pod tym stwierdzeniem się podpisać.
Jest wiele miejsc i rzeczy w F1, które są lepiej wykonane niż w nowych autach i jest mniej oszczędności. Materiałowe boczki drzwi w F1 raczej nie były tańsze niż ten plastik w Rapidzie i F3. Inne oszczędności to deska rozdzielcza. W F1 miękka przez to mniej rysująca się bo nie chodzi mi o macanie jej. Ja jej nie dotykam ja jeżdżę wiec mi to obojętne ale liczy się sam fakt. W F1 tylna klapa była na całej jej powierzchni obudowana plastikiem tak jak np. teraz można w O3 spotkać. F3 i Rapid ma gołą blachę wokół szyby a dodatkowo F3 dół drzwi znów obity twardym plastikiem, który w bagażniku jest bardziej narażony na zniszczenie. W Rapidzie na szczęście jest miękki dywanik w tym miejscu jak i w całym bagażniku (mówię o wersji LB bo SB też jest cały plastikowy).
W F1 po przebiegu 157 tys. km. nadal mi nic nie stuka nie puka (no może poza tylną półką bagażnika), cisza w zawieszeniu a nie jeździłem tylko po równych drogach bo przez pół życia auta jeżdżone było drogach bez asfatu z wielkimi wybitymi dziurami po kałużach. Pokonanie 1 km zajmował ładnych kilka minut.
W F3 jak pisałem na dzień dobry w aucie z przebiegiem około 2 tys. km plastiki z prawej strony już stukają a zawieszenie tak samo jak w Rapidzie pracuje głośniej niż w mojej F1.
Mógłbym tak jeszcze wymieniać ale chyba musimy się takim stanem rzeczy pogodzić, jeśli chcemy jeździć nowymi autami.

Sam kupiłem niedawno Rapida i cieszę się nim jak dziecko, cieszy mnie jazda nim, cieszy mnie to jak ten silnik pracuje nie ma co porównywać komfortu jazdy Rapidem czy Fabią niezależnie od modelu ale mam oczy szeroko otwarte, nie jestem nim zaślepiony i będę go krytykował tam gdzie mu się należy i widzę co jest lepsze w starszym aucie a tu gorsze. Na szczęście Rapid jest na tyle innym autem i ma swoje zalety, że jak dla mnie jest w stanie się nimi wybronić.
Tak samo jest z F3, to przyjemne i fajne auto ale czasem trzeba przymknąć oko na niektóre babole lub jakoś sobie z nimi poradzić.
Obrazek Skoda Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
Obrazek Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105 KM

Awatar użytkownika
leshnikov
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 25 listopada 2012, 16:29
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: leshnikov » 20 lutego 2015, 11:14

grzesk pisze: Tak samo jest z F3, to przyjemne i fajne auto ale czasem trzeba przymknąć oko na niektóre babole lub jakoś sobie z nimi poradzić.


I tyle w temacie.
Co do zawieszenia- testowane w warunkach ekstremalnych w F3 podczas testu pracowało wyraźnie ciszej niż w mojej F2 w tym samym miejscu. Jeśli macie odwrotne spostrzeżenia, to może muszę sprawdzić czy z moim zawiasem wszystko jest OK. Podobnie kupiła mnie cisza w kabinie przy prędkościach powyżej 120km/h.

Wnętrze to przecież kwestia gustu- ja np mogę przeboleć twardy plastik na desce (choć w swojej F2 mam miękką deskę) dla zdecydowanie lepszego designu, inny będzie wolał deskę sprzed 20 lat, ale z lepszych materiałów. F3 mi się podoba, bo rzeczy które mnie najbardziej denerwowały w F2 zostały poprawione. Kosztem czegoś innego, ale dla mnie jest to do przebolenia.

@warzo Co do ceny/jakości- jeśli porównujemy auta za tą samą cenę i tylko nowe to nie uważam, żeby było tak źle. Zdecydowanie wolałbym F3 od Fiesty/Corsy (mimo, że Fiesta lepiej się prowadzi). Polo jest droższe o bodaj 7k.
Teraz widzę, że Yaris trochę staniała, a Fabia zdrożała- nie powiem, to jest ciekawa konkurencja, mimo że Yaris sprawia na mnie wrażenie mniejszego samochodu.

Awatar użytkownika
sid
Administrator
Administrator
Posty: 1700
Rejestracja: 17 maja 2010, 19:18
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Aktualne auto: Škoda Fabia 1 RS
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: sid » 21 lutego 2015, 20:54

Ja jestem pomiędzy młotem a kowadłem, bo z jednej strony F3 bardzo mi się podoba (zwłaszcza kombi) z drugiej strony czuje pewien niedosyt. Ale żeby się tu nie rozpisywać przedstawie to co udało mi się przez prawie tydzień zauważyć w nowej F3. Po nas właśnie autocentrum dostało ją do testów :-)

http://fcp.pl/skoda-fabia-iii-style-po5g308-czesc-i/
http://fcp.pl/skoda-fabia-iii-style-po5g308-czesc-2/
http://fcp.pl/skoda-fabia-iii-style-po5 ... -ostatnia/

wrocek
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 07:35
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: wrocek » 24 lutego 2015, 00:23

Praktyczny teścik FIII kombi z 1.0:
http://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1- ... 5-kg-85757

Wygląda na to, że mimo większej prędkości maksymalnej i lepszego sprintu, FIII 1.0 w jeździe na trasie (elastyczność) jest duuuużo gorsza niż najsłabsza FII HTP. A po zapakowaniu na full wręcz .... tragiczna.

DLA PORÓWNANIA elastyczność 80-120 km/h (5) Uwaga: nie mam danych dla HTP FI i FII, podaję wartości zbliżone dla Ibizy:

Seat Ibiza ST 2014r
1.2 HTP 44kW - 17,6 s
1.2 HTP 51kW - 16,4 s
1,4 16V 63kW - 18,6s (to nie pomyłka, oficjalne dane)

FIII 1.0 75 55kW - 27,3 s; a załadowany..... 45,7s. Komentować chyba nie trzeba.

Potrzebuję trwały silnik do LPG,nie żadne TSI czy TDI. Wygląda na to, że skoda nie ma mi już nic do zaoferowania i czas pomyśleć o czymś z poza VAGa. Jeszcze spróbuję się przejechać jak pojawią się 1,0 do jazd próbnych, ale już zaczynam żałować że nie kupiłem C3 Picasso, jak w grudniu były na wyprzedaży rocznika full wypasy z automatyczną dwustrefową klimą, metalikiem i 1,6 PSA-BWM za 47k.


Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: piotrekpasti » 26 lutego 2015, 11:31

Jeżeli chodzi o nowe 1.0 a FIII
DO gazu dobry ale uważam, że jednak za słaby
Jeżeli chodzi o 1.2 htp w mojej fabii 2014.
Jestem z tego silnika bardzo zadowolony, w mieście pali mi ok 7 l gazu przy obecnej pogodzie 2-6 stopni.
W trasie nawet kolo 6 l gazu. Zaskoczyła mnie jego dynamika, instalacja gaozwa landi renzo daje radę, różnica w mocy jest praktycznie nieodczuwalna. jedyne co przeszkadzało to głosne wtryski, obecnie przyzwyczaiłem się, że mam tdi na gaz ;)
W trasie spokojnie do 120-130 jest bardzo dynamiczna, jedynie przy jeździe pod górkę i więcej niż 2 osoby na pokładzie wypada przełączyć sie na benzynę.
Zobacz oferty jeżeli chodzi o wyprzedaż rocznika 2014, skoda pozbywa się FII FL więc można dobrze ceny negocjować. Jeżeli przeszkadza Ci charakterystyka silnika 1.2- były też z 1.4 i do tego gaz :)
1.2 trzeba nauczyc sie jeździć, trochę jazda jak przy sdi, jedzie raczej od dołu, nie ma sensu kręcić go wysoko ;)
Pozdrawiam
Fabia Wroclove

Awatar użytkownika
jarek79pl
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 19 października 2013, 21:23
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: jarek79pl » 03 marca 2015, 17:56

A tutaj jest pokazana wersja Monte Carlo http://www.samar.pl/wiadomosci/nowa-fab ... cale=pl_PL

Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: piotrekpasti » 04 marca 2015, 09:59

I będzie monte carlo w kombi ;)
Fabia Wroclove

Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: piotrekpasti » 04 marca 2015, 11:40

Jedna rzecz mnie oburza
zobaczcie podstawę
Ani radia, ani klimy, dramat
Zwróćcie uwagę na wnęterze, uważam, że nawet podstawa FIIFL była lepsza, oczywiście FIII w wyższych wersjach ma już lepsze wnętrze ale pierwsze 2 wersje od dołu cennika to katastrofa :)
Tylko kolor ładny :)

http://otomoto.pl/skoda-fabia-nowosc-sk ... 89374.html


Pozdr
Fabia Wroclove

skotnicki
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 09 stycznia 2014, 14:55
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: skotnicki » 04 marca 2015, 23:01

No co Wy, pakiet bezpieczeństwa i elektryki wypaśny, kierownica ma trzy ramionka i niby nie skórzana, ale rowki na miejsca zszywania jakby były na zdjęciu... I ten kurny znaczek jak pięknie błyszczy w czeluściach szaro-czarnej otchłani :zdziwko:
Niestety, temat pakietu "look" to katastrofa, podobnie jak audio oraz komfortu typu "skóra" czy barwy tapicerki. Młodsza Skoda Fabia w takiej odmianie cierpi na totalny brak charyzmy i "bida vision"; jest jak golarka Polsilvera przy Gilette'ach Mach 3 lub elektrycznych golarkach. Śmiem posunąć się nawet do tak absurdalnej tezy, że od tej biednej Fabii ładniejsza jest Multipla :rotfl:. I nie ratuje jej nawet czerwony kolor :cisza:
Ostatnio zmieniony 05 marca 2015, 14:04 przez skotnicki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 527
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: jacekpk » 05 marca 2015, 11:40

Wydaje mi się, że skotnicki to już pojechał trochę po bandzie. Jeśli ktoś woli Fiata Multipla zapraszam pod ten adres: http://www.multiplaklub.pl.

Nie zmienia to jednak faktu, że jakość tych nowych Skód ulega wyraźnemu obniżeniu. Z jednej strony do auta segmentu "B" montowane są systemy, które jeszcze do niedawna zarezerowane były dla przedstawicieli segmentów wyższych, z drugiej zaś robi się do bólu plastikowe deski rozdzielcze, plastikowe bagażniki itp itp, podczas gdy w Fabii pierwszej generacji bagażnik wykończony był tak, jak w dzisiejszych Octaviach czy Superbach, przyjemną, odporną na zarysowania wykładziną, a deska rozdzielcza nie była podatną na zadrapania skorupą przypominającą w dotyku chińską zabawkę.

Inny przejaw oszczędności dostrzeżony przeze mnie nie tylko w Fabii (i to już drugiej generacji, Rapida i Octavii 3) to tandetne mieszki dźwigni zmiany biegów. Mimo, że gałka pokryta jest skórą naturalną, to mieszek dźwigni zmiany biegów w mojej ocenie prawie zawsze wykonany jest ze skóry ekologicznej. Tylko w modelach RS i innych edycjach limitowanych stosowana jest porządna, solidna, gruba skóra naturalna. Różnicę, o której napisałem obrazują poniższe zdjęcia z aukcji dwóch skórzanych gałeczek na Allegro:

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/58/40/71/5058407176_2
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/83/84/52/5083845276_3

W Fabii 3 wybór jednostek silnikowych również może być powodem do poważnego rozczarowania, a "rzędowe trójki" :D o pojemności 1.0 litra wydają się być istnym nieporozumieniem, szczególnie gdy ktoś chciałby kupić wersję kombi i założyć do niej LPG. W mojej ocenie F3 z silnikiem 1.0 (a do tego jeszcze z założonym LPG) to "dupowóz" nie warty wydania - bądź co bądź - niemałej kwoty. Zostaje tylko TSI/TDI.



Wróć do „Wiadomości ze świata”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości