Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Skoda Fabia 3

Ciekawe informacje, nie tylko ze świata motoryzacji
Awatar użytkownika
Goldi
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1949
Rejestracja: 03 kwietnia 2011, 22:07
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: Goldi » 22 stycznia 2015, 00:29

Dodam że w wersji F2 FL występują osłony szyn fotela (mój ojciec ma)
Pozdrawiam Marcin

Urodziłem się zmęczony i żyję po to, aby odpocząć.


>Moja Fabia<

Awatar użytkownika
grzesk
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 30 października 2008, 17:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: grzesk » 23 stycznia 2015, 05:47

W tym temacie może się coś zmieni, bo Rapid od któregoś tygodnia tego roku ma mieć osłony siedzeń, to i może F3 też dostanie
Obrazek Skoda Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
Obrazek Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105 KM

Awatar użytkownika
jarek79pl
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 19 października 2013, 21:23
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: jarek79pl » 27 stycznia 2015, 15:29

U mnie w salonie w Grudziądzu jeszcze nie mają.

Awatar użytkownika
warzo
Administrator
Administrator
Posty: 123
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 10:41
Lakier: Błękit Race metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III kombi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: warzo » 01 lutego 2015, 17:44

Zamierzałem kupić F3 w kombi bo zwyczajnie mi się podoba. I to jest niezmienne, zewnętrzny design, a także odświeżenie środka naprawdę jest ciekawe. Moje plany uległy jednak zmianie po jeździe testowej w ASO, wersja ambition 1,2TSI 90 KM.
W mojej ocenie auto zbiera się przyzwoicie, ale komfort jazdy jest porównywalny do F2. Wyposażenie ciekawie się prezentuje,ale bez spodziewanego efektu WOW. Dużym minusem jest dla mnie sposób wykończenia wnętrza - jest gorzej niż źle. Plastiki użyte do boczków oraz tunelu i okolic są nieprzyjemnie w dotyku, twarde i wyglądają jak z recyklingu.
W tych pieniądzach lepiej i racjonalniej jest kupić auto używane klasy wyższej.
F3 COMBI STYLE BLUE RACE
_
była: F2 FL MC 1.4 16v 86KM
Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!
=
Obrazek


Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2784
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: kapi » 01 lutego 2015, 20:41

Warzo, co nówka to nówka, ale masz racje - kupisz np 3-4 letnie większe auto które po pierwszych naprawach dobije ceną do nówki klasy niższej.
Myślałem podobnie jak Ty, i kupilem nówke...
Obecne samochody "budżetowe" niestety lepsze nie będą. Te czasy się skończyły.
Obecnie pralki tez się nie naprawia bo się nie opłaci. Kupuje sie nową.
Też patrzę na F3 kombi ... ;)

Awatar użytkownika
warzo
Administrator
Administrator
Posty: 123
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 10:41
Lakier: Błękit Race metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III kombi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: warzo » 01 lutego 2015, 22:02

kapi pisze:Warzo, co nówka to nówka, ale masz racje - kupisz np 3-4 letnie większe auto które po pierwszych naprawach dobije ceną do nówki klasy niższej.
Myślałem podobnie jak Ty, i kupilem nówke...
Obecne samochody "budżetowe" niestety lepsze nie będą. Te czasy się skończyły.
Obecnie pralki tez się nie naprawia bo się nie opłaci. Kupuje sie nową.
Też patrzę na F3 kombi ... ;)

Dlatego uważam,że nie warto tego kupować. Z całym szacunkiem do koncernu VAG, ale to co dzieje się z ich autami to maksymalny regres. Po jeździe F3 wsiadłem do pożyczonej, zgniłej astry classic z 2000 roku i czule ją pogłaskałem. Jest lepiej wykonana niż trójka. Wolę dobić do ceny nowego auta wliczając koszty napraw i nie mieć tego ordynarnego plastiku wokół siebie. To jest żenujące i tragiczne zarazem.
F3 COMBI STYLE BLUE RACE
_
była: F2 FL MC 1.4 16v 86KM
Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!
=
Obrazek

wrocek
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 07:35
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: wrocek » 01 lutego 2015, 23:27

warzo pisze:Zamierzałem kupić F3 w kombi bo zwyczajnie mi się podoba. I to jest niezmienne, zewnętrzny design, a także odświeżenie środka naprawdę jest ciekawe. Moje plany uległy jednak zmianie po jeździe testowej w ASO, wersja ambition 1,2TSI 90 KM.
W mojej ocenie auto zbiera się przyzwoicie, ale komfort jazdy jest porównywalny do F2. Wyposażenie ciekawie się prezentuje,ale bez spodziewanego efektu WOW. Dużym minusem jest dla mnie sposób wykończenia wnętrza - jest gorzej niż źle. Plastiki użyte do boczków oraz tunelu i okolic są nieprzyjemnie w dotyku, twarde i wyglądają jak z recyklingu.
W tych pieniądzach lepiej i racjonalniej jest kupić auto używane klasy wyższej.



Witam po długiej przerwie.
Też planowałem zakup F3 kombi. Poszedłem do salonu zobaczyć i pierwsze co mnie zaskoczyło to ... chamowata obsługa sprzedaży. Całkiem jakbym się cofnął w czasie do przełomu lat 80/90. Dewiza klient nasz wróg nadal aktualna ;-)
Na co zwróciłem uwagę:
- lipny plastik w bagażniku, jakością porównywalny z cc czy matizem, a może nawet gorszy. Bardzo nietrwały. Sprzedawca niechcący zadrapał go... zamkiem kurtki. Jak ktoś często korzysta z bagażnika to straszna LIPA
+ dużo miejsca pod podłoga bagażnika w styropianowej kuwecie, zdecydowanie więcej niż w FI
- brak zestawów do montażu radia innego niż fabryczne. Albo fabryka albo koszmarna dziura, tak przynajmniej twierdził sprzedawca
- wysoko podniesiona deska rozdzielcza i cały plastik przed szybą, przez co utrudniona widoczność drogi tuż przed samochodem. Oczywiście można się podnieść na fotelu, ale szorowanie włosami po dachu to nic fajnego. W FI w najniższym położeniu fotela jest chyba lepiej niż w FIII w najwyższym
- panel basket matt (chyba jedyny nie dający po oczach w słoneczne dni) tylko w wersji style bez dopłaty. W ambition + 100. Panel piano white to nieporozumienie.
- wewnętrzne lusterko z czujnikiem zmierzchu bardzo wąziutkie
+ fajnie działający mechanizm zwijania rolety
-/+ szerokie progi; może to bezpieczne, ale szybko będzie podrapane przy wysiadaniu/wsiadaniu
+ dostęp do żarówek z przodu na szczęście jeszcze bezproblemowy, z tylu nie sprawdziłem

Przejechać mi się nie udało. Ponoć w tym salonie nie dostali jeszcze auta do jazd próbnych. Albo nie chcieli dać. Srał ich pies.
Chwilowo jestem zniechęcony, ale całkiem jeszcze FIII nie skreśliłem. I tu trzy pytania:
1. Czy ktoś już może miał okazję jechać wersją 1.0 i może się podzielić wrażeniami? Może jakiś filmik jak to się zbiera?
2. Jakie maksymalne przebiegi wytrzymują TSI w FII?
3. Czy wie ktoś czy ekran radia da się wyłączyć (albo chociaż ściemnić), bez wyłączania radia?

Awatar użytkownika
leshnikov
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 25 listopada 2012, 16:29
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: leshnikov » 01 lutego 2015, 23:54

Wydaje mi się, że strasznie narzekacie... Ja swoją F2 FL, której jestem pierwszym właścicielem chętnie bym zamienił na F3. Gorzej, że nie mam tyle pieniędzy, żeby kupić wersję Style z TSI 110hp (6 biegowa skrzynia manualna!) a słabszej nie chcę ;)

Byłem na godzinnej jeździe próbnej po drogach wrocławskich i tych podwrocławskich (na drodze szybkiego ruchu rozpędziłem cacko do 160 km/h). Może jestem po prostu już z następnego pokolenia co większość forumowiczów. Deska jest twarda, OK. Wy na niej śpicie, czy co? Albo, że bagażnik się w środku porysuje? Ludzie, litości... Jak dla mnie wszystko wygląda na super spasowane. Testowałem auto na wyboistej kostce brukowej- jest przynajmniej 2x ciszej niż w mojej F2- mam wersję Ambition z miękką deską. Na autostradzie? Znowu jakieś 2x ciszej (w dużej mierze to pewnie zasługa innego silnika i 6biegowej skrzyni, choć powietrze też jest mniej słyszalne.

System multimedialny- bajka... Co prawda z iPhonami nie działają jeszcze żadne aplikacje, ale jak już Sygic ruszy to jestem w niebie. Nie dopilnowali oprogramowania, ale tutaj można je już aktualizować samemu bez pomocy ASO- paczkę z softem wgrywa się na pendrive i wybiera aktualizację z menu.

Sprawę wyglądu celowo przemilczam- jednym może podobać się bardziej, innym mniej. Dla mnie tu również jest przepaść. Widziałbym u siebie białą z pakietem concept black i białym dekorem w środku. Nie wiem co niby z nim jest nie tak- jeździłem w bardzo słoneczny dzień, bez okularów i nic mnie nie raziło.

Awatar użytkownika
warzo
Administrator
Administrator
Posty: 123
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 10:41
Lakier: Błękit Race metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III kombi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: warzo » 02 lutego 2015, 08:55

Leśniku,z całym szacunkiem,ale Twoja F2 to biedak i stąd może Twój zachwyt. Ja miałem wersję Monte Carlo i naprawdę nie widać wielkiego skoku. Narzekam? Może i tak. Ja właśnie chciałbym kupić style z w/w przez Ciebie silnikiem. Jednak po obejrzeniu całości auta,stwierdzam,że nie warto. Moja dbałość o szczegóły wynika nie z chęci ponarzekania,ale z racjonalnego podejścia do wydawania zarobionych pieniędzy. Kiedyś może,gdy będziesz miał rodzinę i inne problemy od tego,czy wyświetlacz w samochodzie ma 5" czy 30",zrozumiesz. To nie jest najważniejsze w życiu. Natomiast bagażnik wykorzystuje się częściej niż system multimedialny.
F3 COMBI STYLE BLUE RACE
_
była: F2 FL MC 1.4 16v 86KM
Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!
=
Obrazek

Awatar użytkownika
leshnikov
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 25 listopada 2012, 16:29
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: leshnikov » 02 lutego 2015, 17:12

warzo, chyba mnie nie do końca zrozumiałeś- zresztą:
-bagażnik jest zauważalnie większy niż w F2 (tak, też często z niego korzystam!). Nie rozumiem wątku z tym, że plastiki w nim łatwo się rysują- w mojej f2 są porysowane i nikt z tego powodu nie płacze- bardziej użytkowej części auta po prostu nie ma.

To nie jest najważniejsze w życiu.
Tu już dowaliłeś... Dla mnie nic związanego z samochodem nie jest, ale są różne zboczenia. A dbałość o szczegóły i "czułą" przesiadkę do zgniłej, 15-letniej astry zostawiam bez komentarza...

-czy moja F2 to biedak? Można polemizować. Moim zdaniem auto klasy B (seryjnie 2 wersja od góry) z tempomatem, podłokietnikiem, alufelgami, dotykowym radiem ze zmieniarką, skórzaną trójramienną kierownicą z przyciskami, skórzaną gałką zmiany biegów, klimatyzacją i za chwilę paroma innymi rzeczami to ABSOLUTNIE nie jest biedak :)... Silnikowo owszem, ale 3/4 przebiegu robię po Wrocławiu i jakoś bardzo mi to 1.2 nie przeszkadza, ale następne auto chciałbym trochę mocniejsze (pozostała 1/4 przebiegu)

Nie sądzę, żebyś w swojej byłej MC miał lepiej spasowane plastiki, zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy niż ja w swojej "biednej" F2. Bo akurat te części jak i 90% innych mamy te same... Reszta to była bodaj automatyczna klima, silnik 1.4 zamiast 1.2 i kilka czarnych plastików przyklejonych do karoserii.

Byłem na jeździe próbnej z konkretnymi oczekiwaniami, przetestowałem auto w różnych (bojowych!) warunkach i moje oczekiwania spełniło zdecydowanie lepiej niż F2 (w obojętnie jakiej wersji).

Podsumowując- jeździłem F3, sprawdziłem ją pod większością względów i jest po prostu bardziej dopracowana niż F2. Gdzieś tam faktycznie widoczne są oszczędności, ale samochód jako całokształt jest definitywnie dojrzalszy i bardziej dopracowany.



Wróć do „Wiadomości ze świata”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości