Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Skoda Fabia 3

Ciekawe informacje, nie tylko ze świata motoryzacji
skotnicki
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 09 stycznia 2014, 14:55
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: skotnicki » 05 marca 2015, 14:09

Pojechał, nie pojechał... No niech będzie, zrobiłem to celowo :]
Coraz bardziej zniechęca mnie myśl, żeby kiedykolwiek zamienić swoją "dwójkę" hatchback z porządnym silnikiem 1.4 MPI na coś takiego - tym bardziej, że w swoim czasie kupiłem ją w promocji TANIEJ niż ta gotowa, czerwona i obrzydliwie plastikowa. Dostać taką na kołach "14 i bez klimy równa się w przyszłości nie móc jej sprzedać. A/C to już standard i każdy chętny kupiec albo pojedzie dalej, albo bezlitośnie złupi zbijaniem z ceny.
Kombinacja wyposażenia i silnika TSI zmusza z kolei do wyłożenia 50 tys. zł. - a nawet jeśli rabat będzie, to i tak różnica wyniesie ponad 10 tysięcy za... świeższy wygląd i silnik po downsizingu, który dotąd świadomie omijałem jak pies jeża :przestraszony: .
Nie, wygląd dwójki nie zbrzydł mi, aby się aż tak desperować :suchy: . Co więcej, po utracie wartości mojego obecnego autka będę musiał dołożyć drugie tyle na zakup młodszej, trzeciej Fabii. Widzicie sens? :szok: Bo ja nie.

Awatar użytkownika
Goldi
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1949
Rejestracja: 03 kwietnia 2011, 22:07
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: Goldi » 05 marca 2015, 14:23

Sensu nie ma.Takie krótkie wtrącenie, w F2 nie było 1,4 MPI ;)
Pozdrawiam Marcin

Urodziłem się zmęczony i żyję po to, aby odpocząć.


>Moja Fabia<

skotnicki
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 09 stycznia 2014, 14:55
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: skotnicki » 05 marca 2015, 22:34

W sensie 1.4 16V 85KM ;)

Awatar użytkownika
pietrass
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 221
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 10:59
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: pietrass » 21 kwietnia 2015, 14:46

Jako, że były dni otwarte Nowej Fabki miałem okazję się jej przyjrzeć z bliska, dotknąć i odbyć krótką jazdę testową.
Wrażenia ogólnie pozytywne. Mam wrażenie, że uszczelki drzwi są cieńsze niż w poprzedniej wersji (cieńsza guma).
Jak kierowca jest wrażenie jakby było więcej miejsca, a prawa noga nie obija się o konsolkę z radiem.
Przejechałem się Fabką z silnikiem 1,2 TSI 110 KM z 6 biegową skrzynią. Szkoda, że nie mieli wersji z najsłabszym silnikiem,
bo chciałbym "poczuć" jak się tym jeździ i czy się da jeździć. Jako, że jeżdżę słabszym silnikiem od razu wyczuwalna jest większa elastyczność
silnika, a zatem tez płynniej się jedzie autkiem, na mieście przy ruszaniu na światłach za innymi (po przesiadce z mojego auta) musiałem uważnie operować gazem, aby nie wjechać komuś w tyłek. Szkoda, że w pakietach do Fabki nie dodają reflektorów soczewkowych z LED (moim zdaniem, auto dużo zyskuje na wyglądzie z tymi reflektorami), można je dokupić lub wziąć wersję najwyższą, ale droższą 7k. zł..
Obrazek

:resorak: Moja Fabka :resorak: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8535

Minimalne osiągnięte spalanie - wynik na kompie: 4,0l/100km


Awatar użytkownika
grzesk
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 30 października 2008, 17:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: grzesk » 21 kwietnia 2015, 18:53

@pietrass

Ciekawi Cię najsłabsza wersja jak to jeździ w porównaniu z Twoim obecnym autem. Mnie też to ciekawiło jak jeździ 1.0 w F3 i w końcu mi się udało sprawdzić.

Na co dzień jeżdżę Rapidem 1.2 TSI 105 KM i Fabią I 1.2 HTP 64 KM, więc mam porównanie do dwóch całkiem odmiennych silników.
1.2 TSI 105 KM jeździ prawie tak samo jak 1.2 110 KM, którego testowałeś więc wiesz jak to jeździ. Moje 1.2 w F1 jest znów prawie takie samo jak Twoje w F2 70 KM. Masz tylko inaczej ze stopniowaną skrzynię.

Teraz porównanie do F3 z silnikiem 1.0. Jeździłem tą mocniejszą wersją czyli 75 KM a auto było w wersji HTB.
Czytając specyfikację silnika spodziewałem się, że cudów nie będzie ale chyba źle nie będzie.
Niestety jest źle. Może ten silnik nadaje się do Citigo ale nie do Fabii.
O ile do 50 - 60 km/h jeszcze jakoś to się rozpędza to do 80 km/h nie mówiąc już o większej prędkości trwa to już długo. Wciskasz pedał i niewiele się dzieje, poza zwiększonym zużyciem paliwa jaki pokazuje komputer.
Moje (64KM) i Twoje (70KM) 1.2 HTP w porównaniu do tego 1.0 75 KM to naprawdę fajny silnik bardzo sprawnie napędzający auto jakim jest Fabia. Nasze silniki są dużo bardziej elastyczne i zrywne. Dużo sprawniej przyspieszają do tych 100 km/h.
Powiem, krótko. Szkoda, że naszych silników HTP już nie montują do Fabii. Byłaby to fajna podstawa, którą do tej pory wiele osób sprawnie poruszało się. To samo się tyczy 1.2 MPI z Rapida. Myślałem, że ten będzie w F3 ale niestety nie. I ten od czerwca znika z oferty. 1.0 w F3 to dla mnie krok wstecz jeśli chodzi o dynamikę i przyjemność z jazdy. Brak momentu obrotowego (niższy i wyżej niż w naszych HTP) swoje robi. Wyprzedzanie dużo mniej sprawne niż u nas. Aha jechałem bez włączone klimatyzacji. Co będzie jak ją załączymy... !?
Jedyny plus mniejsze spalanie przy równej jeździe.

Tak ja to widzę na szybko i po odczuciach z jazdy.
Obrazek Skoda Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
Obrazek Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105 KM

wrocek
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 07:35
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: wrocek » 24 kwietnia 2015, 21:39

Teraz porównanie do F3 z silnikiem 1.0. Jeździłem tą mocniejszą wersją czyli 75 KM a auto było w wersji HTB.
Czytając specyfikację silnika spodziewałem się, że cudów nie będzie ale chyba źle nie będzie.
Niestety jest źle. Może ten silnik nadaje się do Citigo ale nie do Fabii.
O ile do 50 - 60 km/h jeszcze jakoś to się rozpędza to do 80 km/h nie mówiąc już o większej prędkości trwa to już długo. Wciskasz pedał i niewiele się dzieje, poza zwiększonym zużyciem paliwa jaki pokazuje komputer.

A gdzie udało Ci się dorwać 1.0? Obdzwoniłem i objechałem kilka salonów i wszędzie tylko 1.2 TSI.
Właśnie ze specyfikacji wynika, że 1.0 powinno całkiem ładnie jeździć. Przyspieszenie niby lepsze niż 1.2 HTP FII i niewiele gorsze niż 1.4 16V w FI. Ale może tylko wtedy kiedy się kręci pod odcinkę, a w użytkowym zakresie obrotów elastyczność będzie nędzna. Tak by wynikało z tego co piszesz.
Ogólnie dziwna sprawa z tym silnikiem. Tu jest teścik, w którym elastyczność jest całkiem znośna:
http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-n ... 0-100-kmh/
(80-120 na 5. - 15,8 s)
i na pełno:
http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-n ... entrum.pl/
(80-120 na 5. - 23,0s)
to lepiej niż u mnie w FI 1.4 16V !!!
za to tu inny test, z którego wynika, że jest tragicznie:
http://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1- ... 5-kg-85757
(80-120 na 5. 27,3s na pusto i aż 45,7 przy załadowanym na maksa aucie).
To co piszesz bliższe jest czeskiemu testowi.

Z czego mogą wynikać aż tak duże różnice?

Awatar użytkownika
grzesk
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 30 października 2008, 17:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: grzesk » 24 kwietnia 2015, 22:16

@wrocek

1.0 75 KM jest dostępne w łódzkim a konkretnie jeździłem w salonie w Dobroniu.

Co do silnika i parametrów na papierze to i może przyspieszenia wyglądają znośnie ale zobacz sobie na moment obrotowy i przy jakich obrotach go masz. Jest niższy niż w 1.2 HTP 64 KM 113 Nm, 1.2 HTP 70 KM, 1.2 MPI 75 KM 112 Nm (praktycznie te same silniki) nie wspominając o 1.4 85 KM (choć tego trzeba bardziej kręcić w mieście aby przyjemnie jeździł). Do tego 1.0 maksymalną moc rozwija przy wyższych obrotach i tu masz odpowiedź dlaczego ja na niego narzekam i czeski test.
Ja lubię jak nie muszę kręcić silnika i w takiej jeździe lepiej sprawuje się mój stary 1.2 HTP 64 KM. Ciągnie już z mniejszych obrotów i jest elastyczny. Dlatego też po mieście lepiej mi się jeździ 1.2 HTP niż np. 1.4 MPI (kilka dni Roomsterem jeździłem). Na trasie sytuacja się odwracała ale więcej jeżdżę po mieście.
Przy F3 z 1.0 75 KM wrażenia miałem naprawdę niezbyt przyjemne. Przy prędkościach typowo miejskich 50 - 60 km/h było jeszcze znośnie, bym się przyzwyczaił choć przy moim stylu jazdy czuło się różnicę na niekorzyść. Dopiero jak wkręca się go na obroty zaczyna być dobrze. Niestety powyżej tych 60 km/h już zaczyna się robić coraz większa różnica na korzyść 1.2 HTP (MPI). 1.0 przy 80 km/h możemy zapomnieć o w miarę sprawnym przyspieszaniu. Niewiele się dzieje z samochodem poza zwiększeniem hałasu i znacznym zwiększeniu spalania. Lepiej będzie jak spokojnie będziemy przyspieszać bo efekt będzie podobny a nie spalimy tyle paliwa i będzie ciszej.
Na plus tego silnika to spalanie jak spokojnie się poruszamy. Wtedy naprawdę mało pali ale warunek, że jeździmy spokojnie i niepotrzebnie nie wciskamy "gazu" do podłogi. Zresztą jak pisałem wcześniej powyżej 60 km/h trwa to już sporo i nie ma sensu deptać. No chyba, że ktoś cały czas jeździ przy obrotach 3000 - 3500 obr/min i wyżej to wtedy jakoś to będzie. Ja jak jeżdżę Fabią to najczęściej używam 2000 - 2500 obr/min i autko fajnie jeździ. Przy Rapidzie i 1.2 TSI 105 używam najczęściej 1800 - 2200(2500) obr/min ale tu jest całkiem inna jazda dołem którą lubię :). Jeździłęm też F3 1.2 TSI 110 KM i tu jest prawie tak samo jak u mnie w Rapidzie i jest OK więc i wersja 1.2 90 KM będzie OK.
Jak dla mnie przy braku 1.2 HTP (MPI) w F3 podstawą będzie 1.2 90 KM. Wg. mnie takie 1.2 HTP (MPI) byłby bardziej odpowiedni niż 1.0 MPI. Niestety księgo muszą swoje 5 gr. wrzucić w projekt. Dla mnie tłumaczenie się normą EURO 6 jest śmieszne bo dla silników benzynowych jest takie samo jak EURO 5 więc jak dla mnie silnik 1.2 MPI (HTP) z Rapida mógłby spokojnie nadal jeździć w takiej F3 bo spełnia EU5 a więc i EU6. Niestety producent zadecydował inaczej a do tego znika on całkowicie bo i w Rapidzie od MY16 będzie niedostępny i podstawą będzie teraz 1.2 TSI 90 KM z F3.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 kwietnia 2015, 19:37 przez grzesk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Skoda Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
Obrazek Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105 KM

wrocek
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 07:35
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: wrocek » 29 kwietnia 2015, 17:55

No cóż, nie da się wykluczyć, że test autocentrum ze świetnymi wynikami (jak na tak mały silnik) jest.... zmanipulowany. Niby gdzieś tam mówią że muł, ale elastyczność wychodzi im lepsza niż w 1.2 HTP i 1.4 16V.

TSI nie chcę. Chyba że pojawi się sensowna instalacja LPG do tego silnika. Ostatnio liczyłem, że od założenia gazu (2,5 roku temu) na paliwie zaoszczędziłem ponad 7 koła. Już po zwrocie instalki. Zakładając, że będę miał w nowym aucie podobne przebiegi i instalka będzie równie bezawaryjna jak obecna, po 10 latach w kieszeni zostanie 30 - 35 tysiaków.
Sprzedam auto, dołożę 5-10 tysiaków i będzie na kolejne nowe
Pozdr

Awatar użytkownika
grzesk
-#user
-#user
Posty: 17
Rejestracja: 30 października 2008, 17:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: grzesk » 04 maja 2015, 13:45

@wrocek

Pojawił się kolejny test F3 z silnikiem 1.0 a dokładnie wersji 60 KM z LPG.
Niestety człowiek to samo napisał co ja jeśli chodzi o silnik. Do 50 km/h jest w miarę OK. Później zaczynają się nieciekawe wrażenia.

Naszymi HTP naprawdę fajnie się jeździ w porównaniu do tego 1.0.

Pełny tekst tutaj: http://motopodprad.pl/test-skoda-fabia-1-0-mpi-lpg/
Obrazek Skoda Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
Obrazek Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105 KM

Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Skoda Fabia 3

Postautor: piotrekpasti » 15 maja 2015, 09:26

Fabia Wroclove



Wróć do „Wiadomości ze świata”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości