Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 24 marca 2016, 23:09

OK, nie było tematu :piwo: Czasami patrzy się na coś i widzi coś innego niż jest napisane ;) Co do pinów to nie do końca jest prawda, bo kabel może i jeden, ale ma ma on dwie różne końcówki.

Mam już zestaw tempomatu 5J1035623A. Po świętach zabiorę się za montaż ;)

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 25 marca 2016, 07:13

jacekpk pisze:Co do pinów to nie do końca jest prawda, bo kabel może i jeden, ale ma ma on dwie różne końcówki.


Dlaczego zarzucasz mi, że nie napisałem prawdy?

Właśnie, że napisałem.

Do komputera silnika idzie ZAWSZE tylko jeden kabelek. Masz dwa różne piny bo zależnie od silnika, komputer ma różne wtyczki i stąd dwa rodzaje pinów.
Wiązka jest jedna do wszystkich silników a dopiero przy podłączaniu wpina się odpowiedni pin do wtyczki.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 02 kwietnia 2016, 23:41

koleś pisze:
jacekpk pisze:Co do pinów to nie do końca jest prawda, bo kabel może i jeden, ale ma ma on dwie różne końcówki.

Dlaczego zarzucasz mi, że nie napisałem prawdy?
(...)
Do komputera silnika idzie ZAWSZE tylko jeden kabelek.

Jakiś drażliwy jesteś... Chodzi mi o to, żę oryginalna wiązka ma do silnika wypuszczone dwa kable z odmiennymi końcówkami. Fakt, że obydwa przenoszą ten sam sygnał i tylko jeden z nich jest do użycia. Doskonale rozumiem, co miałeś na myśli pisząc o jednym kablu, ale sensu stricte są to dwa fizyczne przewody (o wspólnym początku ;) )

Ale nie bądźmy jak baby... :hyhy: Wymieniłem dziś manetki. Ciągnięcia wiązki do komory silnika nie skończyłem, bo dopadła mnie noc i chłód. Co mnie bardzo ucieszyło to to, że tak jak wspomniałeś kilka postów wcześniej :padam: nie trzeba było ciągnąć wiązki między manetkami, a licznikiem... :) Wszystko było położone fabrycznie... :super: Tym sposobem po wymianie manetki i uprzedniej aktywacji komputera pokładowego w BCMie MFA pięknie działa... :cwaniak:

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 03 kwietnia 2016, 05:44

jacekpk pisze:Ciągnięcia wiązki do komory silnika nie skończyłem, bo dopadła mnie noc i chłód.


Masz na to jakiś plan?

Oryginalną instrukcję mam na innym komputerze i dobrze nie pamiętam ale tam jest chyba wiercenie w ścianie grodziowej i w tę dziurę się wkłada gumową uszczelkę i przez nią kabelek.

Ja tak nigdy nie robiłem. Kabelek puszczam przez gumę, którą wychodzi gruba wiązka obok silniczka wycieraczek i dalej przeciskam go przez przelotki cięgna Bowdena maski i stąd już blisko jest do komputera silnika.

Jak masz oryginalną wiązkę to nie wiem czy kabelek jest na tyle długi. Gdybyś chciał robić jak pisałem to śmiało możesz go uciąć i przedłużyć innym kabelkiem. Na końcu przylutujesz tylko właściwy pin do wtyczki komputera.

Zrób zdjęcie tej wtyczki. Napiszę jak do niej włożyć pin (gdybyś miał z tym problem).
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407


Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 03 kwietnia 2016, 23:29

koleś pisze:Masz na to jakiś plan?
Oryginalną instrukcję mam na innym komputerze i dobrze nie pamiętam ale tam jest chyba wiercenie w ścianie grodziowej i w tę dziurę się wkłada gumową uszczelkę i przez nią kabelek.


Planu jednoznacznego nie mam. Z jednej strony: korzystając z oryginalnych akcesoriów cenię sobie to, że są one dopasowane od danego auta i lubię je montować zgodnie z instrukcją. Z drugiej: nie lubię wiercić zbędnych dziur ;)

Jest tak jak napisałeś: oryginalna wiązka ma założoną gumową tulejkę, którą należy wraz z wiązką należy przełożyć przez wywiercony otwór, a później przez gumkę, przez którą przełożony jest pancerz Bowdena z linką do maski. Nie wiem jaka jest dostępność dla wiertarki w ścianie grodziowej, jeśli będzie kiepska to poważnie rozważę wariant, o jakim napisałeś (bez wiercenia). Co do długości kabla: od tej gumki do konektorków jest ~80cm przewodu (częściowo w plastikowym peszlu). Czy to wystarczy do przełożenia kabla bez wiercenia dziury - trudno powiedzieć, ale tak jak wspomniałeś - można sobie go przedłużyć :)

Zdjęcia wtyczki ECU pod ręką nie mam. Znalazłem natomiast takie fajne forum Polówki (http://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/170101-vw-polo-diy-cruise-control.html), gdzie są m.in. fotki wtyczki komputera silnika. Z kostką BCM-a jest tak jak na tych fotkach z Polo - rozpina się ją na dwie połowy?
Załączniki
IMG_3740-m.jpg
Konektorki wiązki ECU
IMG_3739-m.jpg
Gumowa tuleja ściany grodziowej

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 04 kwietnia 2016, 04:22

jacekpk pisze:Z kostką BCM-a jest tak jak na tych fotkach z Polo - rozpina się ją na dwie połowy?


Tak. Po wypięciu wtyczki trzeba zdjąć obudowę, która trzyma się na dwóch zatrzaskach i to co wyjmiesz rozsuwa się na dwie części. Piny są dobrze oznaczone.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 06 kwietnia 2016, 00:29

Przeciągnąłem kabel do ECU. Zdecydowałem się wywiercić dziurę. Nie miałem świadomości, że instrukcja zaleca dziurę tą wiercić w plastikowym elemencie, stąd moja uprzednia niechęć do wiercenia (myślałem, że trzeba dziurawić blachę). Zatem wkrętarka w dłoń i po temacie. Niestety operowanie rękami w kanale podszybia okazało się być trudniejsze niż myślałem. Ciasno tam strasznie. Odkręciłem mechanizm wycieraczek, by ułatwić sobie robotę, ale nie udało mi się go wyjąć z powodu braku możliwości ruchu. Finał przeciągania kabla do ECU był taki, że obie ręce wyglądają jak po walce ze stadem dzikich kotów :przestraszony: Z instrukcji i różnych forumowych tutoriali wynika, że zalecany jest demontaż obudowy filtra powietrza. Tymczasem w 1.2 TSI okazało się to całkowicie zbędne. Bez problemu można wypiąć wtyczkę i zamontować potrzebny pin wiązki tempomatu. Samo wpinanie się do ECU było najprostszym etapem prac ;)

Poległem jednak na podłączaniu pinów do kostki BCM-a :zdegustowany: Na jednym z rosyjskich forów wyczytałem poradę by wyjąć fotel i położyć się w aucie (przydałoby się jeszcze wyrzucić pedały, bo nie ma gdzie głowy włożyć). W moim wypadku problem polega najwyraźniej na zbyt dużych dłoniach. Za cholerę nie mogłem ściągnąć białej obudowy wtyczki, by ją rozpołowić i obsadzić kablami :wsciekly: Olałem sprawę :mad: Jadę dziś do magików specjalizujących się w Skodach (taki serwis pogwarancyjny w Warszawie) by wymienili i przekodowali BCM-a, więc ich poproszę o wpięcie tych nieszczęsnych pinów - po wyjęciu BCM-a będzie nieco więcej miejsca. Mi już zabrakło siły do użerania się z tym, a do tego słownik brzydkich słów już się wyczerpał... :cenzura:
Załączniki
DSC_0007.JPG

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 06 kwietnia 2016, 03:59

No jest tam ciasno.
Ja wypinam obie wtyczki i wyjmuję moduł. Jest wtedy więcej miejsca.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 10 kwietnia 2016, 22:40

No i zrobione :) Zestaw tempomatu 5J1 035 623A założony, nowy BCM zaprogramowany - chociaż nie obyło się bez problemów na tym etapie.

Miałem już sposobność pojechać w trasę i przetestować działanie nowej funkcjonalności :) Zrobiłem 810 km, z czego większość z użyciem CCS-a :) Powiem szczerze, że z tempomatem jazda jest dużo mniej męcząca. Szkoda tylko, że nie działa on tak jak w Octavii 3, gdzie można zmieniać biegi i tempomat nie wyłącza się. Ale i tak jest lepiej niż trzymać kilka godzin pedał gazu ;) A przy okazji tej przeróbki zyskałem komputer pokładowy... niby nic wielkiego, ale przydaje się...!
Załączniki
IMG_3787.jpg

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2784
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: kapi » 10 kwietnia 2016, 22:50

Gratki moda,
Co do O3 to F3 też tak ma, że sprzęgło nie rozłącza tempomatu.

Gadżet ten najlepszy jest na trasy, ale na krótkich miejskich dwupasmówkach też go używam.



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości