Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 11 listopada 2015, 17:22

Tempomat tempomatowi chyba nierówny. Jeden ze sprawdzonych przeze mnie sprzedawców różnych części do Skody oferuje tempomat (http://allegro.pl/nowa-tasma-tempomat-skoda-fabia-2-roomster-vw-polo-i5077167384.html) i pisze, że istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry:

Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: piotrekpasti » 11 listopada 2015, 20:52

Demontował, bo przy okazji zakładał zegary i climatronic :) :]
Fabia Wroclove

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 11 listopada 2015, 21:08

jacekpk pisze:Tempomat tempomatowi chyba nierówny. Jeden ze sprawdzonych przeze mnie sprzedawców różnych części do Skody oferuje tempomat (http://allegro.pl/nowa-tasma-tempomat-skoda-fabia-2-roomster-vw-polo-i5077167384.html) i pisze, że istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry:


Ja za 150 zł bym się podjął montażu tempomatu.
Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
W O2 jest tak, że wystarczy wymienić manetki i czasem moduł i aktywować tempomat w sterownikach.
W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jarry
-#user
-#user
Posty: 30
Rejestracja: 05 września 2014, 11:19
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/75 KM
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jarry » 11 listopada 2015, 21:37

jacekpk pisze:istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry:


jakbyś wszystko miał to za 150zł bym się podjął, tylko dobre okulary bym poszukał i działamy :)


Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 01 marca 2016, 17:00

Pytałem Superbmana o ten tempomat, zresztą oferta nieco zubożała ostatnimi czasy, bo wcześniej za nieco większą kwotę była w zestawie manetka i BCM, a teraz została sama manetka. Okablowania rzeczywiście nie ma, ale jeśli bierzesz to z usługą montażu wówczas facet ma zorganizować odpowiednią wiązkę (montuje to ponoć jakiś pracownik ASO, robi to po godzinach ;))

koleś pisze:Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.

Nie jest to do końca prawda, bo zestawy tempomatu, takie jak sprzedaje producent, zawierają wiązkę oraz łopatologiczną instrukcję jak to podłączyć (fizycznie, bo zostaje jeszcze temat kodowania). To co on sprzedaje nie jest zestawem tempomatu. Facet musiał gdzieś dostać po prostu manetki pod tempomat (wcześniej dawał też BCM-a) - krótko mówiąc: to był taki zestaw samozwańczy ;) Jeszcze inna rzecz jest taka, że ta manetka (z w/w aukcji) jest do modeli od roku 2012 i podobno do wcześniejszych modeli poliftowych (2010-2011) pasować nie będzie. Znalazłem fajny blog Fabii w Izraelu ;) na którym facet pokazuje jak wygląda taki skodowski, akcesoryjny zestaw tempomatu do F2 z 2011 roku (5J1 035 623A):
http://skoda-fabia-israel.blogspot.com/2013/09/5j1-035-623a-cruise-control.html

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 01 marca 2016, 19:47

jacekpk pisze:
koleś pisze:Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.

Nie jest to do końca prawda,


Co jest nieprawdą w tym co napisałem?

jacekpk pisze:Jeszcze inna rzecz jest taka, że ta manetka (z w/w aukcji) jest do modeli od roku 2012 i podobno do wcześniejszych modeli poliftowych (2010-2011) pasować nie będzie.


Tu się z Tobą zgodzę.

Jak potrzebujesz manetki to mam.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 01 marca 2016, 21:41

OK, chyba źle zrozumiałem sens tego co napisałeś - zwracam honor :padam: ;)

Jakie masz manetki? Możesz podać ich numer? Zastanawiam się czy wchodzić w montaż tempomatu - najbardziej zależy mi na możliwości korzystania z komputera pokładowego, który już mam uruchomiony na fabrycznym BCM-ie. Gdyby się udało aktywować tempomat to byłoby jeszcze milej, ale rzecz w tym, że nie można samej wiązki jako takiej nigdzie kupić. Nie jest to żadna technologia kosmiczna i gdyby się uprzeć to można by ją zrobić... ale powiem szczerze lubię gotowe zestawy, które montuje się zgodnie z instrukcją i wszystko pasuje do danego modelu... ;)

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 02 marca 2016, 11:24

jacekpk pisze:OK, chyba źle zrozumiałem sens tego co napisałeś - zwracam honor :padam: ;)

Jakie masz manetki? Możesz podać ich numer? Zastanawiam się czy wchodzić w montaż tempomatu - najbardziej zależy mi na możliwości korzystania z komputera pokładowego, który już mam uruchomiony na fabrycznym BCM-ie. Gdyby się udało aktywować tempomat to byłoby jeszcze milej, ale rzecz w tym, że nie można samej wiązki jako takiej nigdzie kupić. Nie jest to żadna technologia kosmiczna i gdyby się uprzeć to można by ją zrobić... ale powiem szczerze lubię gotowe zestawy, które montuje się zgodnie z instrukcją i wszystko pasuje do danego modelu... ;)



Tempomat polecam zakładać. Ja wiązkę robię sam. Oryginalnej, samej wiązki nie kupisz. Musiałbyś znaleźć Fabię, w której był dokładany fabryczny zestaw i z niej wypruć.

Sprawdzę te manetki ale jestem pewien, że będą Ci pasować i działać na 100%. Są z komputerem pokładowym.

A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: jacekpk » 02 marca 2016, 21:24

koleś pisze:A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?

Według informacji znalezionych w katalogu (vagfans.info), licznik założony fabrycznie do mojego samochodu (5J0920800H) ma niby nie obsługiwać funkcjonalności komputera pokładowego. Fabrycznie mam założony BCM o numerze 6R7937085D. I teraz najlepsze: na zestawie o takich to numerach uruchomiłem już funkcjonalność MFA :D i działa bardzo dobrze :D

Jest tylko jeden szczegół: mam oczywiście manetki bez obsługi komputera i nie mogę zmieniać w żaden sposób informacji prezentowanych na wyświetlaczniu między zegarami... :D Domyślnie wyświetla mi się zasięg jaki mam do przejechania na paliwie. Poniżej fotka. Wiem, że w przypadku montażu tempomatu muszę i tak wymienić BCM-a. Gdybym jednak zrezygnował z montażu tempomatu (więc zachował dotychczasowy BCM), a wymienił jedynie manetki na takie, które mają przycisk TRIP, to (podobno) też muszę wiązkę dorobić. Gdybym założył tempomat to czeka mnie dorobienie dwóch wiązek - jednej od tempomatu, drugiej od MFA (chyba, że ta druga nie jest jednak konieczna). Koleś, robiłeś takie przeróbki? Masz jakieś doświadczenie w tym temacie (mam teraz na myśli stricte zmianę manetek na takie, które obsługują MFA i mają przełącznik TRIP - niezależnie od tego, czy na drugiej manetce jest tempomat, czy go nie ma ;) )
Załączniki
licznik.jpg
licznik.jpg (26.77 KiB) Przejrzano 456 razy

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Postautor: koleś » 03 marca 2016, 16:48

jacekpk pisze:
koleś pisze:A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?

Koleś, robiłeś takie przeróbki? Masz jakieś doświadczenie w tym temacie (mam teraz na myśli stricte zmianę manetek na takie, które obsługują MFA i mają przełącznik TRIP - niezależnie od tego, czy na drugiej manetce jest tempomat, czy go nie ma ;) )


Raz robiłem w F2 wymianę manetek i aktywację komputera pokładowego. Licznik był odpowiedni i wiązka też była.

Jak nie masz wiązki to to jest bardzo proste do zrobienia. Wystarczy trzy kabelki pociągnąć z manetek do licznika.

wtyczka manetek > wtyczka licznika

18>23
23>22
24>21
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości