Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Sonda Lambda

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
haliniak
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2010, 18:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: haliniak » 25 maja 2011, 00:35

Znalazlem (zaraz za wtyczką). Odcialem emulator i probowalem bez emulatora - dalej to samo.

[ Dodano: 11-06-2011, 11:19 ]
Problem został rozwiązany. Okazało się, że nowa sonda pracuje jednak poprawnie. Moim błędem było to, że odczyt z sondy brałem chwilę po zapaleniu silnika (ciepłego). Nawet jeśli silnik jest ciepły, to potrzebuje ok 10s aby sonda zaczęła ładnie oscylować. Tak więc dla potomnych - jak sprawdzacie sondę lambda, to dajcie jej chwilę na "oswojenie się". Co do objawów - duże falowania obrotów, takie wręcz przygaszające silnik, zniknęły. Małe poszarpywania niestety zostały. I przed ewentualną wymianą sondy lambda posprawdzajcie sobie układ dolotowy (można też sprawdzić vagiem podciśnienie na bloku 001, to w milibarach, powinno być ok 400), bo podobno to też ma wpływ na prawidłową jej pracę.

Pozdrawiam.

lordizi
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2011, 07:56
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] sonda lambda ktora

Postautor: lordizi » 08 czerwca 2011, 09:18

witam powiem mi ktoś ktora sonde mam do wymiany bo slyszalem ze sa dwie przed i za katalizatorem z poniższych pomiarów
16518 sonda lambda podgrzewana 1 bank 1 brak sygnału
16555 korekcja mieszanki FT, bank 1 uboga mieszanka(system too lean)
silnik 1.4 v8 aze 44kw:)

----------------------------------------------------------------------
poprawiam prefix po raz przedostatni
potem polecą "warany" ;)
kapi
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2011, 10:42 przez lordizi, łącznie zmieniany 2 razy.

michal33686
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 194
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 20:54
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: michal33686 » 08 czerwca 2011, 09:27

Cześć kolego

Błąd pierwszej sondy, pewnie grzałka się spaliła.


Pozdrawiam Michał

lordizi
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2011, 07:56
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lordizi » 08 czerwca 2011, 11:13

Czyli przed?:)


Awatar użytkownika
slawek196812
-#user
-#user
Posty: 16
Rejestracja: 21 stycznia 2009, 20:23
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: slawek196812 » 08 czerwca 2011, 11:23

Witam
O ile się nie mylę to w tym silniku jest tylko jedna sonda lambda,którą własnie 2 miechy temu wymieniałem

michal33686
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 194
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 20:54
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: michal33686 » 08 czerwca 2011, 15:51

slawek196812 pisze:Witam
O ile się nie mylę to w tym silniku jest tylko jedna sonda lambda,którą własnie 2 miechy temu wymieniałem



Wersja z EURO 3 posiada 2 sondy.

Pozdrawiam Michał

Awatar użytkownika
el_bartoo
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 80
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Sonda Lambda

Postautor: el_bartoo » 19 lipca 2011, 08:15

Otóż jakiś czas temu zaświeciła się w mojej fabce kontrolka EPC ( 1.4 MPI 50 KW,68KM). Objawem dodatkowym były nie włączające się światła stopu. Po podłączeniu VAGa i wykasowaniu błędu wszystko wróciło do normy, przynajmniej jeśli chodzi o światła. Ale też od jakiegoś czasu, zauważyłem, że auto zaczęło trochę więcej palić. Wśród wykasowanych błędów był też 16556, w którym było coś o zbyt bogatej mieszance. Stąd moje podejrzenie padło na sondę lambda. VAGiem nie mogę tego zdiagnozować, bo mam niezarejestrowaną wersję ( a nie wiem jak ją zarejestrować :( ) i nie mogę wchodzić w co bardziej zaawansowane ustawienia, dlatego chciałbym zapytać szanownych kolegów ile jest sond w tym modelu silnik ma oznaczenie AME, jak sprawdzić działanie sondy - bez użycia VAGa, czy są jakieś konsekwencje jazdy z niesprawną albo nie w pełni sprawną sondą - oprócz zwiększonego zużycia paliwa oczywiście? Gdzie znajdują się te sondy, w którym miejscu ich szukać - może ma ktoś jakieś zdjęcia, manuala? Zastanawia mnie też pytanie, czy niesprawna sonda to efekt czy powód zwiększonego spalania/zbyt bogatej mieszanki?
pozdrawiam

[ Dodano: 19-07-2011, 13:04 ]
Czyżby naprawdę nikt nie miał nic do powiedzenia w temacie sondy? Nie zdarzyła wam się taka awaria? Może ktoś chociaż będzie umiał odpowiedzieć na pytanie jak poznać-o ile jest taka możliwośc- czy padła (albo pada) sonda przed czy za katalizatorem - o ile oczywiście ten typ ma dwie :)

Awatar użytkownika
el_bartoo
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 80
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Pomoc! Sonda lambda!!

Postautor: el_bartoo » 19 lipca 2011, 16:18

Czy podwyższone zużycie paliwa może być skutkiem niesprawności sondy? Lub czy niesprawność sondy może być przyczyną zwiększonego zużycia paliwa? Jak sprawdzić czy sonda jest sprawna - bez użycia VAGa? Ile jest sond w 1.4 MPI 50kW 68KM? Jedna czy dwie? Jak sprawdzić, która ewentualnie jest niesprawna? I ostatnie pytanie - gdzie, w których miejscach szukać jednej i drugiej? - może ktoś dysponuje foto?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 07 sierpnia 2011, 15:26

Trochę po czasie, ale stopniowo wychodzę z zaległych postów po wakacjach, ale sondę masz jedną przed katalizatorem, zobaczysz ją po wejściu pod samochód, bez vaga nie sprawdzisz sprawności.
Objawem jej uszkodzenia jest najczęściej właśnie zwiększone zużycie paliwa.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Pyetrek
-#user
-#user
Posty: 80
Rejestracja: 07 sierpnia 2010, 08:00
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Pyetrek » 20 sierpnia 2011, 21:50

VAG na gazie w kwestii powietrza dolotowego, to niezbyt zaufany partner, mi się przyznał do nieszczelności układu dolotu a winna była zapchana nagarem przepustnica . Autorzy oprogramowania sami przyznają,że nawet przeskoczenie jednego zęba na pasku rozrządu może wywołać podobny błąd zupełnie nie związany z dolotem powietrza.



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości