Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Sonda Lambda

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
sebek76-76
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 18 lutego 2010, 09:43
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Fabia 1.4 16V 2004 rok zamiennik sondy lambda

Postautor: sebek76-76 » 18 lutego 2010, 19:49

Witam mam uszkodzoną lambdę przed katalizatorem cena nowej jest spora czy jest jakiś DOBRY zamiennik takiej sondy ???
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 17:08 przez sebek76-76, łącznie zmieniany 1 raz.

michal_05
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 30 marca 2010, 18:43
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] opór grzałki sondy lambda

Postautor: michal_05 » 30 marca 2010, 18:53

Witam, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaki powinien być prawidłowy opór grzałki sondy?? Mam z nią problem i chciałbym zmierzyć jej opór. wskazania sondy mam prawidłowe, komputer pokazał błąd grzałki. generalnie sonda jest nowa więc teoretycznie wszystko powinno być ok, ale chciałbym na 100% ją wyeliminować. wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwietnia 2010, 20:38 przez michal_05, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wuka
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 11 grudnia 2009, 16:32
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wuka » 25 maja 2010, 11:37

Tu proszę spróbować zasięgnąć informacji.

Skoda Polmozbyt
ul. Przybyszewskiego 199/205
93-120 Łódź
skoda@skodaczesci.pl
wuka

hektor
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 26 lipca 2009, 22:30
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Lambda zdjecia

Postautor: hektor » 13 czerwca 2010, 22:31

czesc

oto moja sonda lambda. chciałbym spytać czy wg was nadaje się na wymianę czy jest ok. wiem ze na oko to sobie można ale jak ktos z was wymieniał swoje to ma porównanie kiedy jest ok a kiedy nie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

(plamy/przebarwienia na końcówce to moje paluchy tłuste)


wywala mi błędy na silniku np 16804 i łudzę sie ze to może jednak sonda. dolną już wymieniłem ale brak poprawy. szarpie przy ruszaniu co opisałem TUTAJ a fachowcy niezgodnie twierdza ze albo sonda albo druga sonda albo katalizator

nie specjalnie wiem gdzie mógłbym podpiąć się z tym tematem dlatego założyłem nowy. jeżeli moderator zna ten sekret proszę o przerzucenie.
Ostatnio zmieniony 14 czerwca 2010, 08:19 przez hektor, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 05 lipca 2010, 12:19

Odezwij się na priv, to możemy podpiąć vaga i zrobić testy sond i katalizatora.

haliniak
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2010, 18:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Sonda Lambda - wariuje tylko na PB

Postautor: haliniak » 12 maja 2011, 17:08

Witam, dzisiaj po sprawdzeniu wyskoczyły mi następujące błędy:

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Bo przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.

WYNIKI:

LPG:
BLOK 30
Obrazek

BLOK 31
Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25V
Obrazek

BENZYNA:
BLOK 30
Obrazek

BLOK 31
Wartości stoją na poziomie około 0.08V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się, tak jak na rysunku.
Obrazek
Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.

Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).

Silnik 1,4MPI 44kW, 2000r.
Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,

Proszę o jakiekolwiek opinie i rady.

michal33686
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 194
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 20:54
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: michal33686 » 16 maja 2011, 10:50

Cześć
Sprawdzałeś jak ci się gazownik podpiął pod sygnał z lambdy ?
Wygląda że gdzieś tam nie dobrego kontaktu.
Pzd. Michał

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 18 maja 2011, 18:16

Nie znam się specjalnie na gazie, ale:
* mój MPI 50kW ma tylko jedną sondę lambdę - przed katalizatorem. Z analizy bloku 30 wynika, że u Ciebie jest podobnie (trzy jedynki to - o ile pamiętam, napięcie, temperatura, gotowość do pracy, zero = nie, jeden = tak) - sprawdź, jaką masz normę emisji spalin. Skody z 2 lambdami mają 4, z jedną 2.
* ja mam sterownik STAG 4, oboroty na benzynie ok 800 rpm z wahaniem ok 50, na gazie podobnie, jeno na gazie nieco szarpie.
* niskie obroty mogą być pochodną zbyt bogatej mieszanki (ten nieszczęsny "system zbyt bogaty"). Jakie masz spalanie? U mnie notorycznie wyskakuje błąd zbyt ubogiej mieszanki, ale w praktyce nie widzę żadnych negatywnych skutków.

Jeżeli problem dotyczy i benzyny i gazu, to szukałbym jakiegoś elementu wspólnego - może przepustnica? (strzelam)

haliniak
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2010, 18:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: haliniak » 24 maja 2011, 22:42

Sonda wymieniona na nową i... wszystko tak samo jak było :/ Odlaczylem emulator od gazu (byl wpięty zaraz za wtyczką) i bez tego też po staremu. Nie wiem już o co chodzi :/

A co do przepustnicy to czyscilem, adaptowalem i tez nic.

michal33686
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 194
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 20:54
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: michal33686 » 25 maja 2011, 00:33

Szukaj połączeń gdzie gazownik wpiął się do sygnały sondy lambda.

Pzd. M.



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości