Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] kontrolka silnika/helikopterek/Check/EPC

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
comfort
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 376
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:40
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: comfort » 31 marca 2012, 21:42

Tomuś - pierwsze słyszę o takiej metodzie docierania silnika. Kto wymyślił takie rewelacje?
Ostatnio zmieniony 01 kwietnia 2012, 08:26 przez comfort, łącznie zmieniany 1 raz.

twizted
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 03 lutego 2012, 17:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: twizted » 31 marca 2012, 21:52

Witam forumowiczów!
Auto: Fabia II 1.4 85KM, grudzień 2007 r, fabryczna instalka LPG Landi Renzo Omegas.
Po podpięciu auta pod VAGa wyskoczył błąd sondy lambda bank 1, czyli przed katem. Mniemam, że to jest właśnie przyczyną świecącej się kontrolki check engine. Po wykasowaniu błędu przez kilkanaście km było OK, następnie błąd powrócił i znów oczywiście check. Kupiłem sondę lambda Denso, dorobiłem wtykę w/g schematu załączonego do sondy. Po wymianie check nadal się świeci a problem (mułowatość) nie zniknął. Teraz moje pytanie - czy check powinien zniknąć sam, czy też konieczne jest podpięcie pod VAGa i wykasowanie błędu? Dodam, że teraz gdy odpalam silnik, check na dosłownie pół sekundy gaśnie i znowu się świeci. Proszę o odpowiedź i z góry dzięki.
PZDR!

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2378
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: TOMUŚ » 01 kwietnia 2012, 11:16

Comfort to są stare metody docierania silników :) one pamiętają czasy prl-u :) ale wciąż skuteczne.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 01 kwietnia 2012, 12:29

twizted, niekoniecznie sonda jest uszkodzona a paliwo może być "trefne" - niektórzy mieli takie przypadki.
check świeci się na benzynie czy gazie ? - podjedź do gazownika na regulacje a nie do aso ;)
błędy możesz spróbować wykasować zdejmując kleme z aku na jakiś czas, lub podpiąć interfejs.
TOMUŚ, ja uważam ze każda metoda jest dobra - byle skuteczna.
Wrona, na OCP polecają warsztat Krzynola - tel 606 83 96 74 - napisali że okolice Trójmiasta.
1. Podczas naprawy można być przy tym (ale nie trzeba), dzięki czemu można pogadać, dowiedzieć się ciekawostek.
2. Doskonałe towarzystwo, nie tylko do modów i napraw.
3. Można naprawdę zaoszczędzić kilka(set) złotych, bo Krzynol nie wymyśla co może być do wymiany.
4. Spora wiedza mechaniczna, elektryczna i praktyczna z tych dziedzin - doświadczenie.
5. Bardzo dobre ceny
6. Jest komputer do diagnostyki i innych gadżetów.
7. Dobrze wyposażony warsztat


Awatar użytkownika
Wrona
-#user
-#user
Posty: 355
Rejestracja: 26 lipca 2011, 17:45
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 HTP/64 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wrona » 01 kwietnia 2012, 14:53

Już wiem co jest grane. VAG wykazał błąd katalizatora i akumulatora. Ehhh... i znowu kasa w plecy...
manii pisze:felgi są jak koszule każda na inną okazje....

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 01 kwietnia 2012, 17:09

Wrona pisze:Już wiem co jest grane. VAG wykazał błąd katalizatora i akumulatora. Ehhh... i znowu kasa w plecy...

możesz wkleić kody błędów ?

twizted
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 03 lutego 2012, 17:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: twizted » 02 kwietnia 2012, 01:38

Check świeci się na Pb jak również na LPG. Jeździłem z tym ze 2 miesiące, gdyż auta używam w pracy. Ponowię pytanie: czy muszę kasować błąd, gdyż ciągle się świeci?czy może powinien sam zniknąć, po wymianie sondy?

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 02 kwietnia 2012, 10:34

comfort pisze:Tomuś - pierwsze słyszę o takiej metodzie docierania silnika. Kto wymyślił takie rewelacje?


W życiu nie słyszałem by tak ktokolwiek docierał silnik, mój tata za kierownicą rozpoczął kadencję jeszcze w latach 50 i w życiu tak nie docierał żadnego silnika a ma trochę aut za sobą.
Jedynym warunkiem jaki jest gdy silnik na dotarciu to przez pierwsze 2 tys. km należy nie przekraczać 2/3 max obrotów do tego po 1500km wymienić olej, a tak wogule jak chcesz by silnik Ci długo służył to należy go utrzymywać na takich obrotach kiedy jest najkorzystniejszy (max) moment obrotowy, u mnie w TDI jest to 1800 - 2400 obr i to wszystko.
Wrona możesz spokojnie wyjechać sobie do suwałk bez tygodniowego wyprzedzenia.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Sikorsky
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 17 lipca 2010, 12:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] kontrolka silnika/helikopterek/Check/EPC

Postautor: Sikorsky » 02 kwietnia 2013, 09:49

Witam,

Po dłuższej przerwie znowu pojawiły się kontrolki EPC i "helikopterek"

Wcześniejsza usterka została wyeliminowana przez wymianę sprężarki (wada fabryczna). Na przeglądzie przy 45000 wymienili jakąś podkładkę (uszczelkę). Kolejny przegląd przy 60000 ... i do 62457 było OK. Dziś rano przy wyjeżdżaniu z garażu zapaliły się obie kontrolki. Silnik można wkręcać na wyższe obroty ale brak mu mocy. Nie "faluje" na jałowym, nie szarpie. Pracuje równo tylko ten brak mocy. Do pracy dojechałem jadąc max. 50-60km - więcej się nie dało wycisnąć. Tak się zastanawiam - wczoraj tankowałem - może paliwko złej jakości. Dziś podepnę do VAG albo podjadę do serwisu.

Wiem, że trudno bez błędów z VAG ale jakieś pomysły co mogło się tym razem stać?

Dzięki i pozdrawiam.
Fabia II
1.2 TSI (85KM)

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Odp: [F1 i F2] kontrolka silnika/helikopterek/Check/EPC

Postautor: kapi » 02 kwietnia 2013, 21:46

Może jakiś wąż zsunął się z IC lub coś w ten desen. Dźwignij klapę i na spokojnie zobacz może coś wypatrzysz, przed podpięciem do kompa.
Przyczyn może być bardzo dużo...



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości