Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] TRW BARDZO PROSZĘ O POMOC

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
daniel0607
Status: Offline

[F1] TRW BARDZO PROSZĘ O POMOC

Postautor: daniel0607 » 30 października 2007, 09:04

Witam serdecznie wszystkich.
Mam problem i walcze z nim od paru tygodni,nieszczęsne wspomaganie TRW.
Na początku padło i wyskoczyły błędy czujnika skrętu i jakieś zwarcie w pompie.Paliła się kontrolka wspomagania na szafie.
Wymieniłem pompe na nową, czujnik skrętu na nowy, zalałem nowiutki płyn ( troszke wiecej niż MAX)
I tu jes mój problem, wspomaganie czasem działa czasem nie. błędów żadnych nie ma, VAG nic nie pokazuje.
Jest może w kierownicy tam gdzie poducha siedzi jakiś czujnik czy coś?
U mnie w starej pompie w 07- coding było ustawione 00110
A teraz na nowej jest 10110 - ustawione jako poducha te pierwsze 01
Fabia robiła jako amfibia i dlatego pompe zalało i czujnik.
A i jak zmienić wszystkie ustawienia fabryczne we wspomaganiu i czy można sprawdzać błędy podczas uruchomionego silnika i czy u was podczas włączenia zapłonu słychać taki terkot w okolicy silnika,taki dźwięk jakby założyć kawałek plastiku na szprychy od koła roweru.
Bardzo proszę o pomoc bo już mnie szlak trafia.
Ostatnio zmieniony 04 lipca 2011, 21:31 przez daniel0607, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 30 października 2007, 09:14

Temacik przesunąłem.

Jeśli dalej masz problem, podejrzewam, że przyczyna jest w słwetnej wiązce elektrycznej która zamokła.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

daniel0607
Status: Offline

Postautor: daniel0607 » 30 października 2007, 19:10

a ma ktoś może schemat elektryczny gdzie ta wiązka dokłądnie dochodzi tzn gdzie przewody od pompy biegną i czy przy przegnitej wiązce będą błedy na vagu

daniel0607
Status: Offline

Postautor: daniel0607 » 31 października 2007, 09:39

Jest jeszcze jakiś czujnik w kierownicy?


P@wel
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 lipca 2011, 12:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: P@wel » 04 lipca 2011, 12:18

Witam, znajomy przyprowadził do mnie swoją Fabię 1,4 2009r z powodu braku wspomagania. Posiada on wspomaganie TRW - kiedyś mu podłączałem auto pod Vag-a i wyskoczył błąd czujnika skrętu, wspomaganie słabiej ale działało . W tej chwili nie działa a Vag pokazuje dwa błędy :
01288 - Terminal 30: Steering Assist
06-00 - Signal to High
01290 - Reference Voltage: Steering Assist
29-00 - Short to Ground
Przywiózł też ze sobą używany (podobno sprawy czujnik skrętu ) ale jego zmiana kompletnie nic nie zmieniła. Błędy oba pozostały i po skasowaniu odrazu powracają.
Czy to prawda, że czujnik skrętu trzeba zaadoptować ? Jeśli tak to w jaki sposób ?
PS. W blokach pomiarowych prędkość obrotowa wspomagania 0 !! a czujnik skrętu cały czas pokazuje 0 stopni.
Może ktoś pomoże ?

DIABOLO75
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 135
Rejestracja: 26 marca 2011, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DIABOLO75 » 04 lipca 2011, 13:21

Trzeba sprawdzić połączenie elektryczne , przewody do tego czujnika i bezpieczniki . Podaj trochę więcej okoliczności kiedy wspomaganie przestało działać itd . bo ta to może być wróżenie z fusów .

P@wel
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 lipca 2011, 12:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: P@wel » 04 lipca 2011, 13:46

do pompy zasilanie dochodzi, wiązka pompa-czujnik sprawdzona. Błąd od czujnika skrętu zaświecił się jakiś 4mc temu. Właściciel stwierdził ze wspomaganie jakoś działa i nie będzie inwestował w czujnik. Wtedy w blokach pomiarowych prędkość obr pompy wspomagania była cały czas 1300 obr i nie rosła wraz z ruchem kierownicy. Co jest logiczne ponieważ czujnik skrętu nie informował o skręconej kierownicy. Teraz przyjechał do mnie z kupionym używanym czujnikiem ze słowami, że wspomaganie ostatnimi dniami zaczynało przerywać - aż przestało działać całkowicie. Tak jak pisałem wyżej po założeniu tego jego czujnika nadal nie mogę skasować związanego z nim błędu dlatego pytam czy wymaga on adaptacji ( przyuczenia ) ? Aku naładowane dziś, wyjmę aku i wszystkie plastiki i przejże wiązkę na przedłużnicy bo to chyba od niej ten błąd 01288?

[ Dodano: 05-07-2011, 08:09 ]
Napięcia i przewody sprawdzone ( na pompie i na canie ). Poziom płynu w normie, wycieków brak. Błędy nadal nie dają się skasować. Odpuszczam temat, pompa chyba do wymiany.

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 05 lipca 2011, 15:21

Jak Ci pompa nie kręci, to raczej do wymiany. Ewentualnie mogło paść coś w elektronice - tranzystory mocy, czy coś takiego (nie znam się, więc tylko rzucam hasło). Poszukaj na forum, gdzieś widziałem opis, jak to naprawić.
Stawiałbym na to, bo 2009r. to chyba ciut za wcześnie, by zatrzeć pompę?
A w jakim stanie jest akumulator? Jak jest za słaby, to komputer automatycznie wyłącza pompę.

DIABOLO75
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 135
Rejestracja: 26 marca 2011, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DIABOLO75 » 05 lipca 2011, 19:47

W/g mnie to bedzie niestety raczej pompa czarów nie ma , tylko autko z 2009 roku i już pompa - szlag człowieka może trafić . Już wszystkie firmy buble robią takie , że hej . Z tymi tranzystorkami to sie da zrobić ale one padaja bo pompa ma awarię mechaniczną więc nie na długo to pomoże .

P@wel
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 lipca 2011, 12:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: P@wel » 08 lipca 2011, 20:31

Auto z 2009 roku ale na blacie już 90 tyś dodatkowo auto też po dzwonie i właśnie uderzony był w okolicach pompy :) Narazie temat stoi dwóch fachmanów oglądało auto i jedna melodia: pompa do wymiany... Akumulator git, doładowany dla pewności ale to nic nie zmieniło :) Bezpieczniki pod deską jak i na aku wszystkie gicior.
jak coś się wyjaśni dam znać bo na pewno komuś się przyda !

[ Dodano: 02-08-2011, 08:22 ]
Wymiana pompy załatwiła sprawę. w/w błędy się nie pojawiają a samo wspomaganie śmiga aż miło.



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość