Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] czujnik skretu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
skawina
-#user
-#user
Posty: 26
Rejestracja: 07 maja 2016, 11:29
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Aktualne auto: fabia kombi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: skawina » 10 maja 2017, 11:24

Podpiąłem dziś skodzianę pod testerek i wyszło G85 :shock:
Wspomaganie niby jest trochę twarde, ale tak jest odkąd mam fabię. Teraz tak: kontrolka się nigdy nie zaświeciła (no chyba, że przed odpaleniem silnika), płyn jest, pompę lekko słychać, magiel suchy, światła czasem przygasną na ułamek sekundy. Czy to faktycznie czujnik? Czy po wymianie siła wspomagania powinna wzrosnąć?
Rocznik autka 2004
Paweł

bartu233
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 23 listopada 2017, 20:18
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Aktualne auto: Fabia 1.4 MPI / E39 525Ti
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: bartu233 » 23 listopada 2017, 20:22

Witam wszystkich, mam problem ze swoją Fabią (1.4 MPI 2001). Mianowicie chodzi oczywiście o wspomaganie, ogólnie podczas jazdy działa dobrze, podczas parkowania raz jest ok a raz nie domaga i trzeba używać siły przy parkowaniu. Dzisiaj jak jechałem to zauważyłem że podczas jazdy całe oświetlenie w aucie przygasało przy ruchach kierownicą, i samo wspomaganie też działało raz mocniej raz słabiej - w końcu po 5 min jazdy zapaliła mi się kontrolka wspomagania, światła zaczęły pracować normalnie i wspomaganie w tym trybie awaryjnym już też pracowało równo bez żadnych dziwnych skoków. Zgasiłem auto, odpaliłem i znowu taka sama historia.. Problemem będzie czujnik skrętu czy jeszcze gdzieś szukać? Wiem żeby na pewno wiązkę sprawdzić i poziom płynu w pompie, na coś jeszcze zwrócić uwagę? Kompa mogę podłączyć, dysponuje Polskim VAG'iem tylko na co konkretnie patrzeć?

bartu233
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 23 listopada 2017, 20:18
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Aktualne auto: Fabia 1.4 MPI / E39 525Ti
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: bartu233 » 03 grudnia 2017, 22:50

Wiązka poprawiona po poprzednim rzeźbiarzu artyście, i teraz mam już połączenie z pompą TRW przynajmniej. Taki błąd się ukazał po zapaleniu się kontrolki:

00816 - Power Steering Sensor (G250)
37-00 - Faulty

Rozumiem że wymiana czujnika kąta skrętu załatwi sprawę? ;-) Jak tak to jaki polecacie? W mnie w IC jest dostępny tylko jakiś Akusan za kosmiczne 350 zł po dobrych rabatach..

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: kapi » 04 grudnia 2017, 23:00

Przed zakupem upewnij się że właściwy czujnik wybierasz. Do TRW są dwa typy a u mnie pojawił się trzeci - zamiennik.
Zrób sobie "furtke" że oddasz jak nie będzie działać.
1. Z kablem
2. Z wtyczką i odlaczanym kablem.
3. Taki jakby mosiężny - z wtyczką.
i one nie są znamienne między sobą.

Temat był obszernie opisany na forum.


tapatalk


bartu233
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 23 listopada 2017, 20:18
Lakier: Srebrny Brilliant metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Aktualne auto: Fabia 1.4 MPI / E39 525Ti
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: bartu233 » 05 grudnia 2017, 18:55

Wymieniłem czujnik i nie ten samochód, wspomaganie w końcu działa jak należy, nic nie przygasa itd ;-) Właścicielka zadowolona i teraz tylko niech służy w miarę bez awaryjnie.

blackcactus
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 05 listopada 2016, 10:49
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Aktualne auto: fabia
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: blackcactus » 06 stycznia 2018, 18:46

Temat dokładnie przeczytałem ale mam pytania. Fabia 2001 1,4 MPI.
Zdjąłem tą klapkę i sam reflektor jak na zdjęciu
https://drive.google.com/file/d/1Q7MUj1 ... sp=sharing
Są tam dwie wtyczki po prawej i po lewej stronie. Tą z prawej odpiąłem i po uruchomieniu silnika zaświeciła się lampka kierownicy z wykrzyknikiem.
https://drive.google.com/open?id=1EQeyo ... IjApt5JGu8

Po zdjęciu koła i nadkola mam taki widok
https://drive.google.com/open?id=13RcL5 ... 35B0M-wQPT
Jest to ten kabel który zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.

Moje pytanie jest takie - czy dobry kabel odszukałem czy to jest ten od czujnika skrętu? A drugie pytanie jest takie gdzie to dalej idzie ;-) jeśli zorganizuje jakieś najazdy to wyjmę to samemu?

Generalnie odłączyłem ten kabelek, świeci się wspominana wyżej kierownica ale wspomaganie działa więc o co kaman?

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: kapi » 07 stycznia 2018, 22:17

Podepnij komputer, sprawdź błędy i bloki mierzone czy czujnik poprawnie wykrywa obroty kierownicy.
Po ingerencji jaką zrobiłeś pompa prawdopodobnie przeszła w tryb awaryjny i działa ale z mniejszą wydajnością.
Czujnik jest wkrecony do przekładni i z poziomu kanału / najazdow / powinieneś dać sobie radę.
Nie wiem czy dobrą wtyczkę wybrałeś...



tapatalk

blackcactus
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 05 listopada 2016, 10:49
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Aktualne auto: fabia
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: blackcactus » 07 stycznia 2018, 22:48

VAG Com wywala błąd przy tym czujniku. Jeśli dobrze pamiętam to G250. Bloków nie mierzyłem - nie wiem jak, ale poszukam na necie i się dowiem.

Tak z ciekawości jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia bez tego czujnika?

Z objawów to mam to co wszyscy :
-mruganie swiatel
-raz na kiedy zapali się lampka kontrolna
-z kierownicą bywa różnie, są momenty w których brakuje wspomagania.
-odgłosy z pompy gdy nie rusza się kierownicą

fabiakutno
-#user
-#user
Posty: 31
Rejestracja: 07 lutego 2018, 22:18
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 08:16

Odczytalem bledy VAGiem i mam blad
00816 - Wspomaganie ukladu kierowniczego (G250)
30-10 otwarty lub zwarty do B + - przerywany.

Czy to pompa czy czujnik skretu . ?
Pomoze ktos ?

fabiakutno
-#user
-#user
Posty: 31
Rejestracja: 07 lutego 2018, 22:18
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 13:34

Hmmm doszedlem do wniosku ze jak mi zaswiecila kontrolka wspomagania to miganie swiatel minelo a wspomaganie minimalnie ciezej ale chodzi bez problemu.
Ale ze kontrolka wlaczyla mi sie tylko raz .... to wymusilem jej zapalenie. Wyjalem z pompy wspomagania wtyczke od czyjnika i tak jezdze. Nawet mi odpowiada to twardsze wspomaganie... tylko ta kontrolka wkurza. ... ciekawe czy mozna tak jezdzic bez ujemnego wplywu na pompe i inne elementy ukladu kierowniczego ??? Wkoncu kupie tem czujnik ale w przyszlym miesiacu moze. Na allegro sa nowe po 250zl do trw firmy NTY. Czy ktos ma taki zalozony ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6753721033



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości