Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] czujnik skretu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
kiko89
-#user
-#user
Posty: 11
Rejestracja: 29 sierpnia 2013, 20:03
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: kiko89 » 15 września 2013, 12:34

A ja mam inne pytanie, jeżeli czujniki można kupić regenerowane to może ktoś wie jak regenerować ten czujnik skrętu.
U mnie są identyczne objawy :
Ciężko się czasami kręci
Kilka razy zapalona kontrolka wspomagania
No i przygasanie świateł

Jutro postaram się dobrać to tego czujnika i chce sprawdzić czy czujnik ten da się naprawić jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym proszę o pomoc ;)
Obrazek

gmitek
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 18:44
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: gmitek » 05 listopada 2013, 19:24

Witam, może tu uzyskam jakąkolwiek podpowiedź.

Otóż sprawa dotyczy auta mojego taty. Pewnego razu coś przy auie mu sie urwało, jakaś śrubka i próbował ją przyspawać zapominając że nie odłączył aku, po wszystkim kiedy włączył auto zaświeciła się kontrolka ABS i wspomagania - wspomaganie przestało działać, pompa ABS zaczęła wydawać dziwne odgłosy, z miejscą to odłączył. Od tamtego czasu minęło sporo i wzięliśmy się za naprawę. Jakiś czas temu była podłączana pompa wspomagania od Polo która powinna była pasować - nie działała, teraz mam od Fabii, te same numery seryjne - także nie działa. Sprawdzałem napięcia na dużej kostce - podczas pracy silnika jest w okolicach 14V. Na CAN w tej małej kostce jest w okolicach 2.5 a dokładniej na jednej 2.57 a na drugiej 2.38V i trzecie wejście jest 14V w tej kostce CAN z 4 pinami. Pompa oczywiście TRW. Nie mam pojęcia co mam dalej sprawdzać, nie mam pewności że pompy które przekładałem były sprawne, ale nie chce mi się wierzyć że pompa się spaliła przy zwarciu, z drugiej zaś strony z przewodami chyba wszystko jest OK skoro mam prawidłowe napięcia. Jeśli chodzi o błędy to ciągle wyrzuca 1309 czyi brak połączenia z pompą i z każdą pompą tak było. Co polecacie sprawdzić? Czy trzeba zainwestować w nową pompę?

Awatar użytkownika
Piotr30
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 17 maja 2013, 10:51
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Piotr30 » 06 listopada 2013, 18:14

fotka pompy
Załączniki
g.jpg

bluszczu
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 07:42
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 16V/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re:

Postautor: bluszczu » 03 lutego 2016, 12:21

MirekS pisze:
adamoniutek pisze:Jaki koszt tego czujnika skrętu?


Więc trochę statystyki:
- u naszego pana Darka oryginalny 260 zł :hurra:
.




Przepraszam, ale jeśli można - o którego Pana Darka chodzi?


Misiek1981r
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 14 grudnia 2015, 10:18
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Misiek1981r » 27 sierpnia 2016, 12:40

Witam, u mnie wywala błąd 01290 - zwarcie do masy. Jadąc na wprost i na zakrętach jest ok. Problem zaczyna się np przy parkowaniu lub wjeździe np na posesję kiedy trzeba mocniej skręcić w jedną a potem w drugą stronę wtedy wspomaganie nie domaga. Moje podejrzenie pada na czujnik skrętu bo podczas skrętu nie zwiększają się obroty pompy i Turn Rate wynosi 0.0. Pod spodem zamieszczam rzut ekranu. Nie sugerujcie się tymi 62 A po prostu rzut ekranu został zrobiony podczas maksymalnego skręcenia kierownicy na postoju. Proszę o opinie czy słusznie podejrzewam czujnik skrętu.
Obrazek

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2780
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: kapi » 28 sierpnia 2016, 16:34

Misiek198, jeśli teraz czujnik pokazuje 0* to znaczy że się skończył a pompa działa w trybie awaryjnym.
kontrolka wspomagania świeci ? - powinna.
zrób test licznika w grupie 17 i zobacz czy się zapali. spotkałem przypadki że była zaklejona bo wciąż się świeciła, a wtedy przeglądu samochód nie przejdzie.

przy wymianie ( czy sam bedziesz robić ? ) zwróć uwagę że jest kilka typów tych czujników.
zobacz tez czy pompa wspomagania jest widoczna ( aluminiowa) czy chroniona jest osłoną z pianki ? jeśli jest chroniona - usuń tą osłonę bo ona kumuluje wilgoć i doprowadza do usterki samej pompy.

resztę koniecznych informacji znajdziesz na forum

powodzenia.

Misiek1981r
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 14 grudnia 2015, 10:18
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Misiek1981r » 31 sierpnia 2016, 15:10

kapi pisze:Misiek198, jeśli teraz czujnik pokazuje 0* to znaczy że się skończył a pompa działa w trybie awaryjnym.
kontrolka wspomagania świeci ? - powinna.
zrób test licznika w grupie 17 i zobacz czy się zapali. spotkałem przypadki że była zaklejona bo wciąż się świeciła, a wtedy przeglądu samochód nie przejdzie.

przy wymianie ( czy sam bedziesz robić ? ) zwróć uwagę że jest kilka typów tych czujników.
zobacz tez czy pompa wspomagania jest widoczna ( aluminiowa) czy chroniona jest osłoną z pianki ? jeśli jest chroniona - usuń tą osłonę bo ona kumuluje wilgoć i doprowadza do usterki samej pompy.

resztę koniecznych informacji znajdziesz na forum

powodzenia.


Witam sprawdzę tą kontrolkę :) . Jeszcze nie dobierałem się do tej pompy bo chciałem najpierw to zdiagnozować więc dopiero potem się okaże czy to wilgoć czy po prostu czujnik umarł śmiercią naturalną. W sumie samochód normalnie jeździ brak wspomagania objawia się dopiero przy mocnym skręceniu w jedną a potem w drugą stronę np przy parkowaniu. Tak czy owak trzeba to zrobić bo w zimie może być to niebezpieczne np podczas wpadnięcia w poślizg.

SBX_4
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 września 2016, 13:48
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/60 KM
Aktualne auto: Polo 9N3
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: SBX_4 » 04 września 2016, 14:14

Jeżeli czujnik jest dobry to VCDS przy pełnym skręcie pokaże Ci obroty dużo wyższe, jeśli się nie mylę to ok 2,5-3 tys.
Jeżeli nie wzrastają to jest on walnięty. Ten czujnik ma ok. 350 Kohm jeśli się nie mylę, ale głowy nie dam sobie urwać. Zmierz oporność na pinach przy pompie - prawy wtyk od strony zderzaka.

Teraz dopiero dojrzałem masz pobór 61A, więc jest to pomiar przy pełnym skręcie, zatem informacja idzie z czujnika, że ma być większa praca wykonana - a skoro nie ma efektu to typowałbym na pompę.

Misiek1981r
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 14 grudnia 2015, 10:18
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Misiek1981r » 15 września 2016, 20:45

SBX_4 pisze:Jeżeli czujnik jest dobry to VCDS przy pełnym skręcie pokaże Ci obroty dużo wyższe, jeśli się nie mylę to ok 2,5-3 tys.
Jeżeli nie wzrastają to jest on walnięty. Ten czujnik ma ok. 350 Kohm jeśli się nie mylę, ale głowy nie dam sobie urwać. Zmierz oporność na pinach przy pompie - prawy wtyk od strony zderzaka.

Teraz dopiero dojrzałem masz pobór 61A, więc jest to pomiar przy pełnym skręcie, zatem informacja idzie z czujnika, że ma być większa praca wykonana - a skoro nie ma efektu to typowałbym na pompę.


Witam, dzisiaj mierzyłem napięcie w pompie w miejscu gdzie wychodzi kabelek do czujnika skrętu i nic nie pokazało czyli pompa uwalona :(.

Thoomass
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 19 listopada 2016, 19:36
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/75 KM
Aktualne auto: Fabia by Siemi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Thoomass » 19 listopada 2016, 20:02

Witam mam mały problem odkopie starego kotleta ;) otóż przy maksymalnym skręcie w lewo lub w prawo zaswieca się kontrolka od wspomagania i kierownica ciężko czasem chodzi i teraz do was pytanie czy problem jest w czujnik skrętu czy mało płynu w układzie ??:)



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości