Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
robinchu
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 16 grudnia 2012, 08:26
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: robinchu » 14 lutego 2013, 09:44

Witam
W mojej fabce prawdopodomnie padła dmuchawa nawiewu , tzn działa ale strasznie hałasuje ; w serwisie skody powiedziano mi że konieczna jest wymiana ,a żeby tego dokonać trzeba wymontować cały kokpit , może ktoś z kolegów zna bardziej humanitarną metodę wymiany dmuchawy ,obawiam sie że po takiej operacji wszystko będzie mi klekotać :(

fabia II 1.9 tdi 2008r

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: koleś » 15 lutego 2013, 10:07

Niestety ASO ma rację. Trzeba wyjąć deskę, żeby wymienić wentylator. Jak na spokojnie się za to weźmiesz to nic nie będzie klekotać.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

robinchu
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 16 grudnia 2012, 08:26
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: robinchu » 18 lutego 2013, 09:33

:( szkoda

Awatar użytkownika
mistyp
-#user
-#user
Posty: 16
Rejestracja: 25 lipca 2012, 23:29
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: mistyp » 02 marca 2013, 00:48

a da rade jakos dojsc od spodu i przedmuchac sprezarka? W moim przypadku nawiew halasuje jakby cos bylo w srodku. Wiem, ze to dorazne, ale chcialbym sprobowac najpierw tego. Z rozbieraniem deski poczekam do wiosny.
Pierwszy w Poznaniu Escape Room dla dzieci !

http://tajemniczypokoj.pl/dla-dzieci/


Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: jacekpk » 24 marca 2013, 16:59

Panowie,

Podłączę się pod wątek. Zauważyłem w F2 1.2 85KM TSI wzmożoną pracę wentylatora dmuchawy. Terkocze ona na każdym biegu, oczywiście na 3 i 4 terkot jest zagłuszany szumem tłoczonego powietrza, jednak na biegach 1 i 2 terkot jest na tyle głośny że na wolnych obrotach nie słychać silnika tylko terkot z wentylatora. Czy to jakiś seryjny bubel w tych samochodach? Poczekam jeszcze na rozwój zdarzeń, ale przypadłość jest nieco denerwująca.

loko34
-#user
-#user
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwietnia 2013, 15:41
Lakier: Błękit Race metalic
Silnik: 1.4 TDI/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: loko34 » 05 kwietnia 2013, 15:49

da sie przedmuchać trzeba ściągnąć wycieraczki podszybie i przegrode znajdującą się po prawej stronie i wentylator widać jak na dłoni można próbować popsikać dodatkowo jakimś specyfikiem...niestety do wymiany wentylatora trzeba deske ściągać nie jest to takie trudne jak się wydaje wystarczy pare kluczy i troche wolnego czasu i 300PLN w kieszeni zostaje bo średnio tyle sobie wołają warsztaty za ta operacje

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: jacekpk » 31 maja 2013, 01:22

Jest znacznie lepszy i tańszy sposób na uciszenie hałasującego wentylatora w Fabii 2 niż demontaż podszybia. Ćwiczyłem ten temat w ostatnim czasie i to dosyć intensywnie. Wentylator zaczął "pierdzieć" kilka dni po zakończeniu gwarancji, próbowałem temat załatwić w ASO (Sinclan Warszawa), ale wykręcali się że to liść, a na liścia tak czy inaczej gwarancji nie było i nie ma. Za samo zdjęcie deski zażyczyli sobie 350 zł...

Najszybszym sposobem na wejście do komory wentylatora jest... klapka recyrkulacji powietrza, która znajduje się za schowkiem po stronie pasażera. Dostać można się do niej w prosty sposób: wystarczy zdjąć osłonkę z tapicerki, która w F2 znajduje się nad nogami pasażera. Wtedy uzyskujemy dojście do klapki z filtrem kabinowym, ale też - gdy zajrzymy od spodu - do klapki zamkniętego obiegu powietrza :) Uzyskujemy tą drogą dostęp bezpośrednio do bębna wentylatora. Przez klapkę można bez żadnego problemu wsunąć do środka niezbyt grubą dłoń :)

Włączamy zatem zapłon i naciskamy przycisk recyrkulacji: klapka zostanie otworzona. Wyłączamy zapłon i zabramy się do roboty. Ja na początku obejrzałem dokładnie wentylator za pomocą endoskopu, by wykluczyć obecność liścia lub innego ciała obcego, które mogło tam potencjalnie wpaść i haczyć o wentylator. "Teria" mechanika z ASO została zatem błyskawicznie obalona. W następnym kroku postanowiłem przeczyścić i nasmarować wentylator. Do tego celu użyłem preparatu Kontakt 7-78, który w konsystencji i zapachu przypomina popularne WD40. Jak zapewnia producent: jest to środek nie przewodzący prądu i jest w pełni bezpieczny dla urządzeń elektrycznych.

Do zaaplikowania użyłem rurki z dyszą rozpylającą stanowiącą część zestawu do dezynfekcji parownika klimatyzacji firmy Wurth. UWAGA: nie polecam używać rurki po preparacie Kontakt do dezynfekowania parowanika, będzie to grozić tego zabrudzeniem, a w konsekwencji: śmierdzącym powietrzem w aucie (mówiąc krótko: Wurtha należy zużyć wcześniej ;)). Dzięki temu aplikatorowi wprowadziłem pewną ilość środka czyszcząco-smarującego do komory wentylatora, rozpylając go na przednie łożysko/panewkę. Dostęp do tylnej panewki jest niemal niemożliwy z uwagi na dosyć dobre spasowanie silnika wentylatora i plastikowej obudowy, w której on jest osadzony na gumowych kołkach. Mimo to pewna ilość środka została tam dostarczona.

Po odczekaniu kilku minut uruchomiłem wentylator. Na początku nadmiar środka czyszczącego wyciegał przez klapkę recyrkulacji oraz komorę filtra kabinowego. Pierwsze wrażenia po uruchomieniu były nieszczególne: terkotanie było nadal słyszalne. Na końcowy efekt należało jednak poczekać kilkanaście godzin, gdy auto postało na słońcu i nagrzało się, a środek czyszczący zdążył spenetrować zakamarki komory wentyolatora. Od trzech dni wentylator pracuje jak nowy, terkotanie ustąpiło całkowicie. Zapach środka Kontakt jest już niemal niewyczuwalny :D

Zaznaczam, że po takim zabiegu, po upływie 2-3 dni warto wymienić filtr kabinowy. Wprowadzony środek czyszczący będzie rozchlapywany przez bęben wentylatora i filtr będzie nim trochę śmierdział. Po rozplyneniu środka czyszczącego nie należy wyjmować filtra kabinowego z uwagi na to, że wszelkie zanieczyszczenia dostaną się wtedy do parownika klimatyzacji.

Dużym ułatwieniem w przeprowadzeniu opisanego wyżej zabiegu czyszczenia i smarowania wentylatora była dla mnie znajomość tematu: rozbierałem wcześniej taki sam układ wentylacyjny, tyle że w Fabii 1. Dzięki temu po włożeniu ręki przez klapkę recyrkulacji wiedziałem czego dotykam i gdzie mam rozpylać preparat :]

Polecam spróbować zanim zdecydujecie się na wymianę wentylatora, która jest równoznaczna z demolką wnętrza Waszych Fabii oraz kosztami ;)

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: jacekpk » 06 lipca 2013, 00:32

po dwóch miesiącach od opisanego wcześniej zabiegu wentylator nawiewu chodzi cichutko, zupełnie jak nowy :)

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: jacekpk » 10 czerwca 2015, 00:33

Dla zainteresowanych: update tematu z perspektywy czasu.

Po upływie około roku od pierwszej akcji smarowania wentylatora problem terkotania zaczął wracać. Mając jednak wprawę i zdobyte wcześniej doświadczenie akcję smarowania na szybko ponowiłem i do dnia dzisiejszego terkotanie nie wróciło. Wentylator pracuje poprawnie, nie terkocze, nic niepokojącego się z nim nie dzieje, jednym słowem: działa jak nowy.

Jeśli ktoś jednak woli wymianę lub smarowanie na nic się zdało i jest na nią skazany: w ramach uświadomienia z czym się to będzie wiązało dołączam fotkę Fabii 2 po demontażu dechy... :cwaniak:

p.s. ktoś to wymyślił monolityczną deskę rozdzielczą w F2 powinien naprawdę do końca życia za friko te wentylatory wymieniać...
Załączniki
f2_wnetrze_demontaz.jpg
Demontaż deski rozdzielczej w Fabii 2. Siąść i płakać...

witrafi
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 28 listopada 2015, 11:16
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Wymiana dmuchawy nawiewu

Postautor: witrafi » 29 listopada 2015, 17:34

Cześć
Bardzo dziękuje za temat, mam ten sam problem mój wentylator wyje jak odkurzacz.
Dziś znalazłem klapkę recyrkulacji powietrza i z ciekawości wsadziłam tam rękę i tylko moja wyobraźnia może mi podpowiedzieć co jest tam w środku ale na pewno jest tam pełno brudu a moja ręka po wyjęciu była cała czarna .
Nie mam żadnego doświadczenia w takich sprawach ani endoskopu i tak zastanawiam się czy mam tam psikać na oślep ile wlezie czy w jakieś konkretne miejsce?
A moje drugie pytanie brzmi czy może być jakiś inny środek konserwująco czyszczący np. wd-40 cx-80 bo nie mogę nigdzie znaleźć tego preparatu kontakt 7-78.

Z góry dziękuje za odpowiedz
Pozdrawiam Rafał



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości