Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: nicram » 07 września 2013, 05:51

jak wiązka nie była zrobiona wcześniej to zacząłbym od niej, jeśli nie pomoże następnie podłącz pod kompa i sprawd błędy.

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: zlloty » 09 września 2013, 09:39

goka2007 >> bardzo możliwe, że kontrolka poduszek powietrznych zaświeciła się z powodu silnych skoków napięcia w układzie, których sterownik poduszek nie zdzierżył. Oto, co bym zrobił na Twoim miejscu:

Jeśli Twoja skoda jest z rocznika 2002 i młodsza:
- podpiąłbym się komputerem, sprawdził sterownik poduszki powietrznej - sprawdził błędy.
Jeśli błąd dotyczyłby zbyt dużej/zbyt małej rezystancji poduszki powietrznej w kierownicy to znaczy, że przewody do poduszki są przerwane/starta jest izolacja i dają zwarcie. Wówczas trzeba szukać na przewodach. Taki błąd po usunięciu z pamięci sterownika powinien się natychmiast pojawić ponownie.
Jeśli błąd dotyczyłby zasilania, wówczas usunąłbym go i w kwestii poduszki obserwowałbym, co będzie dalej.

Odnośnie wspomagania kierownicy - podpiąłbym komputer i włączył rejestrowanie (np. vag scope) następujących wartości w blokach pomiarowych:
- prędkość zadana pompy wspomagania
- prędkość rzeczywista pompy wspomagania
- natężenie prądu pompy wspomagania
- szybkość obrotu kierownicą
Wówczas pojeździłbym autem do momentu wystąpienia "atrakcji" i sprawdził, gdzie
jest przyczyna.

(obroty pompy wspomagania: gdy nie kręcisz kierownicą - ok 1500 obr/min, gdy kręcisz - ok 3000 obr/min.)

- jeśli obroty zadane utrzymywały się, a rzeczywiste i natężenie prądu na pompie spadły do zera, wówczas do sprawdzenia linia zasilająca pompę (w tym bezpiecznik) - rozłączyć wszystkie połączenia, wyczyścić, złożyć
- jeśli obroty zadane spadły do 1500, rzeczywiste tak samo, a Ty kręcisz kierownicą, wówczas do sprawdzenia czujnik położenia kierownicy.

Jeśli masz możliwość podjechania do Krakowa (nie wiem, skąd jesteś), to możemy to wszystko posprawdzać.

Awatar użytkownika
Switala18
-#user
-#user
Posty: 80
Rejestracja: 19 maja 2011, 12:28
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: Switala18 » 14 września 2013, 07:44

witam
Mam pompe trw. Czy ciezko jest wymienic pompe wspomagania czy lepiej oddac do warsztatu. Czy trzeba sciagac wiecej niz nadkole.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Odp: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbior

Postautor: kapi » 15 września 2013, 10:35

Ja zajmowałem też zderzak.
Od przodu masz wtyczki i jest lepszy dostęp do śrub mocujących.


goka2007
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 05 września 2013, 22:08
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: goka2007 » 23 września 2013, 20:52

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi,kilka dni temu odebrałam auto z warsztatu-podobno problemem była gnijąca wiązka i żekomo pompa się przez to rozkodowała.Zastanawim się czy w pompie jest jakiś program bo w warsztacie powiedzieli mi że musieli go na nowo wgrać.Kompletnie się na tym nieznam i mam wrażenie że mnie wkręcają.Wspomaganie działa dobrze ale nadal włączają mi się wycieraczki aż mnie żołądek boli jak sobie pomyślę że znowu muszę tam jechać :zalamany:

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2325
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: TOMUŚ » 23 września 2013, 21:12

Oni Ci zwykłego kita pocisneli . Zwyczajnie cię naciągnęli. MOim zdaniem sprawdź sobie "słynną wiązkę elektryczną" . Przy zgniłej wiązce takie rzeczy się dzieją.
Pozdrawiam,
Tomek

gadu: 7297471 - przed rozmową przedstaw się :)

goka2007
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 05 września 2013, 22:08
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: goka2007 » 24 września 2013, 19:18

podobno zrobili wiązkę-musiałam dopłacić 350 zł za elektryka,za rzekome ponowne wgranie programu niby nic niewzięli :zly:

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 24 września 2013, 19:32

goka2007 pisze:podobno zrobili wiązkę-musiałam dopłacić 350 zł za elektryka,za rzekome ponowne wgranie programu niby nic niewzięli :zly:

za wgranie programu do czego ? do sterownika ? jakoś nie łapie tej historyjki .....
jak wiązka jest padnięta to wszystko leży i nie ważne co robią ze sterownikiem.

co za warsztaty .... :zdziwko:

goka2007
-#user
-#user
Posty: 6
Rejestracja: 05 września 2013, 22:08
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: goka2007 » 24 września 2013, 19:38

za ponowne wgranie programu do pompy wspomagania

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2325
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: TOMUŚ » 24 września 2013, 22:26

Oni Ci głupoty pociskają - Nie Wierz W To . Napisz skąd jesteś to jest szansa że ktoś Ciebie pokieruje do dobrego warsztatu gdzie Cię nie będą nabijali w butelkę .
Pozdrawiam,
Tomek

gadu: 7297471 - przed rozmową przedstaw się :)



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości