Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
SEPARATOR
-#user
-#user
Posty: 32
Rejestracja: 23 czerwca 2005, 17:31
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Olej w skrzyni

Postautor: SEPARATOR » 12 września 2005, 09:03

Witam Wszystkich

Mam taka sprawę czy ktoś wie gdzie w skrzyni biegów do silnika 1.4 jest usytułowany korek wlewu oleju, potrzebuję sprawdzić jego poziom, bo skrzynia się troszkę "spociła" a nie mam ochoty kupować nowej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 12 października 2005, 09:04

Że się spociła nie przejmuj ma to 90% fabii, przyczyną tego jest to, że fabrycznie jest lane trochę za dużo oleju, robią to dlatego, że w fabii nie przewidziana jest wymiana oleju. I lepiej by było za dużo niż za mało. Korek do sprawdzenia masz z boku skrzyni od strony kierowcy. Potrzebny Ci będzie klucz imbusowy o rozmiarze chyba 16 - nie jestem go pewny bo nie zaglądałem tam już z pół roku.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

SEPARATOR
-#user
-#user
Posty: 32
Rejestracja: 23 czerwca 2005, 17:31
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: SEPARATOR » 12 października 2005, 17:04

Dzieki serdeczne za pomoc.

alu
Status: Offline

olej, filtry, rozrząd

Postautor: alu » 13 marca 2006, 09:38

Witam , jestem tu nowy i nie wiem czy ten temat był tu już omawiany ale napisze o co biega. Mam Fabie 1.4 MPI 60 KM . Ma nieco ponad 62 tys i zdecydowałem ze nie będę już jezdził do ASO na wymiane oleju ze względu na koszta tylko sam to zrobie. Pytanie: Jaki olej najlepiej zalać do tego silnika, teraz jeżdze na Castrolu 0w30 bo taki zalali mi ostatnio w ASO. W sklepach szukałem tego oleju ale bardzo cięzko jest go dostać(może w jednym sklepie go znalzlem) Czy przy tym przebiegu przejście na olej 5w lub 10w jest dobre czy nie bardzo (róznica w cenach jest znaczna). Drugie pytanie : Auto po nocy jak je zapalam (zwlaszcza przy mrozie) pali bez problemu za pierwszym razem tylko skacze mi na ok 2 - 3 tyś obrotów a potem spada prawie na 200 aż mi sie kontrolki zapalaja (nie gaśnie) po czym wraca na ok 700 i wskazówka od obrotomierza faluje sobie od 700 do 900. Niepokoi mnie to bo silnik pracuje mi wtedy nie równo . Poza tym podczas jazdy potrafi się dlawić na 3 biegu, może to nic nie znaczy ale może to byc początkiem jakis problemów. Do tej pory wymienilem świece, uszczelkę pod deklem bo mi puszczala , poza tym wiekszych problemów nie bylo. Czekam na odp.


DJ GRZES
Status: Offline

Postautor: DJ GRZES » 13 marca 2006, 13:35

Odp na pierwszy problem: olej stosuje sie zawsze taki sam od poczatku uzytkowania samochodu - to tylko w starych autach (lub starych silnikach 10-15letnich) po duzym przebiegu mozna (ewentualnie) po przebiegu 200-250tys zmienic olej na inny. A jaki olej sie stosuje noramlnhie - to jest podane przez producenta w ksiazeczce serwisowej.

Odp na drugi problem: mysle ze to cos z ssaniem a najlepiej zmien silnik na 1.4 16V a najlepiej na TDI :)

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: olej, filtry, rozrząd

Postautor: MirekS » 13 marca 2006, 15:48

alu pisze:Witam , jestem tu nowy i nie wiem czy ten temat był tu już omawiany ale napisze o co biega. Mam Fabie 1.4 MPI 60 KM . Ma nieco ponad 62 tys i zdecydowałem ze nie będę już jezdził do ASO


Dobra decyzja :)

alu pisze: Pytanie: Jaki olej najlepiej zalać do tego silnika, teraz jeżdze na Castrolu 0w30 bo taki zalali mi ostatnio w ASO.


Nie zmieniaj oleju bo to nie zdrowo dla wszelkich uszczelniaczy w silniku.

alu pisze: Drugie pytanie : Auto po nocy jak je zapalam (zwlaszcza przy mrozie) pali bez problemu za pierwszym razem tylko skacze mi na ok 2 - 3 tyś obrotów a potem spada prawie na 200 aż mi sie kontrolki zapalaja (nie gaśnie) po czym wraca na ok 700 i wskazówka od obrotomierza faluje sobie od 700 do 900. Niepokoi mnie to bo silnik pracuje mi wtedy nie równo . Poza tym podczas jazdy potrafi się dlawić na 3 biegu, może to nic nie znaczy ale może to byc początkiem jakis problemów. Do tej pory wymienilem świece, uszczelkę pod deklem bo mi puszczala , poza tym wiekszych problemów nie bylo. Czekam na odp.


Twój problem najprawdopodobniej leży w zanieczyszczonej przepustnicy trzeba ją wyczyścić, a następnie podłączyć vaga.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

x
Status: Offline

Postautor: x » 31 marca 2006, 14:49

Olej
Najczęściej ASO leje 5W/40 ( ARAL, Castrol GTX, Mobil 1, Shell). Wydaje mi się że jak silnik nie wymaga dolewek to najlepiej zostac przy tym samym oleju lub inny 0W/30,0W/40,0W/50 który spełnia norme VW 502.00. Jak zacznie brać olej to 5W/40. Ja od nowości miałem 5W/40 bo tak ASO lało i taki mam do dzisiaj.

Olej 10W jest półsyntetyczny i przy tak małym przebiegu nie warto go stosować bo ma z reguły gorsze parametry (lepkość,TBN) niż 0W(5W), Stosuje się go jak są ubytki oleju 5W pomiędzy wymianami. Lepiej już zalać 5W niż 10W.

Oleje 0W i 5W są fullsyntetic , gdzies czytałem że 0W to "podrasowany" 5W.


Falujące obroty od ~2000 do 700.
Miałem to 3 razy ale zaraz po zatankowaniu kiepskiego paliwa , podejrzewałem 1 stacje i mialem racje. Po zmianie stacji nigdy to się juz wiecej nie powtórzyło.
Czy były wymieniane świece ? Coś ~60 tys. chyba się je wymienia. A filtr paliwa ? :cwaniak:
Albo jak wyżej napisano - przepustnica.
Mozna jeszcze zatankowac troche V-Power 95+ lub V-Power 99 moze mu wszystko przeczyści :)


Natomiast nierówna praca silnika na biegu jałowym jest wg ASO czyms naturalnym i wystarczy dodać gazu :rotfl:

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 31 marca 2006, 20:27

x pisze:Albo jak wyżej napisano - przepustnica.
Mozna jeszcze zatankowac troche V-Power 95+ lub V-Power 99 moze mu wszystko przeczyści :)


Nie przeczyści, sprawdziłem :( .

x pisze:Natomiast nierówna praca silnika na biegu jałowym jest wg ASO czyms naturalnym i wystarczy dodać gazu :rotfl:


Bez komentarza, jak to ASO :rotfl:
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

abenek
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 198
Rejestracja: 10 stycznia 2006, 21:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: abenek » 31 marca 2006, 20:49

Co do oleju, to od nowości do 75 tyś 5W50 Mobil1, od 75tyś. ELF Exelcium CDX 5W40.
Octavia II 1.9 TDI Ambiente
http://forum.octaviaclub.pl/portal.php
Była Fabia 1.4MPI Fresh

http://images.spritmonitor.de/222522.png

smiete
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2006, 16:02
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Olej do Fabii

Postautor: smiete » 05 maja 2006, 18:28

Witam czytając wasze opinie to coraz bardziej odchodzi mi ochota na wizytę w ASO mam silnik 1.2 /40 kW i przejechane 15000km jest zalany mobil1 0W40 czy powinienem dalej lać ten olej czy zmienić na 5W50?



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości