[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
mLoDy87
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 26 września 2013, 18:32
Lakier: Szary Satin metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: mLoDy87 » 26 września 2013, 18:59

Cześć.
Miałem ostatnio wymieniane wszystkie tuleje z przodu. W prawej strony śruba się urwała na przedniej tulei. Mechanik rozwiercił sanki z założył mniejszą srube na klej i pospawał. Stwierdził, że sanie są przyspawane do konstrukcji samochodu i on nie podejmie sie wymiany. Jego spawy strzeli .... i teraz mam luz na tej tulei. Byłem u drugiego mechanika i jak opowiedziałem mu tą histori to o mało nie posikał się ze śmiechu. On za to stwiedził ze byłem u partacza jakiegoś i śruba jest mocowana do sanek, które sa aluminiowe i można takie kupić. Szukałem tego na allegro to wyskakuja mi same belki.
Który ze złotych rączęk ma racje ??

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2833
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 27 września 2013, 09:44

mLoDy87 pisze:Cześć.
Miałem ostatnio wymieniane wszystkie tuleje z przodu. W prawej strony śruba się urwała na przedniej tulei. Mechanik rozwiercił sanki z założył mniejszą srube na klej i pospawał. Stwierdził, że sanie są przyspawane do konstrukcji samochodu i on nie podejmie sie wymiany. Jego spawy strzeli .... i teraz mam luz na tej tulei. Byłem u drugiego mechanika i jak opowiedziałem mu tą histori to o mało nie posikał się ze śmiechu. On za to stwiedził ze byłem u partacza jakiegoś i śruba jest mocowana do sanek, które sa aluminiowe i można takie kupić. Szukałem tego na allegro to wyskakuja mi same belki.
Który ze złotych rączęk ma racje ??


:szok: masakra jakaś......

całe zawieszenie jest rozbieralne na pojedyncze elementy. Ten pierwszy się po prostu bał to ruszyć.
w Twoim wypadku - należało by uściślić co jest uszkodzone - wspornik wahacza czy sanki. zarówno jedno i drugie można normalnie wymienić na nowe.
ze wspornikiem ( aluminiowym) tak bywa że urywa się śruba ale nie jest to regułą.
w przypadku wymiany sanek - całego elementu nośnego dla przedniego zawieszenia - jest trochę zabawy a operacja MUSI zostać zakończona ustawieniem pełnej geometrii przodu. ( tyłu się nie reguluje)
zmień mechanika i to jak najszybciej. i nie wierz w CCC ( cena czyni cuda ) :cwaniak:

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: nicram » 03 grudnia 2013, 14:46

jakiej firmy tuleje polecacie tylne??

ostatnio na przeglądzie gość miał uwagi

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1691
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: dr O. » 03 grudnia 2013, 18:50

moim zdaniem nie ma co się chyba zbytnio rozwodzić na temat firmy - kup ori od cupry (około 50zł) i będziesz miał spokojną głowę. No chyba, że chcesz seryjne to inna sprawa ;)


krystian
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 18 lutego 2014, 11:50
Lakier: Szary Stone metallic
Silnik: 1.4 TDI/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

wachacze

Postautor: krystian » 18 lutego 2014, 19:56

Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich KLUBOWICZÓW.
Proszę o pomoc,kupiłem nowe tylne tuleje przednich wahaczy i nie wiem jak je założyć/gdzie jest góra/

Awatar użytkownika
ushu
-#user
-#user
Posty: 195
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:07
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: ushu » 22 lutego 2014, 20:36

auto na podnośnik,ściągasz koło,odkręcasz sworzeń wahacza,odkręcasz przednią tuleję i wyciągasz wahacz no i przystępujesz do demontażu tylnej tulei,musisz mieć ściągacz albo coś własnego co zda egzamin,potrzeba matką wynalazków no i montaż w odwrotnej kolejności

Rolnikx
-#user
-#user
Posty: 19
Rejestracja: 01 kwietnia 2017, 19:57
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: RE: Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Rolnikx » 01 kwietnia 2017, 20:24

dr O. pisze:moim zdaniem nie ma co się chyba zbytnio rozwodzić na temat firmy - kup ori od cupry (około 50zł) i będziesz miał spokojną głowę. No chyba, że chcesz seryjne to inna sprawa ;)

Mam lemfordera z cupry i jest wspaniale :)
Seryjnych już nigdy :)

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

michal0110
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2017, 14:31
Lakier: Szary Satin metalic
Silnik: 1.9 SDI/64 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: michal0110 » 03 maja 2017, 14:37

Takie pytanko mam, chciałbym wymienić wszystkie tuleje na przodzie wraz z łącznikiem i sworzeniem i pytanie, muszę kupić:

na lewe koło:
łącznik
2 tuleje (1 przednie i 1 tylnie)
sworzeń

na prawe koło:
łącznik
2 tuleje (1 przednie i 1 tylnie)
sworzeń

Czy dobrze sobie listę zakupów zrobiłem?

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 528
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: jacekpk » 03 maja 2017, 15:43

michal0110 pisze:Czy dobrze sobie listę zakupów zrobiłem?

Po co chcesz to wszystko wymieniać, dla zasady? :)

Z przodu masz wahacz z tulejami oraz sworzniem. Ponadto łączniki stabilizatora oraz gumy mocujące stabilizator. Jeśli chcesz robić remont na bogato to warto zweryfikować stan końcówek drążków kierowniczych - one też bywają źródłem nieprzyjemnych dźwięków.

Co do tyłu: zużyciu zasadniczo podlegają tylko tuleje belki, po jednej sztuce na stronę. Przy sensownej eksploatacji samochodu tuleje belki wytrzymują bardzo duże przebiegi więc radziłbym dobrze rozeznać temat i upewnić się, czy oby na pewno jest potrzeba ich wymiany.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2833
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 03 maja 2017, 23:39

Dołożył bym jeszcze łącznik między maglem a drążkiem.


tapatalk



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości