[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
kris_passat
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 20 lipca 2011, 22:23
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kris_passat » 23 maja 2012, 20:06

wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów.


Koledzy o czym mowa, tuleje pełne czy niepełne nie ma to wpływu na "kręcenie" kierownicą , bardziej doświadczeni kierowcy napewno zauważą różnicę w zawieszeniu , sposobie prowadzenia się auta - ale nigdy pełna tuleja nie spowoduje żadnych oporów na kierownicy. Odnośnie cytatu - moje kochanie jeżdzi fabką ,w której założone są tuleje od cupry a pompa wspomagania od roku jest na "urlopie" i dla niej ( przy podobnych parametrach fizycznych) też nie ma problemu..Z własnego doświadczenia polecam od razu zakładać pełne tuleje od cupry - lub w alternatywie tuleje od oktawii tzw. cztero-ramienne o tych akurat słyszałem , że sprawują się podobnie jak te pełne.

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 25 maja 2012, 09:09

kris_passat pisze:
wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów.


Koledzy o czym mowa, tuleje pełne czy niepełne nie ma to wpływu na "kręcenie" kierownicą , bardziej doświadczeni kierowcy napewno zauważą różnicę w zawieszeniu , sposobie prowadzenia się auta - ale nigdy pełna tuleja nie spowoduje żadnych oporów na kierownicy. Odnośnie cytatu - moje kochanie jeżdzi fabką ,w której założone są tuleje od cupry a pompa wspomagania od roku jest na "urlopie" i dla niej ( przy podobnych parametrach fizycznych) też nie ma problemu..Z własnego doświadczenia polecam od razu zakładać pełne tuleje od cupry - lub w alternatywie tuleje od oktawii tzw. cztero-ramienne o tych akurat słyszałem , że sprawują się podobnie jak te pełne.


Ja odniosłem właśnie wrażenie że chodzi trochę ciężej, ale kłócić się nie będę - może to autosugestia. Auto jeździ na nich znacznie lepiej (nie mam w sumie co porównywać, w poprzedniej tulei "ramiona" były pourywane i wahacze w sumie tylko sobie latały w okół osłony ;P)

Awatar użytkownika
DannieL
-#user
-#user
Posty: 81
Rejestracja: 21 września 2011, 15:50
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: DannieL » 27 listopada 2012, 22:59

Ja ostatnio wymienilem wahacze z tulejami przednia i tylnia i ze sworzniem, auto prowadzil sie ciezej, nie mam wspomagania i wczesniej chodzilo lekko a teraz sie usztywnilo, stare tuleje byly porwane i to naprawe stare bo 2 - ramienne a nie czteroramienne. Wsadzilem pelne tuleje oryginale od octavi. Robota zrobiona samemu z kumplem na kanale ze symboliczna butelke w kieszeni zostalo ze 300 - 400 zl za robote :) Przmierzam sie teraz do wymianu tulei z tylu ale chyba samemu tego sei juz nie da zrobic bez wyjecia calej belki , zgadza sie ?
;))

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 40
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Paweł NO » 28 listopada 2012, 22:32

Koledzy, jak to jest - byłem w ASO SEATa, bo podobno te pełne tuleje są od CUPRY a nr części to 6LL407183. Jednak goście zrobili wielkie oczy jak usłyszeli o pełnych tulejach a po sprawdzeniu numeru części powiedzieli, że to obcy nr i nie ma tej części w Polsce tylko mogą ściągnąć zza granicy. Powiedzcie gdzie można kupić porządne pełne tuleje, bo te 4-ramienne są tak samo beznadziejne jak pierwsze dwuramienne (po niecałym roku szmelc - ok 12tyś km wytrzymały - oryginały z ASO)
Obrazek


Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: MirekS » 30 listopada 2012, 14:01

Dwuramienne się zrywały z cztero nie było problemu, w ASO również można kupić zamienniki podejrzewam, że właśnie założyli Ci jakieś kiepskiej jakości i dlatego się zerwały. Jak założysz pełne mocno usztywnisz zawiechę, wypowiadały się już osoby które z powrotem wracały na 4 bo na tamtych nie były w stanie normalnie jeździć.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2839
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Odp: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 30 listopada 2012, 15:57

Paweł NO pisze:Koledzy, jak to jest - byłem w ASO SEATa, bo podobno te pełne tuleje są od CUPRY a nr części to 6LL407183. Jednak goście zrobili wielkie oczy jak usłyszeli o pełnych tulejach

Zgadza sie. Podany nr wystepuje jeszcze z literka A na koncu.
Ja osobiscie je kupowalem w aso seata w gliwicach i nie bylo zadnego problemu.
Jedyny problem to szybko padajaca przekladnia. Zastanow sie ile chcesz trzymac samochod i jakie przebiegi robisz. Ja zakladal bym ori 4ro ramienne.

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 40
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Paweł NO » 01 grudnia 2012, 08:56

Dzięki koledzy, niby aż tak dużo nie jeżdżę jak kiedyś, ale nie będę zakładał pełnych kosztem przekładni. Tak więc lecę do ASO po tuleje :) Jeszcze raz dzięki wielkie za odpowiedź. :zdrowko:
Obrazek

Awatar użytkownika
DannieL
-#user
-#user
Posty: 81
Rejestracja: 21 września 2011, 15:50
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: DannieL » 04 grudnia 2012, 10:43

A ja mam za swoje zalozylem tuleje pelne od octavi, wymienialem odrazu wahacze ze sworzniem i przednia tuleja po obu stronach, zrobil sie luz na sworzniu, bylem u diagnosty na szarpakach, prawdopodobnie caly wahacz do wymiany na nowy razem z tulejami tylnimi, zrobilo sie tak bo przez te tuleje pelne bylo za sztywno, powinno sie montowac te czteroramienne... poo-ra-żka... :rozpacz: ,
;))

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2839
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 04 grudnia 2012, 11:50

DannieL pisze:A ja mam za swoje zalozylem tuleje pelne od octavi, wymienialem odrazu wahacze ze sworzniem i przednia tuleja po obu stronach, zrobil sie luz na sworzniu, bylem u diagnosty na szarpakach, prawdopodobnie caly wahacz do wymiany na nowy razem z tulejami tylnimi, zrobilo sie tak bo przez te tuleje pelne bylo za sztywno, powinno sie montowac te czteroramienne... poo-ra-żka... :rozpacz: ,




ja osobiście na pełnych tulejach z Cupry zrobiłem pare kkm i wg mnie jest to super rozwiązanie - auto się bardzo dobrze prowadzi, lecz trzeba być świadomym, że " coś za coś " - miałem problemy z przekładnią kierowniczą, a w późniejszym czasie byłem tak zdesperowany, że chciałem zakładać przekładnię BEZ wspomagania. oczywiście zostając na pełnych tulejach.

do silników benzynowych to wogóle trzeba się zastanowić, bo przód lekki i wtedy samochód jest bardzo "twardy" z przodu.

teraz jak bede wymieniać w OII, to raczej założe 4-ro ramienne - są takie same jak w F1 / F2 :) - nad pełnymi się muszę grubo zastanowić, bo układ kierowniczy jest całkiem inny - przekładnia elektryczna - i koszt naprawy też są inne :suchy:

Awatar użytkownika
DannieL
-#user
-#user
Posty: 81
Rejestracja: 21 września 2011, 15:50
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: DannieL » 04 grudnia 2012, 14:57

kapi pisze:
DannieL pisze:A ja mam za swoje zalozylem tuleje pelne od octavi, wymienialem odrazu wahacze ze sworzniem i przednia tuleja po obu stronach, zrobil sie luz na sworzniu, bylem u diagnosty na szarpakach, prawdopodobnie caly wahacz do wymiany na nowy razem z tulejami tylnimi, zrobilo sie tak bo przez te tuleje pelne bylo za sztywno, powinno sie montowac te czteroramienne... poo-ra-żka... :rozpacz: ,




ja osobiście na pełnych tulejach z Cupry zrobiłem pare kkm i wg mnie jest to super rozwiązanie - auto się bardzo dobrze prowadzi, lecz trzeba być świadomym, że " coś za coś " - miałem problemy z przekładnią kierowniczą, a w późniejszym czasie byłem tak zdesperowany, że chciałem zakładać przekładnię BEZ wspomagania. oczywiście zostając na pełnych tulejach.

do silników benzynowych to wogóle trzeba się zastanowić, bo przód lekki i wtedy samochód jest bardzo "twardy" z przodu.

teraz jak bede wymieniać w OII, to raczej założe 4-ro ramienne - są takie same jak w F1 / F2 :) - nad pełnymi się muszę grubo zastanowić, bo układ kierowniczy jest całkiem inny - przekładnia elektryczna - i koszt naprawy też są inne :suchy:



pojechałem do mechanika i wlasnie dostałem info ze juz zrobili okazalo sie ze po robocie "we własnym zakresie" nie wszystko bylo dokręcone tak jak nalezy, tak mi powiedzieli, wszystko sprawdzili i przykrecili, auto do odbioru 50 zl, nie wiem czy w to wierzyc czy nie ale moze mieli racje, osobiscie wydaje mi sie ze wszystko bylo dobrze przykrecone jak to wymienialem samemu, wszystko dokręciłem "na siłe jak najmocniej z uwagi ze to zawieszenie", nie wiem czy teraz sie to znowu nie rozkreci, ale moze jest odpowiedni moment obrotowy i sposob zeby to bylo dobrze skrecone, nie mam pojecia.
Kapi mowisz o przekladni ze chcaiels wsadzac pzrekladnie bez wspomagania zeby miec pelne tuleje, ja mam F1 bez wspomagania, twierdzisz ze bezpieczniej jest jezdzic na pelnych tulejach z takim rodzajem przekladni ? Mniejsze ryzyko uszkodzenia ?
;))



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości