Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: zlloty » 23 sierpnia 2013, 15:34

House pisze:Dziś w garażu podziemnym wymieniłem gumy stabilizatora w fabi 1 z 2004r.


Potrzebne narzędzia i wskazówki :

płaska 13
grzechotka
przedłużka długa x2(ważne !!)
nasadka 13
nasadka 17




Zdejmujemy koło
zaczynamy od oczyszczenia gwintów śrub które będziemy odkręcać - szczotka druciana, pędzelek, wd40
odkręcamy łącznik stabilizatora od amortyzatora (z jednej strony tej mocowanej do amortyzatora)
zdjęte koło podkładamy pod tarczę hamulcową kolumny amortyzatora
zdejmujemy osłonę silnika....


Toż to przepis na wymianę kołyski, a nie gum stabilizatora ;)
1. podnosimy auto i stawiamy na kobyłce
2. zdejmujemy koło
3. podnośnikiem podnosimy wahacz tak, żeby stabilizator nie był obciążony
4. odkręcamy dwie śruby trzymające obejmę gumy stabilizatora płaskim kluczem pod kątem (trochę trudny dostęp, ale wystarczy odrobina cierpliwości)
5. ściągamy obejmę i gumę ze stabilizatora
6. psikamy nową gumę teflonem w sprayu (smary, wd40 i inne nie sprawdziły mi się)
7. przykręcamy obejmę gumy, spuszczamy wahacz na lewarku, montujemy koło, spuszczamy auto

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: zlloty » 13 września 2013, 14:11

Skoro temat dotyczy tulei wahaczy, to napiszę tu moją wczorajszą historię.

Wymieniłem końcówkę drążka (wtorek), ustawiłem zbieżność na wyczucie, na czwartek rano umówiłem się na zbieżność komputerową.

W środę byłem na przeglądzie, okazało się, że przednie tuleje wahaczy są wybite. Zacząłem pilnie szukać tulejek, żeby wymienić je przed zbieżnością. Kupiłem w czwartek rano.
tuleje do Fabii I - 2x 12 zł szt.

Jadę do warsztatu, zaczynamy działać, ściągamy wahacze, prasa - stara tuleja wyjęta, nowa + silikon w sprayu i ... nie wchodzi. Próbujemy tak, siak, jakkolwiek, nie wchodzi i klops. W końcu się rozleciała*

Patrzę na wyjętą tuleję - jest mniejsza. Cholera! Jest 11, dostęp do warsztatu mam do 13. Taxi i do ASO. Mówię: poproszę tuleje przednie do Fabii 1. Facet daje mi tuleje .. dokładnie takie same, jak kupiłem wcześniej. Mówię, że nie wchodzą. Facet idzie na warsztat, wraca i mówi, że takie montują. Przy okazji przynosi pudełko z innymi tulejami. Biorę tuleje od Octavii /Fabii 2 (takie same, jak miałem wcześniej).

Powrót taksówką do warsztatu
tuleje do Octavii - 2x50 zł szt.
taxi - 40 zł

I co się okazuje? Tuleje od Octavii wchodzą bez najmniejszego problemu. Na poprzednich zrobiłem ok 70 tys. km (jeździłem ostrożnie), obecne padły mi po 5 miesiącach (jeździłem.. hmm.. nieostrożnie ; ).

Czyli do Fabii 1 nie brać tulei przednich od Fabii 1, bo nie wchodzą, tylko od Octavii 1 (Octavia 2 ma inne tuleje). Koszt przekonania się na własnej skórze/wahaczu: 152 zł.

dopisek: tylne tuleje:
od Fabii 1 - dwuramienne (szybko padają)
od Fabii 2 - czteroramienne (zalecane)
od Cupry - całe zalane gumą (dla wyczynowców)


* dokładnie taką samą sytuację miałem onego czasu u Irka Porębskiego - też za cholerę tuleja nie chciała wejść, w końcu się posypała (weszła od Octavii), więc nie jest to kwestia nieumiejętnego wsadzania tulei.

Awatar użytkownika
ushu
-#user
-#user
Posty: 195
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:07
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: ushu » 13 września 2013, 17:29

miałem podobnie tyle że te tulejki kupiłem TRW i średnicę mają większą o ponad 1,5mm od np.febi i tak samo nie weszła do końca no i zakupiłem nowe

mLoDy87
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 26 września 2013, 18:32
Lakier: Szary Satin metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: mLoDy87 » 26 września 2013, 18:59

Cześć.
Miałem ostatnio wymieniane wszystkie tuleje z przodu. W prawej strony śruba się urwała na przedniej tulei. Mechanik rozwiercił sanki z założył mniejszą srube na klej i pospawał. Stwierdził, że sanie są przyspawane do konstrukcji samochodu i on nie podejmie sie wymiany. Jego spawy strzeli .... i teraz mam luz na tej tulei. Byłem u drugiego mechanika i jak opowiedziałem mu tą histori to o mało nie posikał się ze śmiechu. On za to stwiedził ze byłem u partacza jakiegoś i śruba jest mocowana do sanek, które sa aluminiowe i można takie kupić. Szukałem tego na allegro to wyskakuja mi same belki.
Który ze złotych rączęk ma racje ??


Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2780
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 27 września 2013, 09:44

mLoDy87 pisze:Cześć.
Miałem ostatnio wymieniane wszystkie tuleje z przodu. W prawej strony śruba się urwała na przedniej tulei. Mechanik rozwiercił sanki z założył mniejszą srube na klej i pospawał. Stwierdził, że sanie są przyspawane do konstrukcji samochodu i on nie podejmie sie wymiany. Jego spawy strzeli .... i teraz mam luz na tej tulei. Byłem u drugiego mechanika i jak opowiedziałem mu tą histori to o mało nie posikał się ze śmiechu. On za to stwiedził ze byłem u partacza jakiegoś i śruba jest mocowana do sanek, które sa aluminiowe i można takie kupić. Szukałem tego na allegro to wyskakuja mi same belki.
Który ze złotych rączęk ma racje ??


:szok: masakra jakaś......

całe zawieszenie jest rozbieralne na pojedyncze elementy. Ten pierwszy się po prostu bał to ruszyć.
w Twoim wypadku - należało by uściślić co jest uszkodzone - wspornik wahacza czy sanki. zarówno jedno i drugie można normalnie wymienić na nowe.
ze wspornikiem ( aluminiowym) tak bywa że urywa się śruba ale nie jest to regułą.
w przypadku wymiany sanek - całego elementu nośnego dla przedniego zawieszenia - jest trochę zabawy a operacja MUSI zostać zakończona ustawieniem pełnej geometrii przodu. ( tyłu się nie reguluje)
zmień mechanika i to jak najszybciej. i nie wierz w CCC ( cena czyni cuda ) :cwaniak:

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: nicram » 03 grudnia 2013, 14:46

jakiej firmy tuleje polecacie tylne??

ostatnio na przeglądzie gość miał uwagi

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: dr O. » 03 grudnia 2013, 18:50

moim zdaniem nie ma co się chyba zbytnio rozwodzić na temat firmy - kup ori od cupry (około 50zł) i będziesz miał spokojną głowę. No chyba, że chcesz seryjne to inna sprawa ;)

krystian
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 18 lutego 2014, 11:50
Lakier: Szary Stone metallic
Silnik: 1.4 TDI/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

wachacze

Postautor: krystian » 18 lutego 2014, 19:56

Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich KLUBOWICZÓW.
Proszę o pomoc,kupiłem nowe tylne tuleje przednich wahaczy i nie wiem jak je założyć/gdzie jest góra/

Awatar użytkownika
ushu
-#user
-#user
Posty: 195
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:07
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: ushu » 22 lutego 2014, 20:36

auto na podnośnik,ściągasz koło,odkręcasz sworzeń wahacza,odkręcasz przednią tuleję i wyciągasz wahacz no i przystępujesz do demontażu tylnej tulei,musisz mieć ściągacz albo coś własnego co zda egzamin,potrzeba matką wynalazków no i montaż w odwrotnej kolejności

Rolnikx
-#user
-#user
Posty: 19
Rejestracja: 01 kwietnia 2017, 19:57
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Fabia I combi 1.9 tdi ATD
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: RE: Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Rolnikx » 01 kwietnia 2017, 20:24

dr O. pisze:moim zdaniem nie ma co się chyba zbytnio rozwodzić na temat firmy - kup ori od cupry (około 50zł) i będziesz miał spokojną głowę. No chyba, że chcesz seryjne to inna sprawa ;)

Mam lemfordera z cupry i jest wspaniale :)
Seryjnych już nigdy :)

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości