Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
sidnej
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2012, 20:56
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: sidnej » 17 maja 2012, 23:56

wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów. Żona problemu mieć nie powinna :). Takie tuleje na pewno zużywają się wolniej, ale są droższe (ja dałem 90zł za komplet) i trudniej je wymienić (jak się już je wciągnie to potem samo wkładanie wahacza nie obejdzie się bez 5kg młotka).

Przednie tuleje - na pewno nie poliuretanowe(!). Zwykłe tuleje np Febi, kosztują grosze a w porównaniu do wymiany tylnych, proste można bez problemu wbić samemu na imadle (ja tak robiłem).


No tak zle z tego co widze to posiadasz kombiaka 1.9 , a mój to hat 1.4 czyli lżejszy jest, a ktoś tu wspominał że przy tym modelu pełne będą strasznie uszynowiały(;) ) ten samochodzik;)


poczytałem popytałem i będę wybierał coś pomiędzy Lemfroder, Moog i Febi

Nie wiem czy dobrze się doczytałem ale skoro wymieniam to to i sworznie również będa do wymiany... więc je też chyba muszę zakupić aby mić święty spokój;)

ps. a i generalnie dzięki za wszelką pomoc w tym temacie dla wszystkich którzy pisali;)
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 23:57 przez sidnej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 18 maja 2012, 10:59

sidnej pisze:
wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów. Żona problemu mieć nie powinna :). Takie tuleje na pewno zużywają się wolniej, ale są droższe (ja dałem 90zł za komplet) i trudniej je wymienić (jak się już je wciągnie to potem samo wkładanie wahacza nie obejdzie się bez 5kg młotka).

Przednie tuleje - na pewno nie poliuretanowe(!). Zwykłe tuleje np Febi, kosztują grosze a w porównaniu do wymiany tylnych, proste można bez problemu wbić samemu na imadle (ja tak robiłem).


No tak zle z tego co widze to posiadasz kombiaka 1.9 , a mój to hat 1.4 czyli lżejszy jest, a ktoś tu wspominał że przy tym modelu pełne będą strasznie uszynowiały(;) ) ten samochodzik;)


poczytałem popytałem i będę wybierał coś pomiędzy Lemfroder, Moog i Febi

Nie wiem czy dobrze się doczytałem ale skoro wymieniam to to i sworznie również będa do wymiany... więc je też chyba muszę zakupić aby mić święty spokój;)

ps. a i generalnie dzięki za wszelką pomoc w tym temacie dla wszystkich którzy pisali;)


Faktycznie, o tym nie pomyślałem :) Diesel jest dużo cięższy :P

Sworzni nie wymienia się za każdym razem(nie jest to konieczne skoro są dobre), ale logicznie rzecz biorąc, jak chcesz mieć spokój to wymień wszystko na raz z dwóch stron. Roboty więcej wiele nie ma, a może na parę latek będzie spokój.

guliwerkrknh
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 25 lipca 2010, 00:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: guliwerkrknh » 19 maja 2012, 14:23

najlepsza opcja ogarniecia przedniego zawieszenia to przede wszystkim nic z najniższej półki..tylne tuleje gumowe wachacza przedniego najrozsądniej zalozyc od ibizy cupry,ok 50zł.szt(cale gumowe)..i jezdzic dozywotnio,widnieją juz na allegro,przednie tuleje wachacza TRW cena ok 20zł.szt
Kupi sie tanio a pozniej bedzie sie plakac ,robota dwa razy ,zbierznosc itd.itp.

Awatar użytkownika
kris_passat
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 20 lipca 2011, 22:23
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kris_passat » 23 maja 2012, 20:06

wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów.


Koledzy o czym mowa, tuleje pełne czy niepełne nie ma to wpływu na "kręcenie" kierownicą , bardziej doświadczeni kierowcy napewno zauważą różnicę w zawieszeniu , sposobie prowadzenia się auta - ale nigdy pełna tuleja nie spowoduje żadnych oporów na kierownicy. Odnośnie cytatu - moje kochanie jeżdzi fabką ,w której założone są tuleje od cupry a pompa wspomagania od roku jest na "urlopie" i dla niej ( przy podobnych parametrach fizycznych) też nie ma problemu..Z własnego doświadczenia polecam od razu zakładać pełne tuleje od cupry - lub w alternatywie tuleje od oktawii tzw. cztero-ramienne o tych akurat słyszałem , że sprawują się podobnie jak te pełne.


Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 25 maja 2012, 09:09

kris_passat pisze:
wiesuaf pisze:Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów.


Koledzy o czym mowa, tuleje pełne czy niepełne nie ma to wpływu na "kręcenie" kierownicą , bardziej doświadczeni kierowcy napewno zauważą różnicę w zawieszeniu , sposobie prowadzenia się auta - ale nigdy pełna tuleja nie spowoduje żadnych oporów na kierownicy. Odnośnie cytatu - moje kochanie jeżdzi fabką ,w której założone są tuleje od cupry a pompa wspomagania od roku jest na "urlopie" i dla niej ( przy podobnych parametrach fizycznych) też nie ma problemu..Z własnego doświadczenia polecam od razu zakładać pełne tuleje od cupry - lub w alternatywie tuleje od oktawii tzw. cztero-ramienne o tych akurat słyszałem , że sprawują się podobnie jak te pełne.


Ja odniosłem właśnie wrażenie że chodzi trochę ciężej, ale kłócić się nie będę - może to autosugestia. Auto jeździ na nich znacznie lepiej (nie mam w sumie co porównywać, w poprzedniej tulei "ramiona" były pourywane i wahacze w sumie tylko sobie latały w okół osłony ;P)

Awatar użytkownika
DannieL
-#user
-#user
Posty: 81
Rejestracja: 21 września 2011, 15:50
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: DannieL » 27 listopada 2012, 22:59

Ja ostatnio wymienilem wahacze z tulejami przednia i tylnia i ze sworzniem, auto prowadzil sie ciezej, nie mam wspomagania i wczesniej chodzilo lekko a teraz sie usztywnilo, stare tuleje byly porwane i to naprawe stare bo 2 - ramienne a nie czteroramienne. Wsadzilem pelne tuleje oryginale od octavi. Robota zrobiona samemu z kumplem na kanale ze symboliczna butelke w kieszeni zostalo ze 300 - 400 zl za robote :) Przmierzam sie teraz do wymianu tulei z tylu ale chyba samemu tego sei juz nie da zrobic bez wyjecia calej belki , zgadza sie ?
;))

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 39
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Paweł NO » 28 listopada 2012, 22:32

Koledzy, jak to jest - byłem w ASO SEATa, bo podobno te pełne tuleje są od CUPRY a nr części to 6LL407183. Jednak goście zrobili wielkie oczy jak usłyszeli o pełnych tulejach a po sprawdzeniu numeru części powiedzieli, że to obcy nr i nie ma tej części w Polsce tylko mogą ściągnąć zza granicy. Powiedzcie gdzie można kupić porządne pełne tuleje, bo te 4-ramienne są tak samo beznadziejne jak pierwsze dwuramienne (po niecałym roku szmelc - ok 12tyś km wytrzymały - oryginały z ASO)
Obrazek

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: MirekS » 30 listopada 2012, 14:01

Dwuramienne się zrywały z cztero nie było problemu, w ASO również można kupić zamienniki podejrzewam, że właśnie założyli Ci jakieś kiepskiej jakości i dlatego się zerwały. Jak założysz pełne mocno usztywnisz zawiechę, wypowiadały się już osoby które z powrotem wracały na 4 bo na tamtych nie były w stanie normalnie jeździć.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Odp: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 30 listopada 2012, 15:57

Paweł NO pisze:Koledzy, jak to jest - byłem w ASO SEATa, bo podobno te pełne tuleje są od CUPRY a nr części to 6LL407183. Jednak goście zrobili wielkie oczy jak usłyszeli o pełnych tulejach

Zgadza sie. Podany nr wystepuje jeszcze z literka A na koncu.
Ja osobiscie je kupowalem w aso seata w gliwicach i nie bylo zadnego problemu.
Jedyny problem to szybko padajaca przekladnia. Zastanow sie ile chcesz trzymac samochod i jakie przebiegi robisz. Ja zakladal bym ori 4ro ramienne.

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 39
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Postautor: Paweł NO » 01 grudnia 2012, 08:56

Dzięki koledzy, niby aż tak dużo nie jeżdżę jak kiedyś, ale nie będę zakładał pełnych kosztem przekładni. Tak więc lecę do ASO po tuleje :) Jeszcze raz dzięki wielkie za odpowiedź. :zdrowko:
Obrazek



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości