Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: K0_VOITH » 05 maja 2012, 23:29

wiesuaf pisze:Panowie, jeszcze łącznik stabilizatora mam do wymiany, z lewej strony. Co kupić? Potrzebne do tego są jeszcze te gumy, które są obok?


Ja w piątek usłyszałem że ORI są poprawione, co prawda kosztują, ale podobno już się nie sypią jak stare prostytutki...
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 07 maja 2012, 10:18

Już wiem o co chodzi z tymi gumami :P Chodzi o same gumy stabilizatora, kompletnie je wywaliło, nie ma ich wcale (więc już wiem co daje skrzypiący dźwięk przy ruszaniu), a stabilizator lata jak żyd po pustym sklepie.
Skąd mogę wziąć ich rozmiar, skoro w ogóle ich nie mam?
Ponoć wymiana nie jest zbytnio skomplikowana, robił już to ktoś kiedyś?
Obrazek

anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 07 maja 2012, 12:34

zakup standardowe i po problemie

sidnej
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2012, 20:56
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: sidnej » 11 maja 2012, 21:24

hej, mam do wymiany tuleje wachaczy przód i tył, czytam tak ten temat i czytam i troszkę zgłupiałem które tuleje zamontować (nie samemu)

będę wdzięczny za poradę;) a mechanik ze mnie żaden;)
(jak zapewne zauważyliście jestem nowy na forum, bo właśnie zakupiłem Fabię dla żony;) )

Zastanawiałem się na tymi wzmacnianymi od Seata, ale doczytałem się że będą za twarde , a samochód będzie użytkowałą głównie żona z dzieckiem. Widzę że generalnie sporo różnych pasuje do Fabii, a to od Octavi, a to od Polo, a to od Roomster itd (wiadomo grupa VV)

I już sam nie wiem co mam wybrać...

Zależy mi na tym aby było trwale i komfortowo.

Będę wdzięczny za porady i za pomoc.

posiadam Fabie I 2006 r 1.4 TDI


Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 11 maja 2012, 23:15

To zależy ile chcesz na ten cel wydać.
Wiadomo najtańsze odpadają, a później im droższe tym teoretycznie lepsze.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 23:15 przez nicram, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 12 maja 2012, 08:22

sidnej pisze:Widzę że generalnie sporo różnych pasuje do Fabii, a to od Octavi, a to od Polo, a to od Roomster itd (wiadomo grupa VV)

to jest ten sam element ;) ta sama tuleja.

trwałe nic nie bedzie.
najlepszy kompromis to tuleja 4-ro ramienna. - tuleja tylna przedniego wahacza.

sidnej
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2012, 20:56
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: sidnej » 12 maja 2012, 20:55

a możecie zapodac jakies konkretne z allegro albo z jakiegoś sklepu moto?

Awatar użytkownika
Goldi
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1949
Rejestracja: 03 kwietnia 2011, 22:07
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Status: Offline

Postautor: Goldi » 13 maja 2012, 15:02

Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 15:03 przez Goldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Marcin

Urodziłem się zmęczony i żyję po to, aby odpocząć.


>Moja Fabia<

Awatar użytkownika
gory
Administrator
Administrator
Posty: 486
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 11:58
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: gory » 14 maja 2012, 12:46

W Polsce, czasem wydaje mi się, że to obojętnie jakie ;)) Ja mam głównie części Optimal lub TRW.
Pozdrawiam
Bart.
--
2006-2012 - Skoda Fabia I - 1,4MPI, 44kW.
2012 - Skoda Fabia II - 1,2TSI, 77kW

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 17 maja 2012, 10:24

Według mnie warto kupić pełne tylne tuleje wahacza przedniego. Fakt, samochód prowadzi się wtedy toporniej (przy skręcaniu kierownicą też czuć delikatnie większy opór), ale moja dziewczyna (165cm wzrostu, 55kg wagi) nie ma z nią najmniejszych problemów. Żona problemu mieć nie powinna :). Takie tuleje na pewno zużywają się wolniej, ale są droższe (ja dałem 90zł za komplet) i trudniej je wymienić (jak się już je wciągnie to potem samo wkładanie wahacza nie obejdzie się bez 5kg młotka).

Przednie tuleje - na pewno nie poliuretanowe(!). Zwykłe tuleje np Febi, kosztują grosze a w porównaniu do wymiany tylnych, proste można bez problemu wbić samemu na imadle (ja tak robiłem).
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 10:26 przez wiesuaf, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości