Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

podniesienie swiateł

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

podniesienie swiateł

Postautor: kornat » 13 stycznia 2008, 18:15

przegladałem i nie znalazłem czy ktos wie jak podnies pzednie lampy bo troche za nisko mam ustawione

kros
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 486
Rejestracja: 26 grudnia 2005, 00:09
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kros » 13 stycznia 2008, 18:43

jak popatrzysz na lampę od góry (przy otwartej masce) to zobaczysz po bokach lampy dwie plastkiowe śruby na imbus. ta bliżej chłodnicy reguluje się "góra-dół"
Tylko proszę zrób to z głową żeby nikogo nie oślepiać.

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 13 stycznia 2008, 18:59

kros pisze:dwie plastkiowe śruby na imbus

takie jakby białe :?:
kros pisze:Tylko proszę zrób to z głową żeby nikogo nie oślepiać.

nie jestem taki chamski jak bedzie za wysoko to mozna w srodku opuscic

kros
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 486
Rejestracja: 26 grudnia 2005, 00:09
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kros » 13 stycznia 2008, 19:28

kornat pisze:takie jakby białe

właśnie takie
Obrazek

nr 1 - regulacja góra dół
nr 2 - regulacja lewo-prawo


Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 13 stycznia 2008, 19:40

kros pisze:nr 1 - regulacja góra dół

to w gore w ktora strone przekrecic i ile zeby nie przesadzic

kros
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 486
Rejestracja: 26 grudnia 2005, 00:09
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kros » 13 stycznia 2008, 19:51

kurcze nie pamiętam w tej schwili (ale chyba w prawo to jest w dół). Najlepiej stanąć przed jakąś ścianą i delikatnie spróbować i patrzeć czy się podnosi czy opada. Ale delikatnie, bo lampa reaguje nawet na ćwierć obrotu. No i wysokość przy ścianie będzie proporcjonalnie większa im dalej od ściany, więc nawet jak na ścianie podniesiesz o 0,5 cm to w rzeczywistości będzie to dużo wyżej.

Radzę próbować drobnymi kroczkami.

A najlepiej ustawić dobre ciśnienie w kołach i podjechać gdzieś gdzie mają urządzenie pomiarowe. To nie powinno być drogie, a przynajmniej będzie dobrze. A potem jak już będzie prawidłowo ustawione to możesz sobie na jakiejś ścianie w okolicy wymierzyć jakie powinny być wysokości swiateł przy danej odległośći auta od ściany i potem już robić według odpisanego szablonu.

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 13 stycznia 2008, 20:10

byłem juz na ustawieniu przy rocznym przegladzie i powiedzieli mi ze sa dobrze ustawione ale jak jade w nocy i nie jest droga oswietlona to ledwo co widac co jest dalej

kros
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 486
Rejestracja: 26 grudnia 2005, 00:09
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kros » 13 stycznia 2008, 20:22

Na przeglądzie rocznym w Skodzie czy rejestracycjnym badaniu technicznym w stacji kontroli pojazdów?

Bo jeśli na badaniu technicznym to ich tam raczej interesuje tylko czy nie święcą gdzieś po krzakach lub za wysoko, no i czy nie swiecą za słabo.
Z resztą w skodzie też róznie do tematu podchodzą.

To ich dobrze mogło oznaczą, OK nie oślepia pan innych, ale wcale nie musiało oznacząć, że to juz jest najlepsze co może być.

A jeżeli faktycznie są ustawione najlepiej jak się da to lepiej nie kombinować. fabia ma duże mocne światła i naprawdę jak są tylko trochę za wysoko to dają nieźle popalić innym kierowcom

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 13 stycznia 2008, 20:26

rejestracycjnym badaniu technicznym w stacji kontroli pojazdów
jak bede jechał to zrobie zdjecie i wystawie bo tak jak piszesz ich nie obchodzi czy cos sie dzieje z samochodem tylko zeby kase dostac

moi
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 94
Rejestracja: 31 grudnia 2007, 19:47
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: moi » 13 stycznia 2008, 21:09

błagam nie podnieś ich za wysoko, wiem, że już o tym było, ale liczba osób jeżdżących ze zbyt podniesionymi światłami jest tak koszmarnie wielka, że szkoda słów, a btw nie masz starych żarówek, albo syfu wewnątrz reflektorów?
1.4, 16v, 59kW, mint, sedan
lpg STUG 300, 8l-100km



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości