[F2FL] TSI - Rozrząd

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
marinesku2
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: marinesku2 » 05 grudnia 2018, 18:25

100 tyś hymm ja ma 82 i śmiga fabryka a tu http://rapidklub.pl/discussion/1041/rap ... 00-tys-/p2 pozdrawiam Tomus.
"Niestety kable wysokiego napięcia to to kolejny minus....." oj zgadza się gnije cewka na stykach, a świece wymiana co dwa lata i jest równa praca silnika.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2503
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 05 grudnia 2018, 19:42

Chodziło mi o 100000 km na jednym rozrządzie :)

Sam mam F2 FL z przebiegiem prawiem 100000 km i jeździ jak nowa :)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 528
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: jacekpk » 15 grudnia 2018, 19:23

Hm, z tymi kablami zapłonowymi to chyba nie ma reguły. Ja mam u siebie przejechane 127 tys km, jakieś 5 tys km temu (we wrześniu) wymieniałem u siebie świece i nie zauważyłem by stan kabli wskazywał na zbliżającą się ich agonię. Póki co wszystko działa. Natomiast... faktem jest, że od czasu do czasu na wolnych obrotach pojawia się... takie jakby mikrowypadanie zapłonu... Dzieje się to w tym samochodzie odkąd pamiętam, a jeżdżę nim odkąd miał 17 tys km. Oczywiście na gwarancji nigdy nie udało mi się tego zgłosić, bo pojawia się to sporadycznie... i oczywiście nigdy wtedy gdy auto było w serwisie ;) W ramach szukania przyczyn wymieniłem kiedyś dwa kable, bo miały lekkie nadgryzienia u góry... ale nic to nie pomogło ;)

Co do rozrządu... na razie ogólnie jest z nim spokój, odzywa się baaardzo rzadko (wymieniony przy ok. 92 tys km). Z własnych obserwacji natomiast widzę, że rzeczywiście pozostawianie auta na ręcznym dużo pomaga. Ilekroć np. wymieniam koła i dokręcam wstępnie przednie koła na uniesionym samochodzie (czyli wywołuję sztucznie ten sam efekt jaki ma miejsce w przypadku pozostawienia samochodu wyłącznie na biegu i jego minimalnym cofnięciu - choćby w związku z jakąś małą nierównością terenu)... to po opuszczeniu, finalnym dociągnięciu śrub i uruchomieniu silnika... warknięcie z łańcucha występuje zawsze. Pokazuje to, że pozostawienie samochodu wyłącznie na biegu i jego cofnięcie powoduje minimalne, ale jednak "odprężenie" (zluzowanie) łańcucha, przez co potem, zanim napinacz dostanie ciśnienie oleju i zniweluje luz, dochodzi do efektu dźwiękowego.

marinesku2
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: marinesku2 » 16 grudnia 2018, 15:04

Też maiłem ciche beknięcia z rury, zdjąłem kable wn i 2 z 4 nie miały przejścia na mierniku, więc poszły do kosza i kupiłem NGK, potem zorientowałem się że są firmy Bremi i można je kupić tu https://www.czesciauto24.pl/bremi/7278154 są takie same jak oryginały z oznaczeniami na cylinder itp. Ja na swoje nie narzekam jest cicho równo i nic nie czuje na kierownicy po uruchomieniu zwłaszcza rano.


budasty
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 13 lutego 2019, 09:23
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: budasty » 13 lutego 2019, 09:39

...Przeczytałem cały wątek i zaniepokoiłem się o rozrząd... Mam Volkswagen Polo 6R 1.2 Tsi 77 kW, rocznik 2010, benzyna, silnik CBZB,, przebieg 124 tys. km.

Aby wymienić (przy przebiegu 124k chyba warto to zrobić) rozrząd potrzebuję:

1. https://czesciaso.pl/pl/p/Rozrzad-1.2-T ... B-CBZC/672 czyli zestaw naprawczy rozrządu 1.2 TSI CBZA / CBZB / CBZC - 03F198158B-
odnośnie tego rozrządu ASO z Opola odpisało mi, "Niestety wg katalogu części zamiennych Producenta w Pana modelu Volkswagen Polo nie można zastosować zestawu o numerze katalogowym 03F198158B. Jest możliwość wymiany rozrządu, jednak Producent wskazuje każda część oddzielnie /łańcuch, napinacz, prowadnice, itd./. "

wg tego wątku a także opisu w/w zestawu na różnych stronach jak najbardziej do mojego auta powinien pasować... mam rację?

2. warto wymienić przy okazji napęd pompy oleju - czyli łańcuch? Pompy oleju od razu nie wymieniać?
na taki? https://allegro.pl/oferta/febi-lancuch- ... 7430336599

Z góry dziękuję za odpowiedzi, baardzo wartościowe informacje można w tym wątku znaleźć. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2503
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 13 lutego 2019, 18:15

Sprawa ma się tak .
Są Autoryzowane serwisy które mówią że klient ma kupić każdą rzecz osobno. Potem całkowity koszt wynosi około 3000 zł. W Skodzie są zestawy za około 405 zł gdzie jest wszystko. Do tego dochodzi wymiana która jest liczona na około 6.2, 7.2h serwisowej. Do tego dochodzi wymiana oleju. Jeżeli to ma być zrobione porządnie to warto wymienić łańcuch pompki oleju

Jeżeli Ci hałasuje łańcuch przy zimnym silniki zaraz po odpaleniu więcej jak 1s. to warto wymienić. Druga sytuacja to gdy świeci się kontrolka silnika. Jeżeli nie masz ani jednej z tych sytuacji to bym ten rozrząd zostawił. Są przypadki gdzie ludzie na jednym rozrządzie (tym z fabryki) przejechali 160000 km i jeżdżą dalej.

Tak nawiasem mówiąc to w Czechach robią pomiar łańcucha rozrządu gdzie wychodzi, w jakim stanie jest łańcuch i rozrząd. Granica wymiany łańcucha to 74 mm . Taki pomiar tam nie jest drogi .

Chyba wiem od jakiego dealera masz te info :) Teoretycznie zestaw B powinien pasować. Ale może być różnica w szerokości łańcucha lub kółek i łańcucha bo to się zmieniało podczas produkcji naszych aut. Ostatnio to nawet zmienili napinacz na inny. Ma inną literkę na końcu.

Osobiście olej Castrol edge proessional LL 5W30 504.00/507.00 dużo lepiej służy rozrządowi niż shell helix ultra 5W40 502.00/505.00. Chodzi mi o to że rozrząd się mniej razy odzywa. Ale to jest moja opinia
Pozdrawiam,
Tomek

budasty
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 13 lutego 2019, 09:23
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: budasty » 14 lutego 2019, 11:16

" Teoretycznie zestaw B powinien pasować. Ale może być różnica w szerokości łańcucha lub kółek i łańcucha bo to się zmieniało podczas produkcji naszych aut. Ostatnio to nawet zmienili napinacz na inny. Ma inną literkę na końcu."

Nie no na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=ZoJkPWAXOSU jest wszystko jasno opisane, zestaw B pasuje, bo wymieniasz również kółeczka bo na oryginalne nowy łańcuch by nie wszedł faktycznie.

Btw z tego samego aso otrzymałem drugą odpowiedź, że zestaw B da radę w moim aucie zastosować :) . Teraz mam dylemat, gdzie zrealizować wymianę. Łącznie mam trzy warianty, aso oczywiscie najdroższy i wcale nie mam pewności czy "najpewniejszy" bo z innego warsztatu w Opolu otrzymałem bardzo konkretną odpowiedź, z której wynika, że już chyba robili takie "modyfikacje" ... z drugiej strony mam znajomego mechanika, (który w ASO pracuje) i też jest bardzo solidny ale chyba jeszcze tego rozrządu nie zmieniał.

U mnie rozrząd po starcie faktycznie ostatnio dłuzej terkotał, auto w związku z wymianą porysowanego nadkola odstawiłem do ...lakierni i tam mechanik stwierdził, że za głośno to chodzi - ponoć w warsztacie sami coś "kombinowali" z napinaczem i ...auto teraz chodzi normalnie, nie terkocze juz tak, na słuch doswiadczony mechanik oswiadczył, ze teraz jest w normie, ale profilaktycznie wolę wymienić wątpliwy rozrząd.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2503
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 14 lutego 2019, 20:43

Fabie z lat późniejszych po FL mają ulepszony łańcuch i inne kółka. Mam na myśli lata 2013, 2014. Natomiast auta z lat 2010 - 2012 miały inny rozrząd który został zastąpiony tym "ulepszonym" . Te dwa rozrządy nie są zamienne.

Ja też wymieniałem rozrząd i dla mnie oferta aso Skody w Czechach była sensowna. Koszt części jest taki sam czyli te około 400 zł ale wymiana już nie koniecznie a o oleju i łańcuchu pompki oleju to nie wspomnę. Oszczędność w moim przypadku wyniosła około 170 zł na czysto po odliczeniu kosztów przejazdu.te porównanie jest takie że w PL bym miał wymieniony rozrząd bez łańcucha pompki a w Czechach miałem wymieniony rozrząd i łańcuch pompki oleju wraz z częścią. Mam 2 lata gwarancji na wszystko - części i rozrząd i nie mam zwalania winy na tą czy inną stronę bo to nie od nich itp.

Ja moim poprzednim rozrządzie miałem popekane, połamane prowadnice i nie sądze żeby to było zrobione podczas demontażu ich.
Pozdrawiam,
Tomek



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości