Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2FL] TSI - Rozrząd

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Kierchu
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: Kierchu » 31 maja 2018, 17:36

Doprawdy nie ma czego gratulować:)
(Sarkazm naprawde zbędny)
Tak mi poradził serwisant z Hondy.
Sam nie chciałem z nim na ten temat polemizowac...zdałem się na jego wiedzę i fachowość.
Cóż skoro wg Ciebie wydałem trochę ponad 3 stówki więcej to jakoś przeżyje;)
Do pory nie rozleciało się ;) to chyba jest dobrze zrobione.
Nawiązując jeszcze do przytoczonych serwisów to Skoda zażyczyła sobie cos ok 2,2.tys....VW jeszcze lepiej.
Gdybym miał właśnie którąś z powyższych marek mógłby liczyć nawet do 20%rabatu.
W rozmowie z konsultantem nie pomogły naiwne tłumaczenia że przecież wszystko jest to samo tylko buda nieco inaczej wygląda;))
Seata zas będę omijał szerokim łukiem...bo już dwa razy się srogo zawiodłem.
Pisemka do centrali jak grochem o ścianę.Totalna zlewka i jedno wielkie nieporozumienie.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2325
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 31 maja 2018, 19:00

Wiesz jak to robisz pierwszy raz to zawsze jakiś fakt ci umknie lub o czymś zapomnisz. To normalne.
Ja jak pierwszy raz zmieniałem rozrząd to też zapomniałem o rekompensacie ze strony producenta. Pierwsze co to zrobiłem rozeznanie co i ile i gdzie. U mnie w mieście jest Skoda. Dzwoniłem tam i pytam się ile kosztuje wymiana rozrządu . Doradca mówi mi 1200 zł. Ja ok. Ceny części są wszędzie jednakowe więc sobie odpuściłem. Dzwonie do innego aso i to samo pytanie. Odpowiedź 650 zł. Pomyślałem że to coś mało. Pewnie doradca myślał że mam pasek. Dzwonie do Ado Autodruzstvo odpowiedź około 4000 kc. Cena może się zwiększyć bo nie wiem jaką Pan miał poprzednią wymianę oleju. Ja mówię ok.
Teraz ceny za godzine serwisową:
- pierwsze aso około 220 zł/1h Vw około 245 zł/1h seat nie wiem
- drugie aso około 200 zł
- trzecie aso 666 kc co daje około 114 zł/1h - tu cena jest uzależniona od kursu korony czeskiej.
W aso wymiana rozrządu trwa od 6,2 - 7,5h serwisowej. Do pełnej wymiany rozrządu dochodzą jeszcze siilikony itp. środki uszczelniające.
Do kompleksowej wymiany rozrządu zleciłem jeszcze wymianę łańcucha od pompki oleju no i oczywiście nowy olej.
Wycinek z faktury mojej jest w wcześniejszym poście.
Pozdrawiam,
Tomek

gadu: 7297471 - przed rozmową przedstaw się :)

R4f4l
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2018, 11:56
Lakier: Błękit Aqua
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Aktualne auto: Fabia II Combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: R4f4l » 01 czerwca 2018, 19:04

witam. CZy ktos moze powiedziec skad ten "dzwiek"?
http://catshare.net/urjEAtsrPqw1Ja1p

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: jacekpk » 06 czerwca 2018, 14:32

Nawiążę jeszcze do kwestii filtra oleju, o której wspominałem wcześniej (chodziło o to, że spotkałem się na zagranicznym forum Skody z opinią, iż filtry Mahle/Knecht mają lepiej wykonany zwór zwrotny, tzn silniejszą sprężynę, przez co olej nie cofa się z obudowy filtra, a to korzystanie wpływa na działanie napinacza łańcucha rozrządu). Zresztą w dokumentach serwisowych Skody w początkowym okresie produkcji silnika 1.2 TSI była informacja o tym, że jedną z przyczyn odgłosów podczas rozruchu może być wadliwy filtr olejowy, dlatego jego konstrukcja została wkrótce zmodyfikowana (mowa oczywiście o oryginalnych filtrach dostępnych w sieci serwisów autoryzowanych).

Zatem: ja zrobiłem z tym filtrem już 15 tys km i na dniach szykuje się kolejna wymiana oleju. Mogę się już pokusić o stwierdzenie, że rzeczywiście wydaje się iż ten filtr działa lepiej niż używany wcześniej przeze mnie filtr Mann czy oryginalny z ASO. Odgłosy krótkiego warknięcia podczas rozruchu nie występują praktycznie wcale, i to pomimo tego, że po odbytym w maju wyjeździe do Włoch ubyło mi trochę oleju (obecnie jest jakieś 3/4 na miarce), a z racji zbliżającej się wizyty w serwisie zrezygnowałem z dolewki.

W każdym razie ja póki co pozostaję przy filtrze Mahle/Knecht :) Fajnie byłoby gdyby ktoś jeszcze zweryfikował to u siebie, bo jeśli w tak prosty sposób można poprawić sobie komfort korzystania z tej jednostki napędowej, to czemu by tego nie zrobić :) Dla zainteresowanych: numer filtra to OC593/3.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości