[F2FL] TSI - Rozrząd

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
lukasz_vip
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: lukasz_vip » 08 października 2019, 08:28

Potwierdzone. Fabia po wymianie śmiga jak nowa.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2569
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 08 października 2019, 19:14

Co wymieniałeś?
Łańcuch z pompki oleju też?
Pozdrawiam,
Tomek

lukasz_vip
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: lukasz_vip » 09 października 2019, 21:09

Nie. Łańcuch nie wymagał ingerencji. Wpadł cały nowy rozrząd "B".

Pakynchalter
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 03 stycznia 2017, 18:46
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: Pakynchalter » 28 października 2019, 15:32

Jestem na etapie przygotowywania się do wymiany rozrządu z wersji A na wersję B, rozesłałem już zapytania do wszystkich serwisów w okolicy i odbieram ich odpowiedzi. Mam pytanie, bo w jednym serwisie przesłali mi kosztorys uwzględniający pompę wody, która jak wiadomo nie jest napędzana z rozrządu. Z moją jest wszystko w porządku, ale chciałem się zapytać czy wy ją już kiedykolwiek wymienialiście a jeżeli tak to po jakim przebiegu. U mnie jest to 85k km i po prostu jestem ciekaw czy zaproponowali mi to ze względu na przebieg auta, 2-gą zmianę rozrządu czy licząc na to, że nie wiem gdzie ona się znajduje. Ewentualnie pomocna byłaby jakaś wskazówka z serwisówki, co ile np. jest tam przewidziana wymiana pompy.


Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2569
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 29 października 2019, 19:06

Ja wymieniałem przy około 75 000 km. to bylo na jakieś 5 lat . Po prostu się rozciekła i lała jak szalona. Ona jest napędzana paskiem od alternatora.

Także nie masz ładowania , nie masz chłodzenia

Producent nie określił okresu wymiany pompki tak jak rozrządu :)

Za pompkę bym lepiej wymienił łańcuch pompki oleju. To są lepiej zainwestowane pieniążki :)
Pozdrawiam,
Tomek

chipoke
-#user
-#user
Posty: 22
Rejestracja: 17 marca 2012, 17:19
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: chipoke » 31 października 2019, 15:15

Pakynchalter pisze:Jestem na etapie przygotowywania się do wymiany rozrządu z wersji A na wersję B, rozesłałem już zapytania do wszystkich serwisów w okolicy i odbieram ich odpowiedzi. Mam pytanie, bo w jednym serwisie przesłali mi kosztorys uwzględniający pompę wody, która jak wiadomo nie jest napędzana z rozrządu. Z moją jest wszystko w porządku, ale chciałem się zapytać czy wy ją już kiedykolwiek wymienialiście a jeżeli tak to po jakim przebiegu. U mnie jest to 85k km i po prostu jestem ciekaw czy zaproponowali mi to ze względu na przebieg auta, 2-gą zmianę rozrządu czy licząc na to, że nie wiem gdzie ona się znajduje. Ewentualnie pomocna byłaby jakaś wskazówka z serwisówki, co ile np. jest tam przewidziana wymiana pompy.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2569
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 06 listopada 2019, 15:55

nie rozumie twojego cytatu
Pozdrawiam,
Tomek

michalgo1
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 05 listopada 2019, 12:05
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: michalgo1 » 10 listopada 2019, 02:01

Witam wszystkich "łańcuszkowców".
Opiszę kilka spraw i spostrzeżeń z mojej ostatniej wymiany rozrządu, którą miałem tydzień temu przy przebiegu 152 tys km.

Auto:
Fabia II (r.2012) 1.2 tsi 86 KM, silnik CBZA, przebieg 152tys.km. Była to już druga wymiana rozrządu. Poprzednia była przy przebiegu ok. 100tys km.

Objawy:
- warczenie rozrządu kilka sekund po odpaleniu na zimno,
- klekotanie/dzwonienie na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach,
- wypadanie zapłonu, szczególnie wyraźne na wolnych obrotach

Wymiana:
nowy kompletny zestaw wzmocnionego rozrządu (03F198158B) z czarnym napinaczem + łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy oleju (03F115121B) + kable zapłonowe + świece + pasek wielorowkowy + olej silnikowy z filtrem +płyn chłodzący.

Spostrzeżenia:
- łańcuszek rozrządu był rozciągnięty tylko minimalnie w stosunku do nowego, ślizgi nie zużyte, koło zębate górne również. Warczenie pochodziło zatem w całości od wadliwego napinacza który był starego typu (srebrny). O dziwo - Dolne koło, to na wale korb. (ma dwa wianuszki zębów) było bardziej zużyte na wianuszku zębów na którym chodzi łańcuszek napędu pompy oleju.
- poprzednia wymiana rozrządu nie wyeliminowała klekotania na wolnych obrotach na mocno rozgrzanym silniku. Tym razem wymieniono również łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy olejowej (03F115121B) i to było to ! Obecnie wszystko cichutko pracuje. Zatem polecam w tych silnikach przy zmianie rozrządu wymieniać również łańcuszek pompy oleju.
- wymiana kabli i świec wyeliminowała "wypadanie zapłonu" - takie "czknięcia" na wolnych obrotach. Mechanik pokazał mi ślady na kablach ("białe chmurki") w miejscach w których następowało przebicie. Nie sądziłem że tak się mogą zestarzeć, myślałem że kable fabryczne są wieczne :D
- wymiana oleju związana z wymianą rozrządu
- po przejechaniu kilkuset km zaobserwowałem jakby minimalne obniżenie dynamiki przyspieszania ale nie wiem z czym to wiązać... W sumie, kupiłem najtańszy dostępny olej typu 5W30-może to dlatego ? Nie wiem... Zauważyłem że olej obecnie nie osiąga takiej temperatury maksymalnej jak przed wymianą. Przed wymianą 95-100 stopni a teraz 80-85 stopni.

Podziękowania dla "Krzynola" za wrzucone na YT filmiki instruktażowe oraz dla użytkownika "Jacekpk" za bardzo szczegółowy opis w tym wątku i zdjęcia. Dzięki niemu nie szukałem pojedynczych części rozrządu tylko kupiłem cały komplet wzmocniony (03F198158B). Podziękowania również dla mojego mechanika który te sugestie przyjął i zrobił wszystko perfect (łacznie z wszsytkimi momentami dokręcania śrub zgodnie z instrukcją). Oczami wyobraźni juz widzę jak mechanik z serwisu autoryzowanego Skody wymienia wszystko pod dyktando jakiegoś "głupiego" filmiku i przewrażliwionego właściciela :lol: Ciekawe ile taka naprawa by mnie kosztowała w autoryzowanym :)
Zatem gdyby ktoś potrzebował dobrego mechanika z rejonu Poznania to mogę polecić.

Koszty:
Całość (z częściami, płynami i robocizną) udało mi się zamknąć w kwocie 2000 pln. Ciekawa sprawa z tymi cenami. Komplet wzmocnionego rozrządu składający się z wielu elementów kosztuje tylko ok. 400 pln a taki na przykład - sam łańcuszek pompy olejowej - skandaliczne 200 pln ! Tak jakby VW wiedział że przegiął z tym wadliwym rozrządem łańcuchowym w tsi i wprowadził upust na zestaw naprawczy. Szkoda że tego nie sponsoruje ... Koło zębate pompy olejowej też kurewsko drogie - 120 pln.

Ps. są na YT filmiki w których nie wymieniono kółka zębatego na wale korbowym (2 wianuszki zębów) a to przecież błąd. Ja tak miałem wykonaną poprzednią wymianę rozrządu...

chipoke
-#user
-#user
Posty: 22
Rejestracja: 17 marca 2012, 17:19
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: chipoke » 13 listopada 2019, 09:41

TOMUŚ pisze:nie rozumie twojego cytatu

fakt, coś poszło nie tak,ale chodzi mi o to gdzie jest napisane że przy wymianie rozrządu w silnikach tsi wymianie podlega także pompa wody?Nawet w etce tego nie ma.to jest wymysł "fachowców"

Pakynchalter
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 03 stycznia 2017, 18:46
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: Pakynchalter » 14 listopada 2019, 14:48

Wracając do mojej wymiany to rozesłałem zapytania i otrzymałem odpowiedzi. Moje auto jest zarejestrowane w czerwcu 2011 jeszcze przed wprowadzeniem tych lepszych rozrządów. I teraz tak, odpowiedzi z serwisów na Śląsku wyglądają następująco:
-
informuję że u pana można tylko zastosować rozrząd typu A. Typ B jest montowany od 24,10,2011 a pan ma samochód do 24,10-2011 więc nie ma zestawu rozrządu tylko każdą cześć osobno.

-niby mogą mi wymienić, ale sam zestaw naprawczy razem z kołem i łańcuszkiem oleju liczą na 1500-1600 więc całość wychodzi koło 3-3500
-mogą zrobić, cena ok. 2400, jak zacząłem dopytywać to powiedzieli, że oni robią tak jak im z etki wychodzi czyli A, jak podawałem im numer tego zestawu B to stwierdzili, że to nie podejdzie.

Teraz pytanie, z tego jak przestudiowałem ten temat wynika, że w każdym silniku z łańcuszkiem z tej pierwszej najbardziej wadliwej serii idzie zamontować ten zestaw B razem z wymianą koła dolnego tylko nie każdy serwis do tego chce podejść, albo olewają zapytanie i w kosztorysach wstawiają ten A. Mogę jeszcze popróbować podzwonić do tych od których oferta wychodziła najdrożej, ale i tak nie ma pewności, że oni też nie wrzucili tam typu A zamiast typu B bo kosztorysy które dostaje są ogólne i nie zawierają najczęściej rozpiski części. Przez telefon ciężko się z nimi takie sprawy ugaduje więc musiałbym wszędzie jeździć osobiście.

Po tym jak męczyłem dział części zamiennych w jednym serwisie odnośnie tego zestawu 03F198158B okazało się, że on nie jest przypisany do żadnego auta w etce, po prostu jest wprowadzony, ale np. wybierając koło zębate wału, nie ma ono przypisane żadnego modelu do którego by pasował. Z tego może wynikać między innymi to, że tego rozrządu nie chcą montować. Męczyłem ich dalej, mówiąc że to się da zamontować, to najpierw porównali mi poszczególne elementy zestawu mówiąc, że na ich gust to nie to samo bo są inne numery (np ślizgów) i nie podejdzie aby ostatecznie stwierdzić, że jak się uprę to mi to zrobią, ale nie dają gwarancji.

Czy byłby mi ktoś w stanie polecić serwis na Śląsku lub w bliskich okolicach który by to ogarnął? Robi się coraz zimniej a chciałbym to już mieć załatwione.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości