Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Stożek do Fabii

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 05 sierpnia 2011, 20:22

weuek, to nie montuj stożka tylo częściej myj, lecz wcześniej policz koszty mycia a montażu stożka:D

weuek
Status: Offline

Postautor: weuek » 05 sierpnia 2011, 21:41

Ale proces mycia sprawia mi przyjemność, a stożek montuje się raz i tyle. Potem zapewne odwłok urywa za sprawą przyrostu mocy, ale montaż jednak jednorazowy....

Myślę, że dopełnieniem stożka w fabii mpi byłoby takie coś jak w tej reklamie (to żółte na masce):

http://www.youtube.com/watch?v=xCIF6JF1 ... ure=relmfu

Awatar użytkownika
Turo
-#user
-#user
Posty: 25
Rejestracja: 13 lipca 2011, 10:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Turo » 05 sierpnia 2011, 21:56

Ale czemu wy od razu sądzicie, że stożek doda wam 10KM? Kurde, odwieczny problem to kłótnia odnośnie stożka w autach z silnikami poniżej 1.4. Nie każdy chce, żeby auto było mocniejsze. Dzięki takim filtrom silnik lepiej oddycha, a co dopiero jak by się założyło CAI (Cold Air Intake). Po założeniu stożka również troche zmienia się dźwięk silnika. Więc dajcie kur** święty spokój sobie. Strzelcie sobie po pysku i zgoda.

@Turo - zachowaj spokój :-). sid
Ostatnio zmieniony 06 sierpnia 2011, 08:59 przez Turo, łącznie zmieniany 1 raz.

comfort
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 376
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:40
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: comfort » 05 sierpnia 2011, 22:10

Silnik lepiej oddycha, ale coś za coś - więcej zanieczyszczeń dostaje się do silnika wraz powietrzem.


Awatar użytkownika
Turo
-#user
-#user
Posty: 25
Rejestracja: 13 lipca 2011, 10:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Turo » 06 sierpnia 2011, 09:39

No niby więcej niby nie. Jednak co jakiś czas trzeba myć ten filtr więc zatrzymuje to co powinien :).

anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 08 sierpnia 2011, 16:16

Myślę, że dopełnieniem stożka w fabii mpi byłoby takie coś jak w tej reklamie (to żółte na masce)

weuek, powiem ci ze myslałem o tym :))

Awatar użytkownika
ushu
-#user
-#user
Posty: 195
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:07
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: ushu » 01 października 2011, 18:42

Chcąc zmienić filtr seryjny na sportowy trzeba pamiętać o tym żeby nie tylko wdech się poprawił ale i wydech czyli układ wydechowy zmienić na większy do tego nową mapkę wtrysku wtedy jakieś efekty to da i delikatnie można tym sposobem dźwignąć parę źrebaków.Osobiście nie przerabiałem tego u siebie, zastanawiam się czy warto dokładać na to kasę czy nie zmienić auto na mocniejsze. P.S.polecam program fani 4 kółek naprawdę można się wiele dowiedzieć/nauczyć :zdrowko:

anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 01 października 2011, 19:16

Nie pisz tylko zmieniaj, a konie same przylezą!

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 04 października 2011, 08:58

Kwestia mocy - uzyskanie większej mocy poprzez modyfikacje dolotu związane jest z przesunięciem maksymalnego momentu obrotowego - im krótszy dolot, tym maksymalny moment jest na wyższych obrotach, co daje wyjściowo większą moc (moment * obroty). Fabia z silnikiem MPI zoptymalizowana jest pod kątem jazdy po mieście, przez co maksymalny moment obrotowy ma na 2800 rpm (47KW - 60KM) i 2500 rpm (50KW i 68KM)*. Nie pamiętam już obliczeń, jakie robiłem w kwestii skrócenia dolotu (onego czasu interesowałem się tematem), niemniej doszedłem do wniosku, że po mieście nie będę jeździł na 3,5 tys rpm, więc im niżej maksymalny moment, tym lepiej (w granicach rozsądku, rzecz jasna).

Kolejna sprawa to dolot ciepłego powietrza z silnika - dolot ciepłego powietrza doprowadzony jest niemal do początku wlotu powietrza, potem powietrze idzie do filtra, następnie "harmonijką" idzie do króćca dolotowego i przepustnicy. Zatem komputer reguluje dopływ ciepłego powietrza z uwzględnieniem tej drogi i czasu na jego wymieszanie się. Czy będzie działał prawidłowo ze skróconym dolotem?

Kolejna kwestia to olej w króćcu dolotowym - dochodzi do niego wężyk odpowietrzający skrzynię korbową. Gdy ostatnio czyściłem przepustnicę, to nieco oleju doszło niemal do połowy harmonijki, zatem istnieje ryzyko zasyfienia filtra od środka (z tego, co widziałem, "stożki" montowane są tuż przy króćcu).

Koniec końców doszedłem do wniosku, że modyfikacja dolotu raczej mija się z celem (przy założeniu, że celem jest przyrost mocy), lepszy efekt dałoby dobre splanowanie głowicy (przy splanowaniu o 1,5 mm stopień sprężania rośnie z 10 do 13, co oczywiście ma swoje plusy i minusy, ale to już inny temat).

* - pod uwagę warto też wziąć fazy rozrządu, które w MPI ustawione są, o ile mi wiadomo, na sztywno.

Awatar użytkownika
Voytaz
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 451
Rejestracja: 25 stycznia 2011, 23:19
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Voytaz » 04 października 2011, 13:00

Wrzuci ktoś fote jak to wsadzić do silnika? Albo jakiś mały manual?
Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości