Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Stożek do Fabii

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stozkowy filtr powietrza?

Postautor: techniczny » 05 lipca 2005, 00:14

Z racji tego, ze jestem kompletnie zielony w tym temacie (a od czego jest forum? :D ) bardzo prosze o wszelki opinie na ten temat, tzn.:

1) jaki filtr polecacie?
2) co on wlasciwie daje?
3) czy konieczne jest ciagniecie rury tak, aby powietrze zasysane nie pochodzilo z komory silnika?
4) jakie sa typy, rozmiary itp. i jesli bym chcial cos takiego zakupic, jaka srednice powinienem kupic? silnik: 1,2 HTP 64KM

Z gory dziekuje za cierpliwosc i wyrozumialosc dla mojego niskiego poziomu wiedzy na ten temat.. :oops:
Nie odpowiadam na PW / e-mail

YaNkEs_69
Status: Offline

Postautor: YaNkEs_69 » 05 lipca 2005, 12:05

AD. 1
Z tego co wiem to chwalone są KN

AD. 2
Przy seryjnym silniku prawie nic, zwiększy się ciut moc na maksymalnych i osłabi na niskich, czyli raczej będzie gorzej z dynamiką.

AD. 3
Najlepiej (a nawet musi żeby to coś dało) żeby pochodziło prosto od przodu auta i jak najdalej rura prowadzona od sil;nika aby powietrze było jak najzimniejsze

AD. 4
zapytaj google, nie boli

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 05 lipca 2005, 12:16

YaNkEs_69 pisze:AD. 1
Z tego co wiem to chwalone są KN

AD. 2
Przy seryjnym silniku prawie nic, zwiększy się ciut moc na maksymalnych i osłabi na niskich, czyli raczej będzie gorzej z dynamiką.

AD. 3
Najlepiej (a nawet musi żeby to coś dało) żeby pochodziło prosto od przodu auta i jak najdalej rura prowadzona od sil;nika aby powietrze było jak najzimniejsze

AD. 4
zapytaj google, nie boli


To mnie zaskoczyles przy Ad.2 bo z taka opinia sie jeszcze nie spotkalem.
Zazwyczaj pisza o wzroscie momentu obrotowego..
Ale i tak odpadnie mi zakup tego filtra bo wiazalo by sie to w moim przypadku z prowadzeniem rur i byc moze jakimis drobnymi zmianami w komorze, gdyz budowa silnika 1,2 jest dosc niekorzystna jesli chodzi o tego typu modyfikacje. :-(
Nie odpowiadam na PW / e-mail

YaNkEs_69
Status: Offline

Postautor: YaNkEs_69 » 05 lipca 2005, 12:17

Jest jeszcze jedna zaaleta stożka, ładny dźwięk zasysanego powietrza :)


YaNkEs_69
Status: Offline

Re: .

Postautor: YaNkEs_69 » 06 lipca 2005, 07:58

Adaś pisze:Zawsze można wogóle wyjąć filtr, słyszałem że dopiero wtedy ma kopa i ciekawe odgłosy wydaje :-D


Odgłosy wydaje właśnie bardzo podobne używając stożka, a z tym kopem to też bym nie przesadzał. Na seryjnym silniku niewiele to daje, chyba że masz dłubany to co innego.

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: .

Postautor: techniczny » 06 lipca 2005, 08:20

YaNkEs_69 pisze:
Adaś pisze:Zawsze można wogóle wyjąć filtr, słyszałem że dopiero wtedy ma kopa i ciekawe odgłosy wydaje :-D


Odgłosy wydaje właśnie bardzo podobne używając stożka, a z tym kopem to też bym nie przesadzał. Na seryjnym silniku niewiele to daje, chyba że masz dłubany to co innego.


Ale sadze, ze nie mozna tak uogolniac.. Inne efekty da zalozenie w silniku 1.4 MPI, a zapewne inne w HTP.
Pogadam jeszcze z gosciem w ASO moze cos wymysli..
Nie odpowiadam na PW / e-mail

szyk
Status: Offline

Postautor: szyk » 06 lipca 2005, 12:11

KURDE REWELACJA JA MAM W FABI FILTR SROŻKOWY FIMY JACKSA JAKOŚ TAK SIE PISZE . MARKOWY FITR , NIE NAŻEKAM REWELACYJNY ODGŁOS WIEKSZEGO KOPA MA LEPIEJ SILNIK DZIAŁA . CUD I MIOD NIE ZASTANAWIAJ SIE TYLKO ZAKŁADAJ . CHCESZ ZDJECIA NAPISZ MAILA I PRZESLE JE TOBIE JAK GZDIE ZAMONOWAĆ MONTARZ 25 MINUT , EFEKT ZAJEBISTY .LEPIEJ NIZ TŁUMIK . NIE WAHAJ SIE

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 06 lipca 2005, 12:19

Szyk - przeslij te fotki jak mozesz na wolfmk@jawnet.pl :)
Dzieki za phone'a.
Nie odpowiadam na PW / e-mail

YaNkEs_69
Status: Offline

Postautor: YaNkEs_69 » 06 lipca 2005, 13:51

szyk pisze:KURDE REWELACJA JA MAM W FABI FILTR SROŻKOWY FIMY JACKSA JAKOŚ TAK SIE PISZE . MARKOWY FITR , NIE NAŻEKAM REWELACYJNY ODGŁOS WIEKSZEGO KOPA MA LEPIEJ SILNIK DZIAŁA . CUD I MIOD NIE ZASTANAWIAJ SIE TYLKO ZAKŁADAJ . CHCESZ ZDJECIA NAPISZ MAILA I PRZESLE JE TOBIE JAK GZDIE ZAMONOWAĆ MONTARZ 25 MINUT , EFEKT ZAJEBISTY .LEPIEJ NIZ TŁUMIK . NIE WAHAJ SIE


Mierzyłeś na hamowni ?? Bo efekt zwiększenia mocy może być subiektywnym odczyciem spowodowanym zmianą (polepszeniem) się dźwięku :) Gdzieś miałem wykresy z hamowni po założeniu stożka ale nie mogę ich znaleść.

szyk
Status: Offline

Postautor: szyk » 06 lipca 2005, 14:01

witam nie mierzyłem ale znam osobe ktora mierzyła i miała lepszy rezultat . ja to czułem wiadomo ze nie masakryczne zmaint ale była wyczuwalna różnica. nie zakłada sie filtra żeby szybciej jezdził czy lepszy miał start. tylko zeby mieć lepszy efekt dzwiękowy.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość