Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 12 lipca 2011, 13:20

tomkierz pisze:Na razie zamówiłem listwe z wtryskami, kolektor ssący i przepustnice. Do tego będzie robiony jakiś porządny dolot, luźniejszy wydech, no i na koniec strojenie. Idę śladami użytkownika "Tofik" z VW Polo, na pewno znajdziecie temat o jego aucie. Ma ten sam silnik i jak narazie prawie 110KM. Do tego można założyć ostrzejsze wałki Schricka i przesunąć odcinke, ale to już wydatek przynajmniej 2.5K zł za nowe wałki... Silnik mam zdrowy, przebieg mały, więc licze przynajmniej na 105KM w pierwszym setupie bez wałków. Jak zobacze, że zaczyna już to w miare jeździć to przyjdzie i czas na wałki i 120-130KM.


Jak tam modyfikacje?
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143

Awatar użytkownika
tomkierz
-#user
-#user
Posty: 51
Rejestracja: 04 marca 2011, 22:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: inny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: tomkierz » 02 marca 2012, 19:11

W końcu zabrałem się za założenie tych wszystkich gratów, które leżały już ponad pół roku w garażu i niestety nie mam dobrych wieści... Przez cały czas myślałem, że mój silnik ma oznaczenie AUA, czytając wszystkie tematy dotyczące wrzucenia części z AUB do AUA wyglądało to mega prosto i z relacji innych użytkowników(głównie forum polo) już po założeniu części silnik pracował w miare normalnie, więc nie trzeba było zakładać gratów w warsztacie, gdzie mamy zamiar robić strojenie. Jak się jednak okazało mój silnik ma oznaczenie BKY i różni się paroma rzeczami w porónaniu do AUA czy BBY... O ile z podłączeniem wszystkiego sobie poradziłem(trzeba było zaślepić EGR), tak już po odpaleniu silnika nie było tak różowo. Niestety oprócz masy błędów, związanych z wtryskami czy przepustnicą niestety silnik stwierdził, że nie ma zamiaru współpracować z tymi gratami, ustawił obroty w okolicach 1200rpm, a po wciśnięciu gazu do oporu obroty zwiększały się do zawrotnych okolic 1400rpm. Oczywiście do tego kontrolki EPC i ASR(ta kontrolka ma na pewno masę innych zastosowań oprócz sygnalizowania wyłączonego ASRu). Niestety po chwili pracy na wolnych obrotach wydech, w okolicach kolektora zrobił się czerwony co pomimo możliwości odpalenia od niego papierosa, mocno ostudziło mój zapał... Koniec końców auto stoi na podjeździe a ja szukam ratunku. Napisałem już do Unitronica, który ma chyba największe doświadczenie w tych silnikach. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, albo może mi powiedzieć czy np. strojenie na które zawiózł bym auto w takim stanie jest możliwe(może to jednak da się wszytko ze sobą zgrać ale potrzebna jest większa ingerencja w ecu(bądź jego zmiana na ten z AUB, zmianę dawki paliwa itd...), to czekam na odpowiedzi!

Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 04 marca 2012, 19:40

tomkierz, szkoda, że nie udało się. Mam nadzieję, że Ci się uda.
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143

mariomario
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 267
Rejestracja: 30 października 2011, 20:00
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mariomario » 01 kwietnia 2012, 18:48

Panowie a da radę zrobić coś w benzynce 1.2 12V 64 KM ?????


Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 01 kwietnia 2012, 19:04

mariomario pisze:Panowie a da radę zrobić coś w benzynce 1.2 12V 64 KM ?????


Pewnie to, co można w każdej benzynie, czyli modyfikacje dolotu i układu spalania (chyba wchodzi to w zakres zmian GT, np. tu oferta pewnej firmy ).

Nie jestem specjalistą, więc poczekaj na opinie osób bardziej znających temat.
Ostatnio zmieniony 01 kwietnia 2012, 19:11 przez rufus, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 02 kwietnia 2012, 19:54

zawsze coś się da zrobić ;) Tylko jaki sens pakować kasę jak nie odczujesz efektu w żaden sposób. Najlepiej przyzwyczaić się do tego co jest i inwestować w wygląd, nagłośnienie itp ;)
Wszystko zależy co miałeś na myśli mówiąc "coś zmienić". Możesz zmienić dźwięk silnika, wydechu :)

Awatar użytkownika
djcargo
-#user
-#user
Posty: 43
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:48
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: djcargo » 30 maja 2012, 20:16

Nie neguję sensu tuningu - w naturze człowieka jest poprawiać to co się ma - i to jest dobre :]

Tylko zastanawiam się czy jest sens tuningu słabszych silników. Czy poniesione nakłady (głównie finansowe) nie przerastają ewentualnych zysków?

Czy nie lepiej tak jak pisze dr O. cieszyć się z tego co się ma, a po prostu przy zmianie samochodu pomyśleć o mocniejszej bryce?
Ja jestem właśnie na etapie zamawiania Fabii i miałem dylemat czy wybrać 1.2 TSI 85 czy 105 KM (a może 1.4 85 KM).
Po dłuższym namyśle wybrałem wersję 105 KM - by nie mieć po jakimś czasie ciągnot do poprawiania fabryki :] (105 oczywiście też można próbować tuningować - nie mówię, że nie ;)
Pozdrawiam, Łukasz

Awatar użytkownika
RadekLwo
-#user
-#user
Posty: 7
Rejestracja: 09 listopada 2013, 07:37
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Postautor: RadekLwo » 17 lutego 2016, 19:30

mój dzisiejszy pomiar po zmianach. mam silnik BKY, a przekładałem graty od BBZ.

(nie zmieniałem żadnych wałków, są fabryczne BKY) - TondaB jest w błędzie co do wałków.

zmienione:
-kolektor wydechowy AFK, owinięty bandażem
-portki z polo 6n2 1.4 16v 101KM
-pusty katalizator (chyba w całości, nie otwierałem go, sam się wypruł)
-kolektor dolotowy BBZ
-przepustnica BBZ
-wtryski BBZ
-puszka filtra z civica 1.6 16v 106KM
-sterownik silnika, licznik, stacyjka BBZ (zestaw startowy)

tłumiki zostały fabryczne.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Postautor: dr O. » 18 lutego 2016, 09:16

Najważniejsze że właściciel zadowolony ;) jakie plany dalej? Czemu nie swap?

Awatar użytkownika
RadekLwo
-#user
-#user
Posty: 7
Rejestracja: 09 listopada 2013, 07:37
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Postautor: RadekLwo » 18 lutego 2016, 09:58

Odpowiedz jest prosta. Nie mam kasy na swap. Na te graty wydalem kolo 1050zl, montowalem sam, a kumpel z wimaru ogarnial vcdsa.
A nawet jakbym mial kase to wlozylbym 1.4 tsi z rs2, a nie 1.8t

Dalsze plany to zalozenie dolotu jak nalezy z jak najlepszym doprowadzeniem zimnego powietrza (teraz jest prowizorka), zmienic tlumiki (nie przelotowe) i moze wywale calkiem katalizator.

Ps. Ale jak mialbym naprawde kase to zalozylbym do tego silnika kompresor + ecumaster i wystroil.
Obrazek



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości