Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Dundas
-#user
-#user
Posty: 15
Rejestracja: 16 lipca 2007, 18:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dundas » 16 września 2008, 18:27

Adaś a dasz jakas stronke albo cos jakie osiagi ma twoja fabka bo mocy to malo chyba nie masz, ale chodzi mi o przspieszenie.

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 16 września 2008, 20:15

najlepiej jakiś filmik :D

Awatar użytkownika
tomkierz
-#user
-#user
Posty: 51
Rejestracja: 04 marca 2011, 22:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: inny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: tomkierz » 17 czerwca 2011, 01:34

Tak jak pewnie w większości przypadków plany o 1.8T odeszły w zapomnienie... Po pierwsze koszta - nie mam garażu a chętnie sam bym przy tym podłubał zamiast płacić mechanikom ciężkie pieniądze. Po drugie czas jaki autko musiałoby przestać w warsztacie. Średnio moge sobie pozwolić na brak auta przez pare tygodni. Gdybym miał jeszcze własny garaż z kanałem to może bym powoli kupował graty i się w to bawił, ale przy swapie może wyjść tyle nieoczekiwanych rzeczy, że myślę, że w pewnym momencie mogłoby mnie to przerosnąć. Teraz są ambitne plany wyciśnięcia czegoś z obecnego silnika. Zamówiłem już pare gratów z 1.4 101KM + jakiś dobry dolot + wydech + program i licze na jakieś 100-110KM. Na razie wystarczy, później będę polował na ostrzejsze wałki i coś jeszcze pogrzebie żeby wyszło jakieś 120-130KM i myślę, że w takim aucie będzie to dobrze śmigać.

Dodatkowo za pare dni przyjdą do mnie sprężynki H&R, tuleje od Cupry już kupione, do tego dojdą jeszcze Koni STR.T, ale amorki zamówie dopiero jak już będzie te 100+KM...

Z ostatnich ciekawostek, to zepsuł mi się podnośnik szyby kierowcy. Chciałem to zrobić sam i oczywiście musiałem wpaść na pewną przeszkodę... Szczyt idiotyzmu projektantów VAG, czyli NITY mocujące tą blachę na której trzyma się cały podnośnik... Oczywiście nity nie posiadają średnicy, która pozwoliłaby mi zamocować blachę za pomocą zwykłej nitownicy jaką posiadam i jaką można kupić w każdym normalnym sklepie. Trzeba było użyć nitów o większej średnicy, żeby nie poszło mi za łatwo. Stwierdziłem, że za taką głupote jaką zrobili, za nic w świecie nie pojade zrobić tego w ASO. Na szczęście udało mi się znaleźć jakąś chińską nitownice za 50zł i w poniedziałek będę ją miał u siebie i dokończę prace....

Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 17 czerwca 2011, 07:20

tomkierz pisze:eraz są ambitne plany wyciśnięcia czegoś z obecnego silnika. Zamówiłem już pare gratów z 1.4 101KM


Widzę, że mamy te same silniki i tego samego nam brakuje - zapasu mocy ;) Możesz powiedzieć co konkretnie zamówiłeś z części od 1,4 16V 101 KM? Ile to kosztowało? Czy znasz przybliżony koszt przeróbki z 75 na 101?
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143


Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 17 czerwca 2011, 08:56

tomkierz, w takim razie rowniez bede sledzil Twoje poczynania z modyifkacja 1.4 75KM :)
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:

<<<>Fabka by Wojtas<>>>

Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006
Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010
I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010

Awatar użytkownika
tomkierz
-#user
-#user
Posty: 51
Rejestracja: 04 marca 2011, 22:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: inny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: tomkierz » 17 czerwca 2011, 09:06

Na razie zamówiłem listwe z wtryskami, kolektor ssący i przepustnice. Do tego będzie robiony jakiś porządny dolot, luźniejszy wydech, no i na koniec strojenie. Idę śladami użytkownika "Tofik" z VW Polo, na pewno znajdziecie temat o jego aucie. Ma ten sam silnik i jak narazie prawie 110KM. Do tego można założyć ostrzejsze wałki Schricka i przesunąć odcinke, ale to już wydatek przynajmniej 2.5K zł za nowe wałki... Silnik mam zdrowy, przebieg mały, więc licze przynajmniej na 105KM w pierwszym setupie bez wałków. Jak zobacze, że zaczyna już to w miare jeździć to przyjdzie i czas na wałki i 120-130KM.

Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 17 czerwca 2011, 10:03

Porozmawiajmy o kosztach takiej modyfikacji.

A z ciekawości zapytam.. rozważałeś uturbienie swojego silnika? Czy ma to sens i ewentualnie jaki przybliżony koszt?

[ Dodano: 17-06-2011, 10:53 ]
tomkierz pisze:Na razie zamówiłem listwe z wtryskami, kolektor ssący i przepustnice.


Szybki rzut oka na aukcje i koszta używanych części z silnika AUB, które wyglądają następująco:

kolektor ssący_____ ~150 PLN + ewentualny transport
przepustnica_______ ~200 PLN + jw.
listwa wtryskowa___ ~200 PLN + jw.
sterownik silnika___ ~150 PLN + jw.

Jeśli wystaczy przeszczepić te części, to koszt części poniżej 1 kkm PLNów
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143

Awatar użytkownika
rufus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 25 listopada 2008, 09:47
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rufus » 17 czerwca 2011, 14:02

tomkierz pisze:Uturbienie to lekką ręką przynajmniej 2 razy tyle.


Jeśli dołożenie turbiny miało by kosztować 10 k zł to faktycznie raczej nie opłaca się.

[ Dodano: 17-06-2011, 14:05 ]
tomkierz pisze:Za te trzy rzeczy zapłaciłem 520zł. Kompa nie trzeba zmieniać, ten chłopak od polo stroił auto w unitronicu w Wawie i powiedział, że nie było problemu.


Jeśli chciałbym osiągnąć tylko 101 km, czy wystarczy powymieniać te części, którymi różni się silnik BKY od AUB?
Skoda Fabia 1 1.4 16V
Skoda Octavia 2 1.9 TDI
teraz BMW e39 530d http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=13143

Awatar użytkownika
tomkierz
-#user
-#user
Posty: 51
Rejestracja: 04 marca 2011, 22:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: inny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: tomkierz » 17 czerwca 2011, 19:51

Nie mam pojęcia czy wystarczy pozmieniać graty ale obawiam się, że nie. W temacie na innym forum czytałem też o przekładaniu komputera z innych silników, 1.4 101KM albo np. od 1.6L, ale szczerze mówiąc nie znam się na elektronice sterującej silnikiem i nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Ja jedynie zajme się częścią mechaniczną a ogarnięciem elektroniki zajmie się warsztat, w którym będzie strojenie. Ale patrząc na to, że wystarczy odłączyć swoją przepustnice i już jest prawdopodobieństwo wyskakiwania błędów czy falowania obrotów to pewnie nie jest to takie proste. Same części pasują bez problemu ale właśnie elektronika jest tu większym problemem.

Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 18 czerwca 2011, 11:14

tomkierz, przesnioslem posty do tematu odnosnie porawienia osiagow w silniku 1.4 16V 75KM ... zeby nie robic OT w Twoim temacie

popatrzcie na wczesniejsze posty .. w jednym jest link do firmy co sie tym zajmuje
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:



<<<>Fabka by Wojtas<>>>



Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006

Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010

I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości