Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuning silnika 1.9TDI 101KM (F1) - 105KM (F2) pyt

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
msmelc
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: 21 marca 2011, 21:13
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: msmelc » 24 stycznia 2012, 16:57

Witam czy robił ktoś FMIC w silniku ATD? Jaki IC polecacie? I jaka średnica kwasówki?
Obrazek

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 24 stycznia 2012, 19:35

taki sam jak do innych 1,9 TDI np ASZ montowany w RS-kach. Tu temacik http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t ... ight=fabia

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 30 września 2012, 15:03

Panowie, takie pytanie bo nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Na ile NM policzone jest sprzęgło w ATD? Bo planuję podnieść chipem moment (moc mało mnie interesuje) i zastanawiam się czy będę musiał do tego wymieniać sprzęgło, bo jeśli tak to mija się to z celem (za duży koszt).
Obrazek

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 30 września 2012, 15:24

sama skrzynka MQ250 ma odporność obliczeniową dla 250Nm. ( 240-245 wg instrukcji)
więc sprzęgło będzie podobnie wydajne.
u mnie 312 Nm dawało rade.
jak chcesz coś wymienić, to od razu cała skrzynie z półosiami z RS-ki. wtedy jest :ok:
Ostatnio zmieniony 30 września 2012, 15:44 przez kapi, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 30 września 2012, 15:32

kapi pisze:sama skrzynka MQ250 ma odporność obliczeniową dla 250Nm. ( 240-245 wg instrukcji)
więc sprzęgło będzie podobnie wydajne.
u mnie 312 Nm dawało rade.
jak chcesz coś wymienić, to od arzu cała skrzynie z półosiami z RS-ki. wtedy jest :ok:


A okradniesz ze mną bank? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 30 września 2012, 15:47

sam "chips" to krótkotrwałe rozwiązanie - pisze to na podstawie swoich doświadczeń.
po chipsie i autko ładnie się zbiera, banan nie schodzi z twarzy. jak już wielokrotnie pisałem - ukąłd przeniesienia napędu nie ma takiej rezerwy jak silnik i prędzej czy później coś sie wysypie. a zamienniki polecą jeszcze szybciej niż części oryginalne.
ale doświadczenie to jest coś, co jest potrzebne gdy się go nie ma ;)

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 30 września 2012, 15:56

kapi pisze:sam "chips" to krótkotrwałe rozwiązanie - pisze to na podstawie swoich doświadczeń.
po chipsie i autko ładnie się zbiera, banan nie schodzi z twarzy. jak już wielokrotnie pisałem - ukąłd przeniesienia napędu nie ma takiej rezerwy jak silnik i prędzej czy później coś sie wysypie. a zamienniki polecą jeszcze szybciej niż części oryginalne.
ale doświadczenie to jest coś, co jest potrzebne gdy się go nie ma ;)


Czyli skrzynia się rozleci szybciej czy cały przód? :)

Chcę podnieść trochę moc samochodu, bo jest to genialne auto (chociaż mało pakowne i nie ma klimy) i mimo odpadającej szpachli (poprzedni właściciel nie żałował) kocham ten samochód i chcę nim jeździć, troszkę je polepszając :)

Do tego ku***sko ekonomiczne!!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 30 września 2012, 16:05

każdy przyrost mocy i momentu przyspiesza zużywanie się poszczególnych części. Wszystko tylko zależy jak szybko zaczną się sypać, bo nie ma niezniszczalnych rzeczy. Przy seryjnej mocy też ulegną zniszczeniu tylko trochę później niż po podniesieniu Nm i KM. Dużo też zależy od użytkownika jak będzie jeździł i jak dbał :zdrowko:

Awatar użytkownika
wiesuaf
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 143
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 19:39
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiesuaf » 30 września 2012, 16:10

dr O. pisze:każdy przyrost mocy i momentu przyspiesza zużywanie się poszczególnych części. Wszystko tylko zależy jak szybko zaczną się sypać, bo nie ma niezniszczalnych rzeczy. Przy seryjnej mocy też ulegną zniszczeniu tylko trochę później niż po podniesieniu Nm i KM. Dużo też zależy od użytkownika jak będzie jeździł i jak dbał :zdrowko:


Sądząc po moim spalaniu, widocznym w stopce jeżdżę dosyć ekonomicznie. Po prostu zdarzają mi się dni, gdzie jadę katowicką lewym pasem wyprzedzając wszystko - bo tak. Drugi dzień jadę znowu tą samą trasą 95km/h. Czemu? Bo tak!

Ogólnie nie pałuję od świateł do świateł, więc chyba wielkiej różnicy nie będzie :P O ile będzie to różnica rzędu - tulejki wahacza wytrzymają 10kkm mniej, to nie ma się co zastanawiać (tuleje drogie nie są, a wprawy w wymianie już nabyłem :)).
Obrazek

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 30 września 2012, 16:14

ja bym zaczął mimo wszystko od zrobienia FMIC, bo seryjny IC to kaszana niestety.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości