Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuning silnika 1.9TDI 101KM (F1) - 105KM (F2) pyt

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
xrolex23
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 01 marca 2011, 17:53
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: xrolex23 » 29 września 2011, 18:10

200 to i moja teraz pojedzie, ale nie chodzi mi o katowanie samochodu i kręcenie V-maxu, tylko o dobry moment i solidne przyśpieszenie:)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa...
Pozdro:)

Jakub:

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2781
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 29 września 2011, 18:25

denver pisze:Nie zmieniłem nawet płynu hamulcowego na lepszy.

wg mnie to jest podstawa, bo inaczej woda z niego sie zrobi ... a hamulce - cóż, woda też jest ściśliwa :D ale do układu hamulcowego sie nie nadaje.
polecam przynajmniej RBF600

no i jak słusznie zauważyłeś - opony - index prędkości przynajmniej 210km/h jak lubisz szybko się przemieszczać oczywiście na "autobahn-ach" ;)

fabrycznie ze 105 ma 108 ? ubogo coś.... ja dostałem chyba 11 KM w gratisie.
nie wiem czy w 105 jest dwumasa - radze uważać ...

co do wykresu najlepiej jak masz plik w formacie JPG
wchodzisz na strone imageshack.us - tam dodajesz zdjęcie i wybierasz opcję "do not resize" , obrazek wczytujesz, potem zaznaczasz i kopiujesz link z pola Forum Thumbnail i wklejasz do swojej wiadomości na forum.

powodzenia.

denver
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 29 września 2011, 14:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: denver » 29 września 2011, 21:24

Raczej nie pomykam codziennie z taką prędkością - więc opony do 190 km/h mi wystarczają.

Płyn standardowy mi wystarcza póki co - zmienię jak przyjdzie pora wymiany - o to dbam.

Co do parametrów - oj dziwią się, niektórzy. Szczególnie Ci w pseudosportowych rzęchach - chociaż i lepsze wózki się bierze - dzisiaj megankę na przykład :)

Nie jest to porsze, ale pozwala na dynamikę jazdy, spokojne wyprzedzanie w trasie, wjeżdżanie w luki, start ma dobry, ale to jednak 2,3 rządzi - tu ma największego kopa.

co do 105 na 108 - chodziło mi o serię kolegi (105 KM) i moją (108 KM). Seryjnie jest 101 KM

Z wykresem pokombinuję w wolnej chwili.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2781
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 30 września 2011, 13:09

denver pisze:Co do parametrów - oj dziwią się, niektórzy. Szczególnie Ci w pseudosportowych rzęchach - chociaż i lepsze wózki się bierze - dzisiaj megankę na przykład

na standardowym płynie hamulcowym :kijemgo:
denver pisze:Nie jest to porsze, ale pozwala na dynamikę jazdy, spokojne wyprzedzanie w trasie, wjeżdżanie w luki, start ma dobry, ale to jednak 2,3 rządzi - tu ma największego kopa.

za takie coś to :zabawa: :obity: :mad: - i jak ma być bezpiecznie na drodze ?
moc nie służy do tego, ale do tego by było bezpiecznie - szybko uciekać, nie tarasować drogi itp. ale jak ktoś mi przed maske sie wciska to co .... kijem go :!: za takie coś... potem jeszcze mrugnie awaryjnymi i myśli że po sprawie :mur:

po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!:


Awatar użytkownika
xrolex23
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 01 marca 2011, 17:53
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: xrolex23 » 30 września 2011, 14:58

kapi pisze:po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!:


Co masz na myśli?
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa...

Pozdro:)



Jakub:

denver
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 29 września 2011, 14:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: denver » 30 września 2011, 16:45

@kapi - nie myl wjeżdżania w luki z zajeżdżaniem drogi. Ale jak się ktoś telepie 40 km/h a Ty czekasz na podporządkowanej na jakiekolwiek miejsce żeby skręcić/ przejechać czy inaczej włączyć się do ruchu, to jak to inaczej nazwiesz?

Nie robię nikomu co mnie nie miłe - a już nie raz do cwaniaków wysiadałem, co Ci się wpieprzą przed maskę i jeszcze hamują - bo są tacy cooooll.

Bez zarzutów i domniemań proszę.

I dołączam się do pytania - co masz na myśli, jeśli chodzi o dbanie po chipie?

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2781
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 01 października 2011, 10:58

xrolex23 pisze:
kapi pisze:po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!:


Co masz na myśli?

miałem na myśli częstsze kontrole poziomu oleju, sprawdzanie coolera czy turbo nie puszcza itp.
jako że byłem/jestem wyczulony na każdy pisk spod maski a samochód miał być niezawodny utrzymywany był ( Fabia) w najwyższej gotowości i praktycznie w kazdej chwili mogłem gnać w trase ( ~1000km... po polsce raczej mało jeździłem)
z kolei utrzymywanie silnika w długotrwałej pracy na wysokich obrotach powodowało że odma musioała być drożna cały czas, żeby nic sie nie pociło itp.
- takie moje "skrzywienie" :)
a i tak na koniec mojej przygody z Fabią zaczeła płatać figle z układem napędowym - przeguby, półosie... :/


Bez zarzutów i domniemań proszę

nic nie zarzucam itp...

jablonix
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 238
Rejestracja: 07 września 2011, 22:45
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.9 TDI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: jablonix » 01 października 2011, 20:42

miałem w pugu 206 HDi coś tam niby dało ale rewelacji nie było znalazła się turbo dziura

denver
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 29 września 2011, 14:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: denver » 01 października 2011, 20:42

Turbo się pociło wcześniej - zostało uszczelnione.

Nic nie piszczy - robię w tygodniu 500km, raczej zwróciłbym uwagę.
Ponadto kupiłem dość młody wóz z niecałymi 100k przebiegu.

Chłodzę turbinę, nie szaleję na zimnym silniku, nie jeżdżę jak stary dziad - czyli czasem daję turbinie się pokręcić.

ja uważam że dbam o silnik. Olej sprawdzam regularnie, ale zawsze tak robiłem.

jablonix
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 238
Rejestracja: 07 września 2011, 22:45
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.9 TDI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Chip pytanie

Postautor: jablonix » 01 października 2011, 20:44

Witam posiadam silnik 1.9 TDi rok 2007 przebieg 100000 zastanawiam się nad chipem i tutaj moje pytani trochę się naczytałem i mam pewne obawy:

czy silnik nie padnie?

turbina ile wytrzyma ?

sprzęgło?

gdzieś pisali o kole pasowym czy cos takiego i że półosie siadaja



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości