Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Tuning silnika 1.9TDI 101KM (F1) - 105KM (F2) pyt

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
sontario
Status: Offline

Chiptuning dla 1,9 TDI ATD we Fabii

Postautor: sontario » 08 maja 2006, 16:50

Chciałbym otworzyć wątek dla użytkowników Fabii ATD lub innych aut z tym silnikiem, którzy podkręcili lub zamierzają podkręcić swoje motory. Ja planuję w niedługim czasie to uczynić i chciałbym zasięgnąć rady jaka granica PS i Nm jest bezpieczna dla silnika, jakie są subiektywne odczucia podczas jazdy mocniejszym autkiem i w ogóle dowiedzieć się czego przestrzegać, aby silnik służył jak najdłużej. Czy spalanie się zmniejszyło? Jakie macie teraz parametry pracy i osiągów silnika? Gdzie najlepiej dokonać (Łódź i okolice) takiej modyfikacji? Dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.

Awatar użytkownika
Łukasz
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 550
Rejestracja: 02 maja 2004, 23:02
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz » 08 maja 2006, 17:07

Ja nie mam takiego silnika ale z tego co czytam na necie to...
Spalenie może Ci sie zmniejszyć, ale niekoniecznie najprawdopodobniej troche wzrośnie,
Nie pałować na zimnym silniku, a po ostrej jeździe wyścigi, długie trasy odczekac z minutkę na jałowym biegu i dopiero wyłaczyć silnik.
Jeździłem z kolegą autkiem po chipe ale z 1.8T 150 koni -> 203 koni, odczucia są takie że samochody jeżdżą dla ciebie za wolno :hyhy: , podejżewam że jak wsadzisz chipa to również poczujesz że to inny samochód.
Co do firm produkujących chipy to chłopaki z OCP (Octavia Club Polska) bardzo chwalą Masters Tuning -> http://www.tdi-tuning.pl/, napisz go nich zagadaj, popytaj, każdy samochód jest inny więc wszystko co jest nazwane uniwersalne chipy omijaj szerokim łukiem.

Pozdrawiam. :)
For Fun : 200+

kros
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 486
Rejestracja: 26 grudnia 2005, 00:09
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kros » 08 maja 2006, 18:21

Łukasz pisze:Nie pałować na zimnym silniku, a po ostrej jeździe wyścigi, długie trasy odczekac z minutkę na jałowym biegu i dopiero wyłaczyć silnik.

To dotyczy nie tylko silników z viruskiem, ale wszystkich z turbo.
Z resztą nawet wolnossące warto traktować tą metodą.

sontario
Status: Offline

Postautor: sontario » 08 maja 2006, 18:39

kros pisze:
Łukasz pisze:Nie pałować na zimnym silniku, a po ostrej jeździe wyścigi, długie trasy odczekac z minutkę na jałowym biegu i dopiero wyłaczyć silnik.

To dotyczy nie tylko silników z viruskiem, ale wszystkich z turbo.
Z resztą nawet wolnossące warto traktować tą metodą.


Jasne że tak! Ja nigdy nie wyłączam silnika od razu. Zawsze sobie chwilę na jałowym pochodzi żeby ostygł trochę. Dbam bardzo o to. No zobaczymy. Pisałem już kiedyś do Mastersa i udzielał mi rad. Z 1,8 T sporo można wycisnąć. Ja nie zamierzam więcej niż do 130 PS swojego wykręcać. A 300 Nm też mi wystarczy. Jak podkręcę - na pewno podzielę się wiedzą.


Awatar użytkownika
Łukasz
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 550
Rejestracja: 02 maja 2004, 23:02
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz » 08 maja 2006, 18:55

Masters to dobra firma, widzialem corse z V6, ale to już nie samochód... 1.8T w fabii spoko, ale kiedyś to trzeba będzie sprzedać a z tym jest problem, też myślałem nad swap'em ale zrezygnowałem...czekam jeszcze z pół roku i może będzie stała Octavia I RS.

Za rozsądną cene chip na te 130 koni i 300 Nm i banan nie powinien schodzić z twoich ust :P
For Fun : 200+

sontario
Status: Offline

Postautor: sontario » 08 maja 2006, 19:05

Łukasz pisze:Masters to dobra firma, widzialem corse z V6, ale to już nie samochód... 1.8T w fabii spoko, ale kiedyś to trzeba będzie sprzedać a z tym jest problem, też myślałem nad swap'em ale zrezygnowałem...czekam jeszcze z pół roku i może będzie stała Octavia I RS.

Za rozsądną cene chip na te 130 koni i 300 Nm i banan nie powinien schodzić z twoich ust :P


Mówią, że 140 PS dla ATD da się wykręcić delikatnym programem... Swoją drogą ponoć te silniki aż się proszą o wirusa i są bardzo na to podatne, ale aż 40% to nie za dużo? Czy sprzęgło, skrzynia, półośki, itp. wytrzymają taką siłę przeniesienia napędu na koła?? Co innego ASZ w RS, tam wszystko jest mocniejsze i solidniejsze. No nie wiem....

Awatar użytkownika
Łukasz
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 550
Rejestracja: 02 maja 2004, 23:02
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz » 08 maja 2006, 19:33

Właśnie to jest fajne że Turbawki mozna tak podkręcać, skoro mówią że spoko można ATD podkręcic na 140 koni, to ja nie mam podstaw żeby temu nie wierzyć, Dudi urzytkownik forum wsadził do 1.4 MPI 60 konnej turbine, jak mówi ma ok 100 koni, i nic mu sie jeszcze nie stało skrzynia, półosie seria, z tego co mówił, także ... Najwiękrzy problem to znaleśc dobrą firme, w necie polecają Mastersa właśnie, unitronic'a... wejdź na forum street racingu tam jest kopalnia wiedzy...

Powodzenia i nie bój sie pytac, twój silnik twoja kasa, masz prawo i powinieneś sie pytac...

Ps.jak by co zapraszam na gg :)
For Fun : 200+

DJ GRZES
Status: Offline

Postautor: DJ GRZES » 08 maja 2006, 19:58

Te silniki sa bardzo malo awaryjne dlatego bo sa malo wysilone. Zauwazcie ze stary Mercedes "beczka" z 2L pojemnosci miał 60 KM wiec te 100 KM w 30 lat nowszym TDI to wcale nie jest duzo - i dobrze - tez przejedzie 500 tys. tak jak ta beczka, a w malej Fabi i tak ma kopa :) Ale jak ktos potrzebuje wiecej .... to czemu nie. Ale podobno skrzynia biegow przenosi max do 250 Nm.

Awatar użytkownika
Łukasz
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 550
Rejestracja: 02 maja 2004, 23:02
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz » 08 maja 2006, 20:14

Tylko 60 koni ?? wydaje mi sie że miał ciut więcej, ale mniejsza o to... te jednostki były niewyżyłowane dlatego z palcem w dupie mój stary i mój brat na tym merolu przejechali 700 tys km i tam nic sie nie popsuło, mój ojciec ma teraz C z 97 i ma 400 tys i poraz 2 wymienił pompe wody i miał jakieś problemy z głowicą.

Teraz nie psuje sie silnik jako silnik, tylko osprzęt. Jak na dzisiejsze czasy faktycznie 100 koni w dieslu nie jest zbyt dużo Leon 1.9 TDI miał ich 150, Toyota D4D ma ich chyba 170,i te samochody też jeżdżą, ktoś je robi, ktoś kupuje.

Mysle ze sontario nie pozostaje Ci nic innego jak szukac firmy ;)
For Fun : 200+

DJ GRZES
Status: Offline

Postautor: DJ GRZES » 09 maja 2006, 18:12

... no z palcem w du .. to nie wiem - biegow by nie mogl zmieniac, chyba ze automat :P

A co do tych silnikow TDI, mowa o tych pierwszych, odchodza powoli do histori, coraz czesciej widac ich wady glosna praca, turbodziora, brak mocy ponizej max momentu obrotowego itd, dla porownania nowy 2.0 TDI 140 KM ma juz 16V i "dól" ma znacznie lepszy, ciagnie caly czas rowno, jest cichszy itd



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości