Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Hamulce

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 01 września 2009, 19:12

rrrado, czy już podjąłeś decyzje jakie rozwiązanie zagości u Ciebie ?

Awatar użytkownika
cosmos
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 40
Rejestracja: 19 listopada 2007, 10:23
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: cosmos » 15 października 2009, 14:23

chyba skoda zauważyła hamulcową kichę w F1 - w F2 TDI fabrycznie jest już zestaw z F1 RS (tylko zaciski nie są malowane). i powiem wam, że nie odczuwam specjalnej potrzeby upgrade'u tarcz na wiercone czy nacinane. podstawa to dobry, wymieniany regularnie płyn (np. motul rbf600) i nawet ori klocki.
w ostatnią niedzielę poszalałem trochę po torze w poznaniu i po kilkudziesięciu konkretnych hamowaniach i kilkunastu minutach torowej jazdy felg nie szło nawet dotknąć, ale skuteczność hebli absolutnie nie zmalała.
rrrado, polecam zatem przesiadkę z przodu na 288, dobre klocki + płyn. grzebanie tyłu niewiele ci da w porównaniu do poniesionych kosztów przejścia na tarcze.
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by SCP/MR Motors :D

Awatar użytkownika
ZSRR
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 27 października 2007, 19:31
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: ZSRR » 19 października 2009, 12:13

cosmos pisze:chyba skoda zauważyła hamulcową kichę w F1 - w F2 TDI fabrycznie jest już zestaw z F1 RS (tylko zaciski nie są malowane). i powiem wam, że nie odczuwam specjalnej potrzeby upgrade'u tarcz na wiercone czy nacinane. podstawa to dobry, wymieniany regularnie płyn (np. motul rbf600) i nawet ori klocki.
w ostatnią niedzielę poszalałem trochę po torze w poznaniu i po kilkudziesięciu konkretnych hamowaniach i kilkunastu minutach torowej jazdy felg nie szło nawet dotknąć, ale skuteczność hebli absolutnie nie zmalała.
rrrado, polecam zatem przesiadkę z przodu na 288, dobre klocki + płyn. grzebanie tyłu niewiele ci da w porównaniu do poniesionych kosztów przejścia na tarcze.


Absolutnie zgadzam się z kolegą cosmos że hamulce w F2 TDI są naprawde niezłe. Dałem się przejchać moją skodziną wujasowi i sam stwierdził że haki to mam zaje... :]
Tyle tylko że ja w przeciweństwie do cosmosa mam seryjny płyn - to mi wystarcza bo aż tak ekstremalnie nie korzystam z hebli.
Pozdro!

Awatar użytkownika
nikon
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 177
Rejestracja: 26 października 2008, 22:45
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nikon » 31 października 2009, 18:04

Ferrodo ma też swój sportowy płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia, nie jest drogi chyba ok. 60zł za za rok będę zmieniał bo narazie autko ma 1 rok od nowości więc nie ruszam tego co jest jeszcze ok :)
Obrazek

Obrazek


maroko2007
-#user
-#user
Posty: 18
Rejestracja: 16 listopada 2009, 20:42
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: maroko2007 » 05 stycznia 2010, 21:07

Witam a jak z heblami do mojej fabki mam sdi 2004 i nie da sie ukryc ze sa troche slabe :dobani: podejda te z vrs czy trzeba zmieniac piaste?

Awatar użytkownika
mss
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 215
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 15:27
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mss » 06 stycznia 2010, 11:12

podejda. do mojej podeszly plug&play to i do SDI podejda :P tylko czy warto ? bo koszt takiego zestawu bedzie na pewno wiekszy niz dobra tarcza + dobry klocek.
Obrazek
Obrazek
Fabia 20VT :)

mally
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 30 czerwca 2009, 17:20
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mally » 12 stycznia 2010, 21:46

-Wieksze tarcze( gładkie)
-klocek Ferodo DS ( grrenstaffy hamuja jak seria )
-tarcze na tył!!
-płyn hamulcowy np Motul RBF 600 LUB 660
Kupie Skode Fabie RS.........

Łukasz1111
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 16 listopada 2009, 22:19
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz1111 » 22 lutego 2010, 16:11

Czyli zmiana tarcz i klocków (na takie jak były montowane seryjnie 258mm, chodzi mi o rozmiar) na nacinane albo nawiercane nie ma sensu??
Jeśli już to wymieniać na większy rozmiar?? Przykładowo takie jak od RS ??
Jeśli ktoś się orientuje niech napisze ile taka impreza może kosztować jakie części i najlepiej gdzie kupować??
Pozdrawiam

barszczu112
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 04 października 2009, 15:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Wymiana tarcz hamulcowych 256 mm na 288 lub wieksze??

Postautor: barszczu112 » 02 marca 2010, 20:53

Witam wszystkich Użytkowników Skody Fabii. Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, tak więc nie wiem czy zrobiłem to we własciwym miejscu. Jestem posiadaczem Fabii 1.9 Tdi i zbliza mi sie powoli wymiana tarcz hamulcowych wraz z klockami - przód i tył. Zastanawiałem się nad zamontowaniem z przodu większych tarcz ( np. 288mm) w celu poprawy skuteczności hamowania - niestety standardowe hamulce pozwalają na jedno "mocne" hamowanie... Chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje w standardowym ukladzie hamulcowym musiałbym wprowadzić, aby zamontować tarcze o większej średnicy i czy wogóle taka inwestycja jest opłacalna?? Przeglądałem już kilka różnych for poświęconym układom hamulcowym, niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Forum FCP wydaje mi się najbardziej kompetentnym forum dotyczącym Fabii, na którym uzyskam precyzyjna odpowiedź. Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie, dziękuje i pozdrawiam z góry wszystkich forumowiczów.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2010, 19:26 przez barszczu112, łącznie zmieniany 1 raz.
Fabia I 1.9 TDI Elegance

Awatar użytkownika
bogo78
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwietnia 2009, 23:20
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bogo78 » 03 marca 2010, 20:44

Na początek - nie jestem specem. Trochę na ten temat już piszą chłopaki na forum, trzeba poczytać kilka postów wcześniej.
Z doświadczenia powiem tak - nie opłaca się, chyba że planujesz zwiększyć moc silnika, to wtedy byłoby to bardzo rozsądne, żeby zacząć od hamulców (niezwykle rzadkie zjawisko).
Jeśli masz zamiar jeździć serią, wymień płyn na sportowy, np motul, odczujesz różnicę.
Ja swój fabryczny płyn zagotowałem po 15kkm, po zagotowaniu płyn nadaje się praktycznie do wymiany. Tego płynu, pomimo wielu prób nie udało mi się ugotować.
Hamuje jak żyleta, na ori klockach i tarczach. A jeżeli chcesz coś zmienić, to ewentualnie zainwestuj w "lepsze" klocki i tarcze, ale wszystko zależy od tego jak jeździsz, co zamierzasz robić z autem, no i ile masz kaski.
Pozdrawiam.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości