[F1 i F2] Hamulce

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
rrrado
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 20 sierpnia 2009, 14:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rrrado » 22 sierpnia 2009, 00:00

Dzięki za odpowiedź. W sumie zdecydowałem się już prawie na klocki GreenStuff i nacinane tarcze z nawierceniami EBC - jak się oczywiście uda w InterCarsie ze zniżką załatwić, bo trochę kosztuje :-) Zastanawiałem się nad wymianą tej belki z tarczami na tyle, ale wyczytałem, że tył to tylko jakieś maksymalnie 10% hamowania, głównie służy do stabilizacji auta podczas hamowania. Dam znać czy coś pomoże wymiana tarcz, płynu i klocków.

Awatar użytkownika
mss
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 215
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 15:27
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mss » 22 sierpnia 2009, 16:53

plyn gotujesz a nie heble !
ja moge u siebie 150-0 strzelic 2 razy i nie odczuwam zadnej roznicy
Obrazek
Obrazek
Fabia 20VT :)

Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 22 sierpnia 2009, 22:08

rrrado, Ja w Octavii mialem GreenStuffy klocki i tarcze nacinano nawiercane. Do tego Plyn EBC i hamowanie bylo jak zloto. Musisz liczyc sie, ze ten zestaw wystarczy Ci na okolo 30-35 tys km, a do tego halasuje !! slychac takie buczenie przy hamowaniu. Wejdz na forum OCP tam kolega Nexus handluje EBC i mozesz u niego kupic. :)

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2834
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 23 sierpnia 2009, 14:00

Dig Dug pisze:
Ja w Octavii mialem GreenStuffy klocki i tarcze nacinano nawiercane. Do tego Plyn EBC i hamowanie bylo jak zloto. Musisz liczyc sie, ze ten zestaw wystarczy Ci na okolo 30-35 tys km, a do tego halasuje !! slychac takie buczenie przy hamowaniu.


wlaśnie - jak brałem zestaw do siebie to sprzedawca to zaznaczył - że te ultimax-y wcale się tak nie zachowują, mam już 35kkm zrobione na tym zestawie i klocki są wciąż w dobrej kondycji a na tarczach rantu brak :)
widać że wszystko zależy też od sposobu eksploatacji :zdrowko:

Obrazek


Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 27 sierpnia 2009, 21:41

kapi, Ja lubiłem sobie przycisnac, wiec potem trzeba było wyhamowac ;) Zreszta z hamulcami jest podobnie jak z zawirusowanym autem. Jak czujesz "docisk" to masz frajde i powtarzasz to mimo wolnie ;) jak czujesz ze hamulce masz skuteczne, to pozniej zaczynasz hamowac i mocniej cisniesz pedał :hyhy:

Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 27 sierpnia 2009, 21:42

PS. Teraz nie powielam tego schematu. Nie ma czym i nie ten wiek.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2834
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 01 września 2009, 19:12

rrrado, czy już podjąłeś decyzje jakie rozwiązanie zagości u Ciebie ?

Awatar użytkownika
cosmos
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 40
Rejestracja: 19 listopada 2007, 10:23
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: cosmos » 15 października 2009, 14:23

chyba skoda zauważyła hamulcową kichę w F1 - w F2 TDI fabrycznie jest już zestaw z F1 RS (tylko zaciski nie są malowane). i powiem wam, że nie odczuwam specjalnej potrzeby upgrade'u tarcz na wiercone czy nacinane. podstawa to dobry, wymieniany regularnie płyn (np. motul rbf600) i nawet ori klocki.
w ostatnią niedzielę poszalałem trochę po torze w poznaniu i po kilkudziesięciu konkretnych hamowaniach i kilkunastu minutach torowej jazdy felg nie szło nawet dotknąć, ale skuteczność hebli absolutnie nie zmalała.
rrrado, polecam zatem przesiadkę z przodu na 288, dobre klocki + płyn. grzebanie tyłu niewiele ci da w porównaniu do poniesionych kosztów przejścia na tarcze.
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by SCP/MR Motors :D

Awatar użytkownika
ZSRR
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 27 października 2007, 19:31
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: ZSRR » 19 października 2009, 12:13

cosmos pisze:chyba skoda zauważyła hamulcową kichę w F1 - w F2 TDI fabrycznie jest już zestaw z F1 RS (tylko zaciski nie są malowane). i powiem wam, że nie odczuwam specjalnej potrzeby upgrade'u tarcz na wiercone czy nacinane. podstawa to dobry, wymieniany regularnie płyn (np. motul rbf600) i nawet ori klocki.
w ostatnią niedzielę poszalałem trochę po torze w poznaniu i po kilkudziesięciu konkretnych hamowaniach i kilkunastu minutach torowej jazdy felg nie szło nawet dotknąć, ale skuteczność hebli absolutnie nie zmalała.
rrrado, polecam zatem przesiadkę z przodu na 288, dobre klocki + płyn. grzebanie tyłu niewiele ci da w porównaniu do poniesionych kosztów przejścia na tarcze.


Absolutnie zgadzam się z kolegą cosmos że hamulce w F2 TDI są naprawde niezłe. Dałem się przejchać moją skodziną wujasowi i sam stwierdził że haki to mam zaje... :]
Tyle tylko że ja w przeciweństwie do cosmosa mam seryjny płyn - to mi wystarcza bo aż tak ekstremalnie nie korzystam z hebli.
Pozdro!

Awatar użytkownika
nikon
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 177
Rejestracja: 26 października 2008, 22:45
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nikon » 31 października 2009, 18:04

Ferrodo ma też swój sportowy płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia, nie jest drogi chyba ok. 60zł za za rok będę zmieniał bo narazie autko ma 1 rok od nowości więc nie ruszam tego co jest jeszcze ok :)
Obrazek

Obrazek



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości