Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Hamulce

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
Hildek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 510
Rejestracja: 28 maja 2004, 03:10
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Hildek » 19 sierpnia 2007, 16:00

Na bank sportowe klocki szybciej schodza niz normalne. Roznica w drodze hamowania i w wyczuciu pedala jest znaczna.
mail : hildek@op.pl

Zapraszam do "Dziupli" w 3miescie. Usługi motoryzacyjne na najwyższym poziomie. Przeglądy, rozrządy, zawieszenia, skrzynie biegów, hamulce, wydech... Blacharka, rozpórki, nietypowe konstrukcje metalowe. Szczegóły na PW.

rrrado
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 20 sierpnia 2009, 14:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1 i F2] Hamulce

Postautor: rrrado » 20 sierpnia 2009, 14:37

Cześć

Mam prośbę - czy może mi ktoś doradzić jak najlepiej (w rozsądnych pieniądzach of course) zmodyfikować hamulce w Fabii? Trochę zaszalałem z oprogramowaniem i jakieś 35 tysięcy kilometrów temu zrobiłem ze 101 KM jakieś 150 i z 240 NM jakieś 350. Wszystko jest pięknie - spalanie wzrosło nieznacznie, zużycie oleju się nie zmieniło, kopcenie się zmniejszyło, awarii brak. Mam jednak jeden poważny problem - gry przychamuję ostrzej - np. podczas jazdy hamuję ze 150km/h do zera - nie mam już kolejnego hamowania, tarcze się przypiekają (mają charakterystyczny wtedy kolor i mega-temperaturę). Dopiero kiedy ostygną można znowu normalnie hamować. Klocki mam przyzwoite (jakieś Ferodo nie najtańsze - te drugie cenowo od dołu), tarcze seryjne, z tyłu bębny. Co powinienem wymienić najpierw? Tarcze na jakieś nacinane? Dociski? Coś innego?

dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 15 października 2011, 00:58 przez rrrado, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 20 sierpnia 2009, 18:50

moim zdaniem nacinane lub nawiercane wystarczą - szybciej odprowadzą temp.
nie zapomnij o płynie hamulcowym!
osobiście mam ebc ultimax i mi to wystarcza :) ( 136@312) możesz też poszukać zestawu od RS - tam tarcze sa większe (288)
możesz też poszukać calej belki tylnej z tarczami >>> jak tutaj <<<
pozdrawiam. :zdrowko:

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 20 sierpnia 2009, 20:03

Podstawa przy takiej mocy to tak jak mówi kapi - koniecznie tarcze na tył.
Jeśli chodzi o przód można inwestować w nawiercane, nacinane itp., ale ja bym po prostu wstawił większe tarcze, jeśli nadal będzie fabka słabo hamowała.
Nie odpowiadam na PW / e-mail


rrrado
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 20 sierpnia 2009, 14:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: rrrado » 22 sierpnia 2009, 00:00

Dzięki za odpowiedź. W sumie zdecydowałem się już prawie na klocki GreenStuff i nacinane tarcze z nawierceniami EBC - jak się oczywiście uda w InterCarsie ze zniżką załatwić, bo trochę kosztuje :-) Zastanawiałem się nad wymianą tej belki z tarczami na tyle, ale wyczytałem, że tył to tylko jakieś maksymalnie 10% hamowania, głównie służy do stabilizacji auta podczas hamowania. Dam znać czy coś pomoże wymiana tarcz, płynu i klocków.

Awatar użytkownika
mss
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 215
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 15:27
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mss » 22 sierpnia 2009, 16:53

plyn gotujesz a nie heble !
ja moge u siebie 150-0 strzelic 2 razy i nie odczuwam zadnej roznicy
Obrazek
Obrazek
Fabia 20VT :)

Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 22 sierpnia 2009, 22:08

rrrado, Ja w Octavii mialem GreenStuffy klocki i tarcze nacinano nawiercane. Do tego Plyn EBC i hamowanie bylo jak zloto. Musisz liczyc sie, ze ten zestaw wystarczy Ci na okolo 30-35 tys km, a do tego halasuje !! slychac takie buczenie przy hamowaniu. Wejdz na forum OCP tam kolega Nexus handluje EBC i mozesz u niego kupic. :)

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 23 sierpnia 2009, 14:00

Dig Dug pisze:
Ja w Octavii mialem GreenStuffy klocki i tarcze nacinano nawiercane. Do tego Plyn EBC i hamowanie bylo jak zloto. Musisz liczyc sie, ze ten zestaw wystarczy Ci na okolo 30-35 tys km, a do tego halasuje !! slychac takie buczenie przy hamowaniu.


wlaśnie - jak brałem zestaw do siebie to sprzedawca to zaznaczył - że te ultimax-y wcale się tak nie zachowują, mam już 35kkm zrobione na tym zestawie i klocki są wciąż w dobrej kondycji a na tarczach rantu brak :)
widać że wszystko zależy też od sposobu eksploatacji :zdrowko:

Obrazek

Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 27 sierpnia 2009, 21:41

kapi, Ja lubiłem sobie przycisnac, wiec potem trzeba było wyhamowac ;) Zreszta z hamulcami jest podobnie jak z zawirusowanym autem. Jak czujesz "docisk" to masz frajde i powtarzasz to mimo wolnie ;) jak czujesz ze hamulce masz skuteczne, to pozniej zaczynasz hamowac i mocniej cisniesz pedał :hyhy:

Dig Dug
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 15:21
Lakier: Czerwień Corrida
Silnik: 1.4 16V/80 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dig Dug » 27 sierpnia 2009, 21:42

PS. Teraz nie powielam tego schematu. Nie ma czym i nie ten wiek.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości