[F1 i F2] Hamulce

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 20 czerwca 2007, 14:00

Zygus pisze:a moze wolf masz cos nei tak z geometria?? nie wiem czy to jakos wplywa na tarcze ale moze przyczyny tych wichrowan trzeba szukac w zawiasie.


Pytalem sie o mozliwe przyczyny krzywienia sie tarcz w warsztacie nieautoryzowanym Skody, gdzie dokonuje wszystkich napraw i nie uzyskalem zadnej konkretnej odpowiedzi. Jedyne co uslyszalem: przy nastepnej wymianie tarcz i klockow trzeba sprawdzic, czy klocki dobrze odbijaja. Nie mam zielonego pojecia czy zla geometria auta moglaby powodowac take klopoty, ale jak bardzo musialaby byc przestawiona zeby tak bylo? Mysle, ze bardzo.. a skoro byloby cos bardzo nie tak to tez bym jakos czul :zalamany:
Nie odpowiadam na PW / e-mail

Awatar użytkownika
Arti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 77
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 17:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Arti » 20 czerwca 2007, 17:20

geometria nie ma nic wspolnego z tarczami hamulcowymi. gdyby nie odbijaly kloski to by byly duze opory toczenia i mozna by bylo to wyczus podczas jazdy. a moze problem lezy w piastach?? a obie tarcze sie krzywia??

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 20 czerwca 2007, 19:21

wolfmk Ty coś masz skopane z tą zawiechą, przecież to jest nienormalna rzecz by tyle kompletów tarcz się pokrzywiło.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
Krzysiek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 152
Rejestracja: 10 września 2006, 13:29
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek » 20 czerwca 2007, 20:15

PIO69 pisze:tygodnie temu wrzuciłem EBC greenstuff na przód i jak dla mnie bomba.

Miałem te klocki założone do tarcz ate nacinanych i nie są takie dobre .Lepsze o wiele są ate.Zresztą przy tarczach Brembo max też za dobrze się nie spisują.
wolfmk, Masz pecha z tymi tarczami chociaż co do Brembo to często się krzywią.Druga rzecz nie kupuje się zamienników.I trzeba pamiętać o dokładnym oczyszczeniu powierzchni piasty przy zakładaniu nowej tarczy a geometria nie powinna mieć związku z tym.
Woitaz, Tylko że nawiercane pod koniec żywotności lubią pękać.


Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 26 czerwca 2007, 15:26

Krzysiek pisze:Tylko że nawiercane pod koniec żywotności lubią pękać.

zgadzam sie z tym bo to oslabia tarcze lepiej zainwestować w specjalne tarczki jak cos

Daras CAT
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 10 sierpnia 2007, 09:37
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Daras CAT » 17 sierpnia 2007, 15:02

Witam.
To mój drugi post:-)
Wiec mam pytanko odnośnie kpl. tarcz i klocków na przód do Fabisi 1,9 TDI

Co powiecie o:(taka dostałem propozycje z hurtowni)
ATE power disc nacinane tarcze w taka krzywa petrochoidalna..... wraz z klockami ATE 500 kpl''

To ze na pewno sa lepsze od standartowych-to na pewno,ale czy lepiej hamują i starcza na kolejne 80tys??(tarcze),a klocki tylko trzy razy bede wymieniać???

Prosze o komentarze,jezeli moge o to prosić.

Pozdr.

Awatar użytkownika
Hildek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 510
Rejestracja: 28 maja 2004, 03:10
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Hildek » 19 sierpnia 2007, 16:00

Na bank sportowe klocki szybciej schodza niz normalne. Roznica w drodze hamowania i w wyczuciu pedala jest znaczna.
mail : hildek@op.pl

Zapraszam do "Dziupli" w 3miescie. Usługi motoryzacyjne na najwyższym poziomie. Przeglądy, rozrządy, zawieszenia, skrzynie biegów, hamulce, wydech... Blacharka, rozpórki, nietypowe konstrukcje metalowe. Szczegóły na PW.

rrrado
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 20 sierpnia 2009, 14:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1 i F2] Hamulce

Postautor: rrrado » 20 sierpnia 2009, 14:37

Cześć

Mam prośbę - czy może mi ktoś doradzić jak najlepiej (w rozsądnych pieniądzach of course) zmodyfikować hamulce w Fabii? Trochę zaszalałem z oprogramowaniem i jakieś 35 tysięcy kilometrów temu zrobiłem ze 101 KM jakieś 150 i z 240 NM jakieś 350. Wszystko jest pięknie - spalanie wzrosło nieznacznie, zużycie oleju się nie zmieniło, kopcenie się zmniejszyło, awarii brak. Mam jednak jeden poważny problem - gry przychamuję ostrzej - np. podczas jazdy hamuję ze 150km/h do zera - nie mam już kolejnego hamowania, tarcze się przypiekają (mają charakterystyczny wtedy kolor i mega-temperaturę). Dopiero kiedy ostygną można znowu normalnie hamować. Klocki mam przyzwoite (jakieś Ferodo nie najtańsze - te drugie cenowo od dołu), tarcze seryjne, z tyłu bębny. Co powinienem wymienić najpierw? Tarcze na jakieś nacinane? Dociski? Coś innego?

dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 15 października 2011, 00:58 przez rrrado, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2834
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 20 sierpnia 2009, 18:50

moim zdaniem nacinane lub nawiercane wystarczą - szybciej odprowadzą temp.
nie zapomnij o płynie hamulcowym!
osobiście mam ebc ultimax i mi to wystarcza :) ( 136@312) możesz też poszukać zestawu od RS - tam tarcze sa większe (288)
możesz też poszukać calej belki tylnej z tarczami >>> jak tutaj <<<
pozdrawiam. :zdrowko:

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 20 sierpnia 2009, 20:03

Podstawa przy takiej mocy to tak jak mówi kapi - koniecznie tarcze na tył.
Jeśli chodzi o przód można inwestować w nawiercane, nacinane itp., ale ja bym po prostu wstawił większe tarcze, jeśli nadal będzie fabka słabo hamowała.
Nie odpowiadam na PW / e-mail



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość