Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Hamulce

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Woitaz
Status: Offline

Postautor: Woitaz » 19 czerwca 2007, 01:52

wolfmk pisze:No wlasnie to jest ciekawe, ze wszyscy mowia o wychlodzeniu tarczy w kaluzy itd., ale nei chce mi sie wierzyc, ze wjade w byle kaluze i juz krzywa tarcza.. Jakos inni nie maja tego problemu. Wpadlem pare razy w potezna dziure i sadze, ze to sie odbilo na tarczach, a ze kupilem zamienniki, ktore nie sa az tak wytrzmale jak oryginaly to sie po prosty skrzywily.. :suchy:
Oryginaly wytrzymaly 40 tys., a te ok 10 tys. Moj odwieczny problem - TARCZE! :kwasny:


Jak masz kiepski tarcze to na pewno Ci sie skrzywia... Jesli chodzi omni to pewnie zaloze nawiercane, z prostego powodu; nawiercane tarcze przy hamowaniu z duzych przedkosci eliminuja tzw. zjawisko poduszki gazowej. Polega to na tym ze jak masz zwykla tarcze to przy hamowaniu z duzej predkosci klocki mocno sie rozgrzewaja i zaczynaja wydzielac gazy, ktore tworza pomiedzy klockiem a tarcza poduszke gazowa, ktora obniza skutecznosc hamowania. Nacinane tarcze tez czesciowo eliminuja to zjawisko ale przy okazji zaje.....scie zżeraja klocki.

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 19 czerwca 2007, 13:46

Woitaz pisze:
wolfmk pisze:No wlasnie to jest ciekawe, ze wszyscy mowia o wychlodzeniu tarczy w kaluzy itd., ale nei chce mi sie wierzyc, ze wjade w byle kaluze i juz krzywa tarcza.. Jakos inni nie maja tego problemu. Wpadlem pare razy w potezna dziure i sadze, ze to sie odbilo na tarczach, a ze kupilem zamienniki, ktore nie sa az tak wytrzmale jak oryginaly to sie po prosty skrzywily.. :suchy:
Oryginaly wytrzymaly 40 tys., a te ok 10 tys. Moj odwieczny problem - TARCZE! :kwasny:


Jak masz kiepski tarcze to na pewno Ci sie skrzywia... Jesli chodzi omni to pewnie zaloze nawiercane, z prostego powodu; nawiercane tarcze przy hamowaniu z duzych przedkosci eliminuja tzw. zjawisko poduszki gazowej. Polega to na tym ze jak masz zwykla tarcze to przy hamowaniu z duzej predkosci klocki mocno sie rozgrzewaja i zaczynaja wydzielac gazy, ktore tworza pomiedzy klockiem a tarcza poduszke gazowa, ktora obniza skutecznosc hamowania. Nacinane tarcze tez czesciowo eliminuja to zjawisko ale przy okazji zaje.....scie zżeraja klocki.


Teraz kupilem lepsze tarcze (BREMBO) i tez sie skrzywily, a wyglupiac sie nie mam zamiaru i kupowac nawiercanych do silnika 64KM bo oryginalne tarcze bardzo dobrze hamuja..
Nie odpowiadam na PW / e-mail

Awatar użytkownika
Krzysiek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 152
Rejestracja: 10 września 2006, 13:29
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek » 19 czerwca 2007, 14:20

Weż Ate power disc nacinane i klocki do nich przeznaczone i będziesz zadowolony.

Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3737
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Zygus » 19 czerwca 2007, 21:37

a moze wolf masz cos nei tak z geometria?? nie wiem czy to jakos wplywa na tarcze ale moze przyczyny tych wichrowan trzeba szukac w zawiasie.
>>> MISTRZ FABIA CLUB POLSKA 2005 <<<

>>> Moja Fabia <<<

Obrazek


techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 20 czerwca 2007, 14:00

Zygus pisze:a moze wolf masz cos nei tak z geometria?? nie wiem czy to jakos wplywa na tarcze ale moze przyczyny tych wichrowan trzeba szukac w zawiasie.


Pytalem sie o mozliwe przyczyny krzywienia sie tarcz w warsztacie nieautoryzowanym Skody, gdzie dokonuje wszystkich napraw i nie uzyskalem zadnej konkretnej odpowiedzi. Jedyne co uslyszalem: przy nastepnej wymianie tarcz i klockow trzeba sprawdzic, czy klocki dobrze odbijaja. Nie mam zielonego pojecia czy zla geometria auta moglaby powodowac take klopoty, ale jak bardzo musialaby byc przestawiona zeby tak bylo? Mysle, ze bardzo.. a skoro byloby cos bardzo nie tak to tez bym jakos czul :zalamany:
Nie odpowiadam na PW / e-mail

Awatar użytkownika
Arti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 77
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 17:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Arti » 20 czerwca 2007, 17:20

geometria nie ma nic wspolnego z tarczami hamulcowymi. gdyby nie odbijaly kloski to by byly duze opory toczenia i mozna by bylo to wyczus podczas jazdy. a moze problem lezy w piastach?? a obie tarcze sie krzywia??

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 20 czerwca 2007, 19:21

wolfmk Ty coś masz skopane z tą zawiechą, przecież to jest nienormalna rzecz by tyle kompletów tarcz się pokrzywiło.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
Krzysiek
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 152
Rejestracja: 10 września 2006, 13:29
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek » 20 czerwca 2007, 20:15

PIO69 pisze:tygodnie temu wrzuciłem EBC greenstuff na przód i jak dla mnie bomba.

Miałem te klocki założone do tarcz ate nacinanych i nie są takie dobre .Lepsze o wiele są ate.Zresztą przy tarczach Brembo max też za dobrze się nie spisują.
wolfmk, Masz pecha z tymi tarczami chociaż co do Brembo to często się krzywią.Druga rzecz nie kupuje się zamienników.I trzeba pamiętać o dokładnym oczyszczeniu powierzchni piasty przy zakładaniu nowej tarczy a geometria nie powinna mieć związku z tym.
Woitaz, Tylko że nawiercane pod koniec żywotności lubią pękać.

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 26 czerwca 2007, 15:26

Krzysiek pisze:Tylko że nawiercane pod koniec żywotności lubią pękać.

zgadzam sie z tym bo to oslabia tarcze lepiej zainwestować w specjalne tarczki jak cos

Daras CAT
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 10 sierpnia 2007, 09:37
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Daras CAT » 17 sierpnia 2007, 15:02

Witam.
To mój drugi post:-)
Wiec mam pytanko odnośnie kpl. tarcz i klocków na przód do Fabisi 1,9 TDI

Co powiecie o:(taka dostałem propozycje z hurtowni)
ATE power disc nacinane tarcze w taka krzywa petrochoidalna..... wraz z klockami ATE 500 kpl''

To ze na pewno sa lepsze od standartowych-to na pewno,ale czy lepiej hamują i starcza na kolejne 80tys??(tarcze),a klocki tylko trzy razy bede wymieniać???

Prosze o komentarze,jezeli moge o to prosić.

Pozdr.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość