Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Zmiana momentu obrotowego

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 15 lipca 2007, 17:25

hehe Zygus, a ja do swej czarnej rakiety :D

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 15 lipca 2007, 20:40

:hyhy: no to mamy różne poglądy, bo ja jak zmienię to cały wózek :)
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 15 lipca 2007, 21:05

Tak ja sie to mowi ile osob tyle gustow ale roznie to bywa jak by miał zakladac silnik z innej marki to wole zmienic na inny samochod a jak pasuja wszystkie uchwyty to lepiej zmienic silnik

szkodzian
Status: Offline

Postautor: szkodzian » 16 lipca 2007, 12:36

kornat czyli wszystkie wieszaczki itp pasuja :?:


Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 17 lipca 2007, 08:00

szkodzian pisze:czyli wszystkie wieszaczki itp pasuja :?:


Tego nie byłbym taki pewny.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 17 lipca 2007, 10:44

napweno bo gadalem z kolesiem z głowniej skody i mowi ze trzeba zmienic silnik skrzynie i kompa a uchwyty pasuja

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 18 lipca 2007, 12:28

mam takie pytanie czy cieżko zrobic cos takiego samemu :?:
* zawory
* gniazda
* prowadnice
* kolektor ssący
* kolektor wydechowy
* komora spalania
* nastawy wałka lub wałków rozrządu - jeśli jest taka potrzeba
* sprawdzenie i usunięcie ewentualnych błędów ECU

Jokl
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 14 października 2008, 11:01
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Moment obrotowy w lewo

Postautor: Jokl » 04 sierpnia 2009, 17:48

Witam wszystkich.

W sumie temat może dotyczyć każdego silnika o ZI, ale jeśli chodzi o mnie to mam na myśli silnik 1.4MPI 44kW ozn. prod. AZE. Zakres momentu który mnie interesuje wg danych producenta znajduje się w zakresie obrotów od 2500obr/min do 3500obr/min i wynosi od 120Nm do 112Nm. Ja zaś chciałbym by maksymalny moment umiejscowiony był w okolicach 1300obr/min bez straty w wyższych zakresach obrotów czyli miał te swoje 112Nm przy 3500obr/min bez wyraźnych dołków po drodze. Zaznaczam, że nie interesuje mnie wzrost mocy silnika, gdyż moja średnia prędkość w mieście to 19km/h i zależy mi głównie na poprawieniu elastyczności silnika.
W ramach dopowiedzenia: nie ma mowy o swapie silnika (koników pod maską, w ruchu miejskim, mam aż nadto), założeniu turbiny (moment pojawi się zbyt wysoko, a ja i tak nie kręcę silnika w korku), zaś kompresor może zbyt mocno obciążać i tak słaba jednostkę napędową.
Z tego co wyczytałem, należy modyfikować dolot powietrza do silnika i jedyna możliwość jaka mi pozostała to założenie tam strumienicy i poprawienie napływu powietrza do kolektora. Dlatego proszę wszystkich, którzy coś wiedza na temat tej modyfikacji o informacje lub udzielenie porady jeśli kiedykolwiek coś podobnego chcieli zrobić z silnikiem.

Pozdrawiam Jokl
Ostatnio zmieniony 15 października 2011, 00:29 przez Jokl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 04 sierpnia 2009, 18:09

Zmieniasz średnicę i długość dolotu to już się zmienia wykres Nm i dłuższy dolot ty lepiej będzie się bujał na niższych obrotach, ale czy warto jest zaniżać Nm ? wg. mnie może się podnieść spalanie

Jokl
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 14 października 2008, 11:01
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jokl » 04 sierpnia 2009, 18:19

Dokładnie tak. Chodzi o modyfikacje dolotu, tylko dokładnie jak to zrobić poprawnie. Co i jak, o ile zwiększyć. Zbyt długi dolot większe opory i "bezwładność" na ssaniu, jak go umieścić w komorze silnika.
I prostując, ja nie chcę obniżyć momentu obrotowego tylko mieć go dostępnego niżej (przy niższych obrotach). Duży moment obrotowy przy niskich obrotach objawia się tym że silnik szybciej się "zbiera" i start z drugiego biegu przy 15km/h i dojście do 50km/h nie będzie trwał wieków tylko da się zmierzyć na stoperze.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości