Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Zmiana momentu obrotowego

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
kornat
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 1400
Rejestracja: 23 marca 2007, 21:39
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kornat » 04 sierpnia 2009, 18:26

Sorki pomyliłem się nie chodziło mi o zmniejszenie Nm tylko przeniesienie go. Żeby to zrobić będziesz musiał wywalić tą puszkę z filtrem powietrza i najprawdopodobniej dać stożek. Nie wiem czy ktoś z forum posiada taką wiedzę aby wyliczyć poprawnie średnicę oraz długość dolotu

Jokl
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 14 października 2008, 11:01
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jokl » 04 sierpnia 2009, 18:31

No właśnie sam filtr stożkowy nawet sportowy nie pomaga aż tyle by było to zauważalne. To dlatego, że trzeba rozsądnie dobrać nadmiar powietrza na dolocie by uzyskać minimalny spręż powietrza w wyniku bezwładności przepływu, zbyt duży nadmiar owocuje zwiększeniem się pulsacji ciśnienia w dolocie co ciągnie za sobą zwiększenie hałasu z komory silnika i spadkiem efektywności modyfikacji.

Awatar użytkownika
FIGO-23
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 532
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 12:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: FIGO-23 » 04 sierpnia 2009, 18:38

zamontowanie stożka w miejsce puszki powietrza na orginalnej harmonijce od seryjnego filtra muli autko troszke na wolnych obrotach lecz na wyższych jest ok zwłaszcza przy yprzedzaniu i ten DZWIĘK

Jokl
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 14 października 2008, 11:01
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koniec tematu

Postautor: Jokl » 06 sierpnia 2009, 16:45

Uzyskałem już odpowiedź na frapiące mnie pytanie. Otóż nie da się tego zrobić bez ingerencji w konstrukcję silnika i nie mam tu na myśli wymianę podzespołów na mocniejsze. Jedyne co można zrobić to przesunąć Mmax, ale to mnie nie interesuje.

Pozdrawiam Wszystkich

Temat do zamknięcia.


Awatar użytkownika
rafito89
-#user
-#user
Posty: 38
Rejestracja: 07 maja 2010, 21:48
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Zmiana momentu obrotowego

Postautor: rafito89 » 24 marca 2017, 11:35

czy ktoś orientuje się jaka jest granica niutków dla sprzęgła standardowego w vrs mk1?

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Zmiana momentu obrotowego

Postautor: dr O. » 24 marca 2017, 20:26

U mnie wytrzymuje już długo różne wartości i wszystko ponad 400Nm. Ponad 440Nm dawało radę. Czy wytrzyma wiecej nie wiem. Z tym że u mnie nigdy nie dostało żadnego strzała itp. Jak ktoś się postara to i przy serii zajedzie w momencik. Wszystko zależy od kierowcy. Jak nie to zakładasz jednomasowe np z sharana i można sobie na więcej pozwolić i wychodzi taniej.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości