Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 13 listopada 2017, 01:29

Czy ktoś z forumowiczów FCP podnosił moc silnika w swojej Fabii z silnikiem 1.2 TSI CBZA/CBZB? Jakieś doświadczenia w tym zakresie? Ja mam u siebie silnik CBZA i chętnie podkręciłbym go przynajmniej do wartości które oferowane były w fizycznie bliźniaczym motorze CBZB :) Zawsze to o kilka "kucy" oraz parę "niutków" więcej... :)

Ja spotkałem się z bardzo dobrymi opiniami o optymalizacji mocy silników opracowanych przez szwajcarską firmę O.CT. Mieli oni w Polsce sieć warsztatów współpracujących, które wykonywały optymalizację metodą wgrania opracowanego przez Szwajcarów oprogramowania. Niestety, strona http://www.oct-polska.pl jest mega nieaktualna, a żaden z wymienionych tam warsztatów w woj. mazowieckim nie jest już ich partnerem. Przypuszczam, że przyczyną tego stanu rzeczy mogły być astronomiczne ceny, które z informacji uzyskach od przedstawiciela O.CT Polska dla silnika 1.2 TSI CBZA wynoszą... 3 tys PLN netto :lol: Cóż, fantazja kogoś poniosła, a szkoda, bo oferta zwiększenia mocy i momentu obrotowego wygląda bardzo obiecująco.

Tym niemniej są różne inne firmy trudniące się optymalizacją parametrów pracy silników doładowanych. Niestety część z nich nie ma pozytywnych opinii, co więcej ich oferta nie wzbudza mojego zaufania. Ma ktoś z Was jakieś doświadczenie? Może wykonał tego typu modyfikację, może polecić lub odradzić jakiś warsztat (najlepiej na Mazowszu lub bliskiej okolicy ;) )

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2784
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: kapi » 13 listopada 2017, 10:38

Sprawdź czy półosie / przeguby / skrzynia, są te same by moment przenieść.
Jeśli tak to może wystarczy załadowanie samego programu z ...B do twojego sterownika lub jego wymiana.
Wymienione elementy cierpiały u mnie w F1 tdi i były bardzo podatne na awarię, szczególnie po ich wymianie po awarii ;)




tapatalk

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 13 listopada 2017, 13:39

kapi pisze:Sprawdź czy półosie / przeguby / skrzynia, są te same by moment przenieść.

Sprawdzałem to już jakiś czas temu i wszystko wskazuje na to, że nie ma żadnych różnic fizycznych w obrębie silnika i układu przeniesienia napędu. Jedyne co było fabrycznie inne to hamulce z tyłu - w CBZB dawali tarcze, w CBZA bębny. To jest temat do osobnej analizy - niestety u mnie jest belka bez uszu do montażu zacisków więc modyfikacja wymaga zmiany belki, a tego się obawiam.
kapi pisze:Wymienione elementy cierpiały u mnie w F1 tdi i były bardzo podatne na awarię, szczególnie po ich wymianie po awarii ;)

Hehe, jak to cierpliały po wymianie po awarii? :) Jakieś zbyt słabe zamienniki dałeś? :D Z ilu i na ile podkręcałeś silnik? Ja znam gościa, który w Ibizy 1.9 TDI wykręcił coś ok. 300 kucy... (oczywiście po mega modyfikacjach ;) ) Rozumiem, że nie mówisz o tego typu podbiciu...? ;)

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2368
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: TOMUŚ » 13 listopada 2017, 20:35

Możesz napisać do Denisa na SH. On miał w octavii czipa z 77kW na 89 kW. Fajnie mu to chodziło i był zadowolony :)
Pozdrawiam,
Tomek


Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2784
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: kapi » 13 listopada 2017, 21:04

Moj temat z F1 chyba jeszcze gdzies błądzi na forum ;)
Wymieniłem ori uszkodzone części na ogólnodostępne zamienniki ale najwidoczniej materiały z których były wykonane nie odzwierciedlaly oryginału.
Różnica np 300 za zamiennik a prawie 1000 za oryginał robił wtedy różnice.
A moc podbilem raptem o 30KM/60Nm.
No i sławna, mocna skrzynia też nie wytrzymała. Mechanizm roznicowy zaczął się odzywać.
U mnie był tylko program robiony przez Aligatora. Wykres też gdzieś tu był.
Żadnych modyfikacji sprzętowych nie robiłem.


tapatalk

Awatar użytkownika
iceman
-#user
-#user
Posty: 16
Rejestracja: 06 października 2017, 13:47
Lakier: inny
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Aktualne auto: Polo 6R 1.2 TSI
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: iceman » 13 listopada 2017, 21:40

Fajny temat ;-)

No właśnie ciekawią mnie różnice między cbzb i cbza. Czy to tylko soft i skrzynia 6, czy coś jeszcze.

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 14 listopada 2017, 00:54

iceman pisze:No właśnie ciekawią mnie różnice między cbzb i cbza. Czy to tylko soft i skrzynia 6, czy coś jeszcze.

Co do skrzyni to wg mojej wiedzy i orientacji w Fabii mk2 montowana była skrzynia 5cio biegowa, zarówno w wersji ze słabszym silnikiem CBZA, jak też mocniejszym CBZB. W Rapidach było już inaczej, bo silnik CBZB łączony był z sześciostopniową przekładnią ręczną. No i rozumiem, że u Ciebie jest tak samo. Ale to nie powinno dziwić - z czegoś te różnice w cenie między Fabią a Polo wynikają :D

Przeszukując różne fora pod kątem informacji o chiptuningu trafiłem na parę dobrych opinii na temat niejakiej firmy Vitesse spod Łodzi. Dla omawianego tu silnika CBZA/CBZB mają taką ofertę optymalizacji, a do tego nie straszą cenami tak jak np. szwajcarska sieć O.CT, a z trzeciej strony nie wyciskają "siódmych potów" z tego motoru, jak parę innych firm, na ofertę których również gdzieś natknąłem się w sieci.

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 14 listopada 2017, 22:59

No i temat z mojej strony wędruje do szuflady :x Fabia dostała strzał w dupę... :| Drugi raz w ciągu 5 miesięcy tył rozwalony... :cry:

Awatar użytkownika
iceman
-#user
-#user
Posty: 16
Rejestracja: 06 października 2017, 13:47
Lakier: inny
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Aktualne auto: Polo 6R 1.2 TSI
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: iceman » 17 listopada 2017, 10:40

Mocno dostała? Szkoda auta...

Będąc dalej w temacie to jednak chyba jakieś różnice muszą być pomiędzy cbza a cbzb poza softem. Nawet po chipie moc i moment cbzb ma większą. Gdyby to był tylko soft to obie wersje miałyby mnie więcej te same parametry.

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 525
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 20 listopada 2017, 15:28

iceman pisze:Mocno dostała?

I mocno, i nie. Rozwalony jest zderzak, belka wzmocnienia zderzaka, wgnieciony pas tylny, urwane lampy tylne, rozwalona klapa (szyba nie pękła). Najechanie na tył podczas przepuszczania pieszego na oznakowanym przejściu... i nie powstała bynajmniej w wyniku gwałtownego zatrzymania się, a tego że gość jadący z tyłu Audi grzebał w telefonie! :evil: Najgorszy ból polega na tym, że w lipcu była analogiczna szkoda, której skandaliczny proces likwidacji opisywałem w innym wątku na FCP. Dopiszę w wolnej chwili ciąg dalszy tamtej historii, ale życie pokazuje, że kolejną historię naprawy trzeba pisać na nowo.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości