[F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Wszelkie modyfikacje mechaniczne.
Awatar użytkownika
jacekpk
-#user
-#user
Posty: 530
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 28 grudnia 2017, 16:18

Fabia już po naprawie. W związku z jej realizacją przez ostatni miesiąc miał okazję jeździć zastępczym Hyundaiem i30 i powiem szczerze, że gdy oddali mi Fabię po naprawie to poczułem się jakbym przesiadł się i prowadził wózek sklepowy... :cry: :roll: :D

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2840
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: kapi » 28 grudnia 2017, 17:55

Przecież i30 to inna klasa...

tapatalk

Awatar użytkownika
jacekpk
-#user
-#user
Posty: 530
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 29 grudnia 2017, 11:34

No inna :) Ja tylko stwierdziłem że po powrocie do Fabii poczułem się jak podczas prowadzenia wózka w hipermarkecie... ;)

Awatar użytkownika
jacekpk
-#user
-#user
Posty: 530
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Chiptuning 1.2 TSI CBZA/CBZB

Postautor: jacekpk » 11 września 2019, 01:56

Trochę czasu minęło, a ja postanowiłem wrócić do tematu poprawienia osiągów mojej Fabii ;) Po wykonaniu rekonesansu na rynku chiptuningu i porównaniu ofert różnych speców z branży, przekonująca wydała mi się oferta firmy Vitesse spod Łodzi. Zachęcony dobrymi opiniami na temat realizowanych tam modyfikacji postanowiłem spróbować. Umówiłem się i udałem na wizytę.

Po wykonaniu pierwszego pomiaru na hamowni podwoziowej okazało się, że pomimo 145 tys przejechanych kilometrów moja Fabia ma o 7 koni mechanicznych i 13 Nm więkcej momentu obrotowego niż to wynika z danych katalogowych (zmierzone wartości seryjne do 93KM oraz 173Nm) :D Potem nadszedł czas na modyfikacje... i tu niemiła niespodzianka. Okazało się bowiem, że podczas odczytu programu ze sterownika występuje błąd. Pan Krzysztof, właściciel firmy, powiedział że na ponad 2 tysiące zmodyfikowanych pojazdów miał kilka razy taki przypadek. Niestety, pech chciał że moje auto dołączyło do tego nieszczęsnego grona. W tej sytuacji zaproponował mi próbny montaż box'a i pomiar wyników na hamowni - gdyby okazało się, że uzysk jest niewarty zachodu to go zdemontuje, a jeśli przyrost mocy będzie przyzwoity - będę mieć wybór czy decyduje się na taką modyfikację.

Obrazek

Po roboczym montażu boxa i wykonaniu pomiaru na hamowni wyszło, że możliwy do osiągnięcia przyrost to 106 KM oraz 198 Nm momentu obrotowego, co wydało mi się wynikiem jak najbardziej przyzwoitym. Tym sposobem silnik o kodzie CBZA zyskał parametry lepsze (głównie chodzi tu o moment obrotowy) niż jego odmiana CBZB :D Sam montaż boxa jest bardzo estetyczny - przykręcony został do wolnej śruby klemy akumulatora, a przewody w plastikowym peszlu poprowadzone zostały elegancko do dwóch czujników ciśnienia doładowania.

Obrazek

Różnica względem wartości seryjnych, chociaż może nie jakaś powalająca, jest moim zdaniem bardzo zauważalna. Już podczas powrotu do domu miałem okazję przekonać się, że względem tego co było poprzednio jest wyraźnie lepiej :) Koszt takiej modyfikacji (box oraz jego dostrajanie + pomiary na hamowni) wyniósł 1k PLN. Czy warto, czy nie? Każdy musi odpowiedzieć sobie na to pytanie sam. Ja uważam, że warto 8-)

p.s. bez problemu można znaleźć w sieci magików, wyciągających z 1.2 TSI CBZA/CBZB 130 koni mocy, ale modyfikacja wykonana w Vitesse poprzez instalację boxa i podniesienie osiągów silnika do wartości opisanych w tym poście, wydaje się być w pełni bezpieczna i godna polecenia



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości