Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] czujnik skretu

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: [F1] czujnik skretu

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: Misiek1981r » 13 kwietnia 2018, 16:01

Witam mam pytanie do osób znających temat bo chyba popełniłem błąd podczas wymiany na nową pompę wspomagania. Mam fabię z roku 2002. Nowa pompa wspomagania ma nr 6R0423156A. Zarówno czujnik skrętu jak i maglownica są starego typu (pojedyncza koronka) czujnik z metalowymi blaszkami po bokach. Różne strony z częściami samochodowymi podają że ta pompa montowana była w fabiach z roku 99-2008 czyli powinna pasować ale mam co do tego wątpliwości ponieważ czujnik skrętu nie współpracuje z nią. Vag-com nie pokazuje żadnego błędu wspomaganie działa w trybie awaryjnym vag pokazuje niecałe 1500obr. Przy normalnym kręceniu kierownicą czujnik nic nie pokazuje. Przy bardzo gwałtownym szarpaniu kołem kierownicy prawo, lewo jest chwilowy odczyt z czujnika i obroty pompy na ułamek sekundy wzrastają do około 1800 ale kierownica stawia duży opór. Czujnik skrętu raczej jest sprawny wymieniałem ok rok temu kupiony w sklepie więc raczej sprawny ale tego do końca nie mogę potwierdzić bo w starej pompie padła elektronika więc i tak nie dawał sygnału. W związku z powyższym mam pytanie czy pompa którą obecnie posiadam 6R0423156A działa z tym czujnikiem ? czy może jest tylko kompatybilna z nowym ?. W najbliższym czasie muszę zregenerować maglownicę bo zaczyna cieknąć więc jeżeli ją wymienię na nowszy model (podwójna koronka) pod plastikowy czujnik to czy konstrukcyjnie będzie ona pasować do mojego samochodu ?.

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: fabiakutno » 13 lutego 2018, 20:25

Czy ktos moze mi powiedziec jaki bedzie w moim przypadku konkretny numer czesci tego czujnika skretu ? Bo sa rozne a ja nie mam czesci wymontowanej i teraz nie mam mozliwosci sprawdzic a chcialbym zakupic przez internet bo 24 lutego dopiero wracam do domu i jade w gory i chcialbym zamontowac juz ten czujnik ale musze znac numer czesci .
Moje auto skoda fabia 1.9 tdi silnik ATD pompa TRW i kabelek od czesci wpinany za halogenem lewym wtyczka 3 pinowa. Wiecej danych nie mam chyba ze VIN.

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 22:26

Mozesz sam. Ja sobie sam wszystko diagnozuje i kasuje na bierzaco. Mam VAGa w kompie i kalek KKL. Jak gdzies blisko ktos mieszka to moge kasowac bledy za przyslowiowe pifko ;)

sklopot pisze:
jan_man pisze: potem kasowanie kodow błedow i koooniec


Kasowanie błedów. Czy mogę to zrobić sam czy musze do serwisu ?

Mozesz sam. Ja sobie diagnozuje i kasuje bledy samodzielnie. Mam.VAGa w kompie i kabelek KKL .
Jak ktos blisko mieszka to za przyslowiowe pifko moge bledy pousowac.

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 21:39

Czyli najpierw zdemontowac i pozniej taki sam kupowac ;)

Dzieki

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: kapi » 10 lutego 2018, 17:02

Wspomaganie chodzi w trybie "awaryjnym" , aż padnie całkiem.
Z świecąca kontrolka może być problem na przeglądzie lub w czasie kolizji (samochód niesprawny).

Do TRW są 2 a nawet 3 typy czujników.
Ja z tym w swojej F1 walczyłem.
Kup czujnik taki jak masz w aucie.



tapatalk

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 13:34

Hmmm doszedlem do wniosku ze jak mi zaswiecila kontrolka wspomagania to miganie swiatel minelo a wspomaganie minimalnie ciezej ale chodzi bez problemu.
Ale ze kontrolka wlaczyla mi sie tylko raz .... to wymusilem jej zapalenie. Wyjalem z pompy wspomagania wtyczke od czyjnika i tak jezdze. Nawet mi odpowiada to twardsze wspomaganie... tylko ta kontrolka wkurza. ... ciekawe czy mozna tak jezdzic bez ujemnego wplywu na pompe i inne elementy ukladu kierowniczego ??? Wkoncu kupie tem czujnik ale w przyszlym miesiacu moze. Na allegro sa nowe po 250zl do trw firmy NTY. Czy ktos ma taki zalozony ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6753721033

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: fabiakutno » 10 lutego 2018, 08:16

Odczytalem bledy VAGiem i mam blad
00816 - Wspomaganie ukladu kierowniczego (G250)
30-10 otwarty lub zwarty do B + - przerywany.

Czy to pompa czy czujnik skretu . ?
Pomoze ktos ?

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: blackcactus » 07 stycznia 2018, 22:48

VAG Com wywala błąd przy tym czujniku. Jeśli dobrze pamiętam to G250. Bloków nie mierzyłem - nie wiem jak, ale poszukam na necie i się dowiem.

Tak z ciekawości jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia bez tego czujnika?

Z objawów to mam to co wszyscy :
-mruganie swiatel
-raz na kiedy zapali się lampka kontrolna
-z kierownicą bywa różnie, są momenty w których brakuje wspomagania.
-odgłosy z pompy gdy nie rusza się kierownicą

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: kapi » 07 stycznia 2018, 22:17

Podepnij komputer, sprawdź błędy i bloki mierzone czy czujnik poprawnie wykrywa obroty kierownicy.
Po ingerencji jaką zrobiłeś pompa prawdopodobnie przeszła w tryb awaryjny i działa ale z mniejszą wydajnością.
Czujnik jest wkrecony do przekładni i z poziomu kanału / najazdow / powinieneś dać sobie radę.
Nie wiem czy dobrą wtyczkę wybrałeś...



tapatalk

Re: [F1] czujnik skretu

Post autor: blackcactus » 06 stycznia 2018, 18:46

Temat dokładnie przeczytałem ale mam pytania. Fabia 2001 1,4 MPI.
Zdjąłem tą klapkę i sam reflektor jak na zdjęciu
https://drive.google.com/file/d/1Q7MUj1 ... sp=sharing
Są tam dwie wtyczki po prawej i po lewej stronie. Tą z prawej odpiąłem i po uruchomieniu silnika zaświeciła się lampka kierownicy z wykrzyknikiem.
https://drive.google.com/open?id=1EQeyo ... IjApt5JGu8

Po zdjęciu koła i nadkola mam taki widok
https://drive.google.com/open?id=13RcL5 ... 35B0M-wQPT
Jest to ten kabel który zaznaczyłem czerwonymi strzałkami.

Moje pytanie jest takie - czy dobry kabel odszukałem czy to jest ten od czujnika skrętu? A drugie pytanie jest takie gdzie to dalej idzie ;-) jeśli zorganizuje jakieś najazdy to wyjmę to samemu?

Generalnie odłączyłem ten kabelek, świeci się wspominana wyżej kierownica ale wspomaganie działa więc o co kaman?

Na górę