Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Sonda Lambda

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: [F1] Sonda Lambda

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Michael_1 » 06 kwietnia 2018, 19:00

Pewnie w okolicach katalizatora, szukaj pod autem.

skoda fabia 2011 1.2 htp sonda lamba

Post autor: PrzemekSkoda2011 » 06 kwietnia 2018, 10:02

Witam
nigdzie nie mogę znaleźć informacji, a sam nie bardzo mogę zlokalizować.
czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie jest umiejscowiona sonda lambda w skoda fabia z 2011 roku, 1.2 htp 12v

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Krzysztof_Sulik » 26 sierpnia 2013, 06:24

zlloty pisze:
Krzysztof_Sulik pisze:Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??


Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.

O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.


Czy posługując się opisem z ELSY 3.90 i bazą Skody z 04.2011 jestem w stanie wykonać test obu sond lambda ?

To znalazłem z ELSIE:

Diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (sprawdzenie starzenia):

– Wybrać funkcję 034 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 400°C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.

WskazówkaTest się rozpoczyna dopiero wtedy, gdy od uruchomienia silnika upłyną co najmniej dwie minuty.

– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S1 OK“ (w razie błędu „B1-S1 NOK“).

Diagnoza katalizatora
– Wybrać funkcję 046 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 521 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Zostawić silnik dalej pracujący na biegu jałowym, aż w polu 4 pojawi się wartość zadana „Kat B1 OK“. (w razie błędu „KatB1 NOK“).


Diagnoza sondy lambda za katalizatorem (sprawdzenie starzenia)
– Wybrać funkcję 043 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 650 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S2 OK“ (w razie błędu „B1-S2 NOK“).

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: zlloty » 23 sierpnia 2013, 14:28

Krzysztof_Sulik pisze:Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??


Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.

O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Krzysztof_Sulik » 23 sierpnia 2013, 11:45

zlloty pisze:Do diagnozy sond wykorzystywane są bloki pomiarowe 30 - 33. Gdzieś na forum dokładnie opisywałem poszczególne pola, musisz poszukać.


Poszukałem i znalazłem to: viewtopic.php?p=82675
A masz może opis pozostałych bloków pomiarowych dla silnika BME ?

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Krzysztof_Sulik » 23 sierpnia 2013, 11:39

Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: zlloty » 23 sierpnia 2013, 07:54

Do diagnozy sond wykorzystywane są bloki pomiarowe 30 - 33. Gdzieś na forum dokładnie opisywałem poszczególne pola, musisz poszukać.

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Krzysztof_Sulik » 23 sierpnia 2013, 07:27

No to o to własnie mi chodzi...

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: dzordz » 22 sierpnia 2013, 11:41

Najlepiej postawić na komputer niech on zdiagnozuje

Re: [F1] Sonda Lambda

Post autor: Krzysztof_Sulik » 22 sierpnia 2013, 08:07

Witam.
Czy ktoś z Kolegów może napisać jak Vagiem sprawdzić obie sondy lambda i jak je odróżnić.
Kiedy wchodzę w bloki pomiarowe silnika w grupę 001 tam lambda jest wyrażona w [%]. Po włączeniu VagScope wykres sondy się ładnie rysuje, ale nie wiadomo o którą sonde chodzi (przed czy za katalizatorem).

W których blokach pomiarowych szukać sondy przed katalizatorem a w których za ??
Czy jest możliwość w Vagu wyrażenia sondy w [V] ?

Pozdrawiam

Na górę