Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: tomekkur » 25 lipca 2018, 20:45

Również mam problem ze wspomaganiem. W lewo kręci się bez problemu i z powrotem do oporu w prawo. Ale jeżeli jest kierownica ustawiona na środku to w prawo tak do połowy skrętu jest ciężko skręcić a potem już jest lekko. Z powrotem też jest lekko. Tylko to pierwsze przełamanie w prawo jest ciężko.

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: MirekS » 02 czerwca 2018, 18:02

Awaria czujnika może występować bez względu na temp na zew. oraz silnika.
Mruganie świateł oraz deski też nie jest regułą jak również awaria czujnika nie powoduje wycieków płynu.
Generalnie chwilowy zanik wspomagania najczęściej jest spowodowany awarią czujnika skrętu, fabia 1 posiadała 2 rodzaje pomp koyo - bardzo awaryjna oraz TRW - prawie bezproblemowa pod warunkiem, że podczas manewrów parkingowych kiera nie była dociągana na maxa w lewo lub w prawo - tylko, że o tym mało kto wiedział. Dociąganie na maxa powodowało awarie hydrauliki.

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: danyk10 » 01 czerwca 2018, 01:26

Zdziwilbym się gdyby to był czujnik. Wspomaganie na zimnym silniku np. po zostawieniu samochodu na noc działa idealnie problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Nie mam też typowych objawów jak mroganie świateł czy podświetlenia deski. I pracę pompy słychać tylko wtedy gdy kręcę kierownicą.
A przegląd dopiero co robiłem przeszedł bez problemu :) wycieku nie ma albo jest bardzo mały po 2 miesiącach jazdy nie widać różnicy w ilości płynu w zbiorniczku.

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: kapi » 31 maja 2018, 22:28

Awaria pompy , brak lub niski poziom plynu. I usuń wyciek z przekładni bo przeglądu nie dostaniesz.

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: MirekS » 31 maja 2018, 22:28

Najprawdopodobniej czujnik skrętu szwankuje.

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: danyk10 » 31 maja 2018, 16:48

Witam mam problem z pompą wspomagania w mojej fabii 1.4 MPI z 2001 r.
Świeci się kontrolka od wspomagania zaraz po uruchomieniu silnika i wspomaganie działa bardzo dobrze ale tylko na zimnym.
Po przejechaniu ok. 15km manewry na parkingu są już mocno utrudnione i kręcenie kierownicą 1 ręką ciężkie.
Wcześniej traciłem wspomaganie w losowych momentach w czasie zawracania czy na zakrętach pomogło dolanie płynu do wspomagania (prawie 300ml).
Ktoś wie jaka może być przyczyna oporu po rozgrzaniu silnika ?

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: and61 » 22 października 2017, 20:48

Monikageborek pisze:Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.


Pod tym linkiem jest rada jak rozpoznać jakiej firmy mamy wspomaganie https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: SeeSoon » 25 lipca 2017, 07:53

Panowie gdzie polecicie oddać pompę wspomagania do regeneracji?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Re: RE: Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: kapi » 15 czerwca 2017, 10:50

Monikageborek pisze:Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.

Taką pracę najlepiej zlecić - w całości jakiemuś serwisowi ponieważ części elektryczne przeważnie NIE podlegają zwrotom lub wymianie. W przypadku złego zakupu to warsztat będzie stawać na głowie ( lub nie ) by część była wlasciwa .


tapatalk

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Post autor: Monikageborek » 12 czerwca 2017, 00:33

Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.

Na górę