Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: jacekpk » 05 października 2018, 13:50

No i mały update z perspektywy kilkunastu tys km przejechanych na oryginalnym zestawie hamulców: zero problemów. Nic się nie pokrzywiło, nic nie bije, hamulce działają jak należy. Dla mnie jest to jednoznaczna nauczka - w kwestii hamulców unikać zamienników.

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: jacekpk » 06 czerwca 2018, 14:56

W nawiązaniu do moich postów z poprzedniej strony, dotyczących ogromnych problemów z tarczami i klockami firmy Textar, oraz w związku z napisaną przeze mnie wtedy informacją, że zdecydowałem się na powrót do oryginału: na zestawie oryginalnych tarcz i klocków przejechałem przeszło 10 tys km.

I o ile Textary szlag zaczął trafiać już po miesiącu eksploatacji, o tyle na zestawie oryginalnych hamulców wszystko działa bez najmniejszych kłopotów. Nie ma problemów z krzywieniem się tarcz, hamulce działają rewelacyjnie. Rzeczywiście przyznać jednak trzeba, że oryginalny zestaw hamulców przednich jest zauważalnie głośniejszy od zamiennika. Nie ma jednak absolutnie żadnej tragedii, po prostu czasami słyszalne jest bardzo delikatnie "szuranie" podczas hamowania czy niewielkie piski - ale naprawdę niewielkie. Ale najważniejsze jest to, że nie mam żadnego bicia czy dyskomfortu podczas hamowania, a skuteczność hamulców jest zdecydowanie większa :D

Na podstawie własnych bardzo negatywnych przejść z zestawami hamulców od Textar oraz ATE przestrzegam przed zamiennikami. Oszczędności wynikające z tytułu ich kupna są niestety bardzo złudne i chwilowe.

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: patgaw » 27 kwietnia 2018, 21:45

https://imgur.com/a/DniznX4

umie ktos poznac czy to oryginaly TRW?

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: TOMUŚ » 15 kwietnia 2018, 21:57

Te zimmermanny wyglądają fajnie https://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy ... 1?count=60

Teraz mam od nowości tarcze i klocki i mam jeszcze około 2/3 klocka z każdej strony najechane ponad 91000 km

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: kapi » 15 kwietnia 2018, 20:02

Nacinane lub nawiercane powodują szybsze zużycie klocka.
Miałem w F1 zestaw EBC , fajnie było ale się skończyło.
Obecnie taki lekko budżetowy zestaw to bralbym gładkie EBC i greenstuff do tego.
Lub w ogóle zestaw TRW.

Nacinane tarcze nie nadają się do spokojnej jazdy - muszą być ciepłe. Takie moje spostrzeżenia.

Brembo robią w Dąbrowie G.
Chcesz mieć fajne - musisz zapłacić.
Nie szalał bym na Twoim miejscu.


tapatalk

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: TOMUŚ » 15 kwietnia 2018, 19:41

Cześć społeczności :)

Prawdopodobnie bede potrzebował tarcze i klocki do mojej fabci.
Wchodzą w grę tarcze wentylowane bądź nawiercane. Po prostu chcę coś lepszego.
Patrzyłem na brembo, trw i zimermman.
Zimmermanny wyglądają luksusowo, ale wygląd to nie poprawne hamowanie. A znowu klocki od bremba miały jakieś wady przy użytkowaniu ich.

Prosze o rady osób , które używają tych wymienionych zestawów.

Z góry dzięki za rady.

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: jacekpk » 09 marca 2018, 13:09

kapi pisze:Wiesz, niektórzy producenci mają czasem inne podejście do linii produktowej. Mimo posiadania procedur.


Domyślam się, że tak właśnie jest.

kapi pisze:Dziękuję ci za informację nt Textar-a.
Następny zakup trzeba będzie przemyśleć ;)

Ja poszedłem teraz w oryginał - fabryczne tarcze i klocki z VW Polo.

Przy okazji dopowiem parę słów na temat klocków: do tej pory miałem bardzo dobre zdanie o klockach Textar. Zawsze zastanawiało mnie jednak dlaczego okładziny klocków niektórych firm (w tym Textar) są sfazowane, wręcz ścięte. W jakimś programie motoryzacyjnym słyszałem wypowiedź eksperta, który twierdził, że te fazy mają zapobiegać piskom klocków. I może być w tym sporo prawdy, bo klocki Textara rzeczywiście nigdy mi nie piszczały (zaczęły dopiero w momencie skrzywienia się tarcz). Dużą ich zaletą było też relatywnie nieduże pylenie.

Ale jest w tym wszystkim jedno duże "ALE": jak spojrzycie sobie na moje zdjęcia klocków Textar, zamieszczone parę postów wyżej, zobaczycie jak duże są te sfazowania (ścięcia). W związku z ich występowaniem spory procent powierzchni okładziny klocka hamulcowego nie ma kontaktu z tarczą hamulcową, a więc nie bierze czynnego udziału w hamowaniu - przynajmniej do czasu kiedy klocek nie ulegnie znacznemu zużyciu.

Wydawać by się mogło, że producenci wiedzą co robią: skoro produkują sfazowane klocki to pewnie nie wpływa to znacząco na jakość hamowania. Też tak myślałem, dopóki nie założyłem z powrotem oryginalnych tarcz oraz klocków, które tych ścięć nie mają (są jednakowo grube na całej powierzchni). Różnica w skuteczności hamowania względem tarcz i klocków Textara vs tarcze i klocki oryginalne jest bardzo wyraźna - oczywiście na korzyść oryginału. Osobiście jestem bardzo zaskoczony tak odmienną pracą hamulców. Nawet moja żona prowadząc pierwszy raz po wymianie stwierdziła, że hamulce są teraz jak żyleta :)

Nie da się zapewne wykluczyć, że wpływ na skuteczność działania hamulców (obok większej powierzchni czynnej samych klocków) mogą mieć też różnice materiałowe w jednych i drugich tarczach, a takowe są na 100% (widziałem kiedyś różnice jakości materiałowej tarcz oryginalnych oraz ATE podczas przetaczania jednych i drugich - widać było dużo większą twardość tarcz fabrycznych).

Mnie nauczyło to jednego: nigdy więcej nie kupię sfazowanych klocków 8-)

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: kapi » 09 marca 2018, 06:55

Zauważ że różne materiały różnie te ciepło odprowadzają.
Jeśli np tarcza jest z plasteliny to będzie je kumulowac a nie odprowadzać.
Nie bronię firmy X czy Y.
Z mojego doświadczenia pojawiała się taka zależność.
A np kumulacja wszystkich minusów to może nastąpić wtedy, gdy hamujesz ze znacznej prędkości, zatrzymujesz się, i dalej trzymasz nogę na hamulcu dociskając rozgrzane tarcze.
To też z mojej obserwacji nawet na fabrycznym zestawie.

Wiesz, niektórzy producenci mają czasem inne podejście do linii produktowej. Mimo posiadania procedur.

Dziękuję ci za informację nt Textar-a.
Następny zakup trzeba będzie przemyśleć ;)


tapatalk

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: jacekpk » 08 marca 2018, 23:12

kapi pisze:U mnie w OII nie miałem takich przygód z Textarem . Może tarcza większa i odprowadzanie ciepła inne ?

Odprowadzanie ciepła jest na pewno inne, ale myślę że to nie jest tu problemem. Na tarczach fabrycznych zrobiłem blisko 100 tys i nic się z nimi nie działo, a chłodzenie było takie samo jak w wypadku Textara ;)

Re: Tarcze i klocki - temat zbiorczy

Post autor: kapi » 08 marca 2018, 22:14

U mnie w OII nie miałem takich przygód z Textarem . Może tarcza większa i odprowadzanie ciepła inne ?


tapatalk

Na górę