Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Stożek do Fabii

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: [F1] Stożek do Fabii

Re: [F1] Stożek do Fabii

Post autor: BestCherry97 » 01 października 2013, 12:15

Zapytaj w ASO!

Re: [F1] Stożek do Fabii

Post autor: PrezesPiotrek » 22 sierpnia 2013, 12:13

Tyulem odswiezenia watku,
Planuje zalozyc stozek wraz z dolotem do Fabki I 1.4 16v (80KM, silnik BUD).
Orientujecie sie jakiej srednicy stozek bedzie optymalny? Na stronie K&N znalazlem tylko dedykowane do wersji 1.4 75KM. Firm innych niz K&N raczej nie biore pod uwage.
W kwestii dolotu jeden z pomyslow jest taki, by wykorzystac puszke filtra z Fabii 1.2 i tam wsadzic rzeczony filtr.
Gdzie najlepiej byloby poprowadzic dolot?Mam halogeny, wiec kratka halogenowa odpada.
Czy po takiej zmianie konieczna jest faktycznie korekta mapy wtryskow (widziales cos takiego w ktoryms poscie)?

Post autor: anubis » 07 listopada 2011, 07:46

zdono przypomnij się w piąteczek na pw, bo teraz nie bede miał czasu do autka zagladnąc

Post autor: zdono » 06 listopada 2011, 22:16

anubis, zapodaj fotkę jak to u Ciebie wygląda :)

Post autor: MARKO » 06 listopada 2011, 22:13

Musisz kupić jeszcze gumową redukcję kolanko 90stopni.
do tego celu musisz zmierzyć obwód zewnętrzny na przepustnicy, a drugi rozmiar to obwód podłączenia filtra który wyczytasz na interesującej Cie aukcji.
Z tego co się nie mylę to przy przepustnicy jest albo 57mm albo 67mm, stożek to pewno 70-80mm - ale to musisz wszystko zmierzyć.

Post autor: zdono » 06 listopada 2011, 22:00

OK. Montując taki filtr do mojego silnika wystarczy kupić sam filtr czy muszę tez zakupić jakieś złączki, kolanka itp?

Post autor: MARKO » 04 listopada 2011, 19:37

zdono pisze:a jak często wymienia się taki filtr? bo jeśli kupie taki za 200zł co podał MARKO to mam nadzieje ze przynajmiej na 3 lata starczy.. (oczywiście przeczyszczając go co jakiś czas)


Ja miałem taki w golfie I 2,8 VR6 3 lata i chyba tylko raz go czyściłem.
W kolejnym aucie miałem tylko że ten większy w Audi 2,7 V6 BiTurbo przez 19 miesięcy i go nie czyściłem bo był czysty.

Taki filtr starcza spokojnie na 300tyś KM jeśli sie o niego dba. Czyli max 2 razy w roku sprężonym powietrzem (ale delikatnie bo nie wytrzyma 8 bar ciśnienia) + olejek nawilżający po czyszczeniu.

Post autor: anubis » 04 listopada 2011, 19:25

ja mam taki tylko bez tej obudowy co MARKO, przy instalacji LPG zakładam na filtr opaskę elastyczną, by wyeliminować nadmiar powietrza dopływającego do przepustnicy i powodującego falowanie obrotów na gazie

Post autor: dr O. » 04 listopada 2011, 16:33

Często tego typu filtry mają wyjmowany wkład i go pierzesz, trzepiesz itd więc na długo starcza :)

Post autor: zdono » 04 listopada 2011, 15:57

Jeśli chodzi o "turbo" to nie miałem zamiaru kupować takiego czegoś ;) tylko bylem ciekawy co powicie :P

a jak często wymienia się taki filtr? bo jeśli kupie taki za 200zł co podał MARKO to mam nadzieje ze przynajmiej na 3 lata starczy.. (oczywiście przeczyszczając go co jakiś czas)

Na górę